back to top
2025. április 30. 01:40
KezdőlapMotoGPHamarosan pályára mehet az első MotoGP-s Pirelli – máris feszültség van a...

Hamarosan pályára mehet az első MotoGP-s Pirelli – máris feszültség van a gyártó és a csapatok közt?

Sajtóértesülések szerint a Pirelli nyáron „öszvérmotorokkal” megrendezi az első MotoGP-s gumitesztjét, és már a helyszín is megvan. Ennek költségeit még az olasz gyártó állja, ám a jövő évre nézve már nem ez a terv, és állítólag ez kisebb súrlódási pontot jelent a csapatokkal.

Ahogyan arról annak idején mi is beszámoltunk, a Michelin 2026 végén távozik a MotoGP-ből és a MotoE-ből, a helyét pedig a Pirelli veszi át az azt követő idénytől. A Moto2-ben és a Moto3-ban már tavaly óta az olasz márka a gumiszállító, így 2027-től már a gyorsaságimotoros-világbajnokság teljes palettáját ők fogják lefedni.

Hivatalos: távozik a sokat kritizált Michelin, új gumiszállítója lesz a MotoGP-nek

A váltás időpontja azért is tűnik logikusnak, mert a királykategóriában ebben az évben változnak meg jelentősen a technikai szabályok, többek között a motorblokk mérete 1000-ről 850 köbcentiméterre csökken. Ezek a gépek még nyilvánvalóan nem készültek el, ennek ellenére Giorgio Barbier, a Pirelli motorsport-igazgatója hangsúlyozta, már idén el akarják kezdeni a tesztelést.

Elsőre talán értelmetlennek tűnhet, de a Pirelli már idén elkezdené a MotoGP-gumik tesztelését

Olyannyira, hogy a spanyol Motorsport.com értesülései szerint már megvan az első teszt helyszíne. A tervek szerint a MotorLand Aragónon gurul pályára a Pirelli első olyan prototípusa, amely már a MotoGP-re készül, hogy a mérnököknek meglegyen az első benyomásuk, és minél több információt gyűjthessenek. A pontos dátum még nem ismert, de a portál információi szerint nyáron, valamikor az Aragóniai Nagydíj június 6-a és 8-a között esedékes esedékes hétvégéje, illetve az egy nappal későbbi kollektív teszt után tartanák meg ezt az eseményt.

Persze a cél, hogy a motorok minél közelebb legyenek a 2027-es állapotukhoz, még ha ezt csak kis mértékben is lehet megvalósítani. A motorblokk méretén jelenleg természetesen nem lehet változtatni, viszont a gépek egyfajta „öszvérmotorok” lesznek, ugyanis nem lesz rajtuk magasságállító, valamint csak alap aerodinamikai konfigurációval lesznek felszerelve.

Marc Márquez nem örül neki, mások az erőviszonyok kiegyenlítődését várják a Pirelli érkezésétől

Ami a résztvevőket illeti, a szóban forgó eseményen a MotoGP-ben induló öt gyártó, vagyis a Ducati, a KTM, az Aprilia, a Yamaha és a Honda tesztpilótái vesznek részt. Felmerül a kérdés, hogy mi a helyzet a költségekkel. Nos, ennek a tesztnek az operatív kiadásait a Pirelli állja, ám a beszállító elképzelései szerint ez a jövőben nem így lesz.

A Pirelli ugyanis jövőre meghonosítaná a Forma–1-ben jól bevált módszerét, és számos különböző pályán rendezne gumitesztet, rendszerint néhány csapat állandó pilótáinak részvételével, annak érdekében, hogy finomhangolják a keverékeket. Ennek kapcsán viszont állítólag kisebb súrlódás alakult ki a felek között, ugyanis az istállóknak egyelőre nem akaródzik beépíteni mindezt a költségvetésükbe.

A Pirelli megpróbálja a lehetetlent, és a MotoGP-be is behozná korábbi újításait