A MotoGP kamerái ezúttal is jókor voltak jó helyen, ugyanis ismét betekinthettünk a kulisszák mögé. Ezúttal Fabio Quartararónál és a Yamahánál jártunk, ahol szemügyre vehettük a mámor pillanatait.
Álex Márquez első győzelme mellett Fabio Quartararo is rászolgált arra, hogy a Spanyol Nagydíjat követően beszédtémává váljon. A francia versenyző óriási meglepetésre megszerezte a pole pozíciót, és bár a sprintversenyt nem tudta befejezni, a főfutamon ismét remekelt. A kockás zászló a második helyen intette le 2021 királykategóriás világbajnokát, és többek között Francesco Bagnaiát is maga mögött tudta tartani.
Marc Márquez bukott, Álex első MotoGP-győzelmével írt történelmet a Ducati Jerezben
Ezzel a sikerrel Quartararo a 2023-as Indonéz Nagydíjat követően állhatott dobogóra főfutamon, valamint a Yamaha sem végzett azóta az első háromban. Ezt természetesen mind a francia, mind a hangvillás alakulat rendesen megünnepelte. Az ünneplést, valamint néhány párbeszédet a MotoGP kamerái is megörökítettek, ezeket itt tekinthetnek meg.
A felhőtlen öröm már közvetlenül a célba érés után megkezdődött, és a szerencsés szurkolók is az elsők között gratulálhattak a franciának.
„Jó verseny, nagyon jó” – hangzott az egyiktől.
„Köszönöm” – válaszolt Quartararo.
„Bajnok!” – jött egy másiktól.
„Meghaltam” – reagálta le.
„Boldog vagyok, már a kezdetektől fogva itt voltam. Az első szabadedzéstől kezdve jók voltunk” – ezt pedig már Álex Márqueznek ecsetelte.
Később a francia leült, de sokat nem pihenhetett.
„Soha nem gondoltam volna, hogy ennyire boldog leszek egy második helytől. Jó startot vettem” – mondta.
„Jobbat, mint szombaton.”
Quartararo: Meg akartam próbálni a lehető legtöbbet vezetni, de sajnos csak másfél kör lett belőle
Ezt követően egy kulacs is megérkezett Quartararo aurájába, csapattársa, Álex Rins társaságában.
„Gyere ide, ember, szuper” – kezdte a spanyol.
„Köszönöm, haver” – válaszolta a francia.
„Boldog vagy, vagy mi?”
„Nehéz volt.”
„Elégedett vagy, ugye?”
„Ott voltam 0,3, 0,4, 0,5 [másodpercre]”
„Milyen volt? Az egész versenyen második voltál?”
„Nem. A futam első felében vezettem is. Álex megelőzött, és utána… Amint elment mellettem, le is lépett, mert problémáim akadtak a [motor] elejével. Aztán Peccóval mögöttem…0,4 másodpercre.”
„De remekül tartottad Peccót magad mögött.”
„A verseny közepén csak ott volt, de a ritmus jóval lassabban alakult. 1:37-eket teljesítettem, ám féltáv környékén elkezdtem 1:38 elejében motorozni. Jól van, ember, boldog vagyok. Köszönöm, haver, nagyon köszönöm!”
Quartararo óvatosságra intett jerezi dobogója után, a Yamaha újításával viszont elégedett
Az ünneplés pedig a bokszutcában folytatódott. Előkerült a pezsgő, a telefon, és minden olyan dolog, amely elengedhetetlen kelléke az igazi fiesztahangulatnak. A méltatás sem maradhatott el, hiszen egy emberként, kórusban kiabálták a csapattagok, hogy „Fabio, Fabio.”
„A motor…woo-hoo” – áradozott a konstrukcióról Quartararo.
„Holnap reggel az első köröd olyan aaaah lesz – szúrt közbe Massimo Bartolini, a Yamaha technikai igazgatója. – Aztán bejössz a bokszba, és azt fogod mondani, hogy »tökéletes a motor, végeztünk, vagy hogy olyan, mint egy bomba.«
„A bokszfal mindig ugyanaz volt…0,4, 0,7, 0,6” – ecsetelte a francia.
„Volt egy olyan kör, ahol ránéztem a szektorokra és a következő adatok szerepeltek: 0,573, 0,574, 0,575. Mindig teljesen ugyanaz volt” – kapta a választ.
„Csak nem akart véget érni a verseny. Csak nem lett vége [egyhamar]” – számolt be egy másik hang.
„Ezzel nem foglalkoztam. Amikor először láttam, akkor tíz kör volt vissza. Hibáztam a 9-es kanyarban, és azt hittem, hogy meg fog előzni, de végül nem tette. Ránéztem, hogy hány kör van hátra, akkor már csak egy volt, és azt gondoltam magamban, hogy »gyerünk«” – mesélte élményeit Quartararo.
A videós anyag egy újabb rövid párbeszéddel, valamint az örömteli csoportképpel zárul.
Quartararo egyértelművé tette, mit vár a Yamahától a V4-es motorblokkal kapcsolatban