back to top
2025. április 26. 01:34
KezdőlapMotoGPHiába nem jött létre az automatikus hosszabbítás, Zarco a gyári szereplésről tárgyal...

Hiába nem jött létre az automatikus hosszabbítás, Zarco a gyári szereplésről tárgyal a Hondával?

Bár ő maga nem mondta ki ennyire nyíltan, de Johann Zarco állítólag a Honda gyári istállójához szeretne kerülni. Lucio Cecchinello, az LCR tulajdonosa és egyben csapatmenedzsere marasztalná pilótáját, ám nekik nincs nagy beleszólásuk a tárgyalások során.

Johann Zarco 2023-ban hagyta el a Ducatit, miután az olasz gyártó nem volt hajlandó teljesíteni az igényeit. A francia motoros a Hondához, azon belül is az LCR csapatához igazolt, ahol persze messze volt a korábbi eredményeitől, de ez elsősorban a motor gyengeségének volt betudható. Házon belül viszont messze ő teljesített a legjobban, és ezt a formáját idén is hozza, olyannyira, hogy kizárólag a Ducati nem újonc pilótái előzik őt meg az összetettben.

Amikor anno bejelentették Zarco szerződtetését, 2025-ig tartó megállapodásról szóltak a hírek. Azonban valójában volt egy opciós harmadik idény, ám az automatikus aktiválás feltételei állítólag nem teljesültek. „Zarco egy kettő plusz egy éves szerződést írt alá közvetlenül a Hondával, de a harmadik szezon érvényessége az összetettbeli helyezésén múlt, amit nem tudott teljesíteni, ezért a harmadik esztendő érvénytelenné vált” – nyilatkozta a spanyol Motorsport.com-nak egy meg nem nevezett forrás, aki tisztában van a helyzettel.

Mindez persze nem jelenti azt, hogy a felek nem egyezhetnek meg. Zarco annak idején közvetlenül a Hondával írt alá, így most is a japán gyártóval tárgyal, és az értesülések szerint jövőre már másik csapatnál versenyezne. „Két évet kér, amely több mint megvalósítható lenne, de az a célja, hogy a gyári istállónál versenyezzen, ami bonyolultabb” – jelentette ki egy LCR-hez közeli forrás.

Jövőre már a gyári Hondánál versenyezhet? – Zarco nem zárta ki ezt a lehetőséget

A Spanyol Nagydíj csütörtöki sajtónapján az állandó mezőny korelnökét is megkérdezték a témával kapcsolatban. A 34 esztendős pilóta korábban természetesen nem zárkózott el a gyári alakulat jelentette lehetőségtől, de nem is mondta ki egyértelműen, hogy az lenne a legjobb megoldás. Többé-kevésbé most is ezt az álláspontot képviselte.

Az a tény, hogy én vagyok a Honda első számú versenyzője, hogy jól teljesítek, és hogy a lehető legjobban kihasználom a Honda erősségeit, indokolja, hogy legalább két évvel meghosszabbítsák a szerződésemet, mert egyértelműen jó úton haladok, és nagyon élvezem – jelentette ki. – Nem tudom, hogy a gyári [csapat] motorja-e a cél, de érdemes megfontolni, mert ez nagy presztízzsel járó pozíció. A Lucióval közösen szintén nagyon jó munkát végzünk, és mivel jelenleg gyári motorral rendelkezünk, szinte csak a Hondán múlik, hogyan pozicionáljuk magunkat az előrelépéshez.”

Zarco főnökére, az LCR tulajdonosára, illetve csapatmenedzserére, Lucio Cecchinellóra utalt. Az olasz exversenyző, illetve istállója abból a szempontból nehéz helyzetben van, hogy nincs túl nagy szava a tárgyalások során. Ugyanakkor hangsúlyozta, örülne neki, ha továbbra is a kétszeres világbajnokkal dolgozhatna együtt.

Úgy érzem, a Honda egyre inkább a családjuk részeként tekint a csapatunkra – fogalmazott a MotoGP hivatalos közvetítésében pénteken. – Számomra ez egyértelmű, mert még soha nem kaptunk tőlük ennyire nagyszerű támogatást. Szerintem az a fő céljuk, hogy minél több Hondát juttassanak el az élmezőnybe. Nagyon örülnénk, ha Zarco fontolóra venné, hogy a jövőben is itt maradjon. Azonban nem tudjuk, még csak most kezdett tárgyalni a Hondával. Szóval majd meglátjuk.”

Zarco szerint az eredményei „hitelessé tették” a Hondánál, így gyári ülésre pályázik