Sylvain Guintoli elárulta, az adatok alapján „kicsit ijesztő”, hogy Toprak Razgatlıoğlu mennyire jó a kanyarbejáratokon. A BMW tesztpilótája arról is beszélt, hogy a címvédő egyedi stílusa egyedi beállítást igényel.
Toprak Razgatlıoğlu már számtalanszor bizonyította, hogy személyében a Superbike-világbajnokság mezőnyének egyik, ha nem a legjobb pilótájáról van szó. A török versenyző 2021-ben ért fel először a sorozat csúcsára még a Yamahával, majd a következő két évben ő tudta a leginkább megszorongatni Álvaro Bautista és a Ducati domináló párosát. A tavalyi idényre aztán átigazolt a BMW-hez, és bár a legtöbben nem hittek a projektben, pláne rövid távon, de hihetetlen teljesítménnyel ért fel a csúcsra másodszor.
A legnagyobb mutatvány – dokumentumfilm jelent meg Razgatlıoğlu bajnoki idényéről (videó)
Hogy miben rejlik a 28 éves motoros legnagyobb erőssége, az még a televízió képernyőjén keresztül is meglehetősen szembeötlő: mindenkimásnál rövidebb féktávokat vesz. Ahhoz viszont nyilvánvalóan csak a márkán belül férnek hozzá, hogy ez az adatokat nézve mit jelent. Többek között erről beszélt Sylvain Guintoli, aki a BMW tesztpilótájaként nyilvánvalóan hozzáfér ezekhez.
„A féktávokon nagyon erős – nyilatkozta a MotoGP-t is megjárt Superbike-világbajnok. – Ezt tévén keresztül is lehet látni. Ha pedig a tévében is látható, az azt jelenti, hogy az adatokat megnézve kicsit ijesztő, hogy mennyire jó. A motor megállítását illetően, valamint a kanyarbejáratokon is nagyon hatékony. Rendkívül erős abban a fázisban, amikor egyszerre fékez és kanyarodik. Kiegyensúlyozottan tudja ezt csinálni.”
Bár idén már volt egy komolyabb esése Phillip Islanden, Razgatlıoğlura az is jellemző, hogy nem kerül sokszor a földre. 2024-ben ez alig történt meg, igaz, a magny-cours-ira a szezonja és a vb-címe is rámehetett volna. „Nagyon keveset bukik – fogalmazott Guintoli. – [Tavaly] egész évben kétszer esett el. Egyértelmű, hogy remek érzékkel rendelkezik.”
A ranglista, amelynek tetején Bautista, az alján Razgatlıoğlu végzett – vagy mégsem?
Amióta a török pilóta a BMW-hez igazolt, messze kiemelkedik márkatársai közül. Ez egyfelől alighanem képességbeli különbségekre utal, másfelől viszont a 42 éves veterán arra is rámutatott, hogy a bajorok a címvédő igényeire szabják a motort. Mindez pedig igencsak egyedi beállítást jelent, amelyhez mások adott esetben nehezebben tudnak alkalmazkodni.
„Nagyszerűen használja a BMW-t – folytatta Guintoli. – A csapat az ő vezetési stílusához igazította a motort, és ez nagyon jól működik. Más az üléspozíciója. Ha az ember nincs hozzászokva, nagyon másképp érzi magát. Nála működik. Erre van szüksége, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a motorból. Annyira egyedi a stílusa, hogy az egyedi beállítást igényel. Ő egy rendkívül különleges pilóta.”
Érik a szenzáció: elhárult a legnagyobb akadály Razgatlıoğlu MotoGP-debütálása elől