back to top
2025. május 23. 19:27
KezdőlapMotoGPBagnaia a korrektségre hívta fel a figyelmet, Aleix Espargaró tagadja a „vádat”...

Bagnaia a korrektségre hívta fel a figyelmet, Aleix Espargaró tagadja a „vádat” Martín helyzete kapcsán

Francesco Bagnaia leszögezte, a szerződést tiszteletben kell tartani, míg Marc Márquez előbb mindkét fél verzióját szeretné hallani a Jorge Martín és az Aprilia között kialakult helyzetről. Aleix Espargaró cáfolta, hogy a Honda irányába terelné barátját.

Immáron több mint másfél hét telt el azóta, hogy a sajtóban megjelent a kisebb atombombának számító értesülés: Jorge Martín állítólag már az idei év végén el akarja hagyni az Apriliát. A felek ugyan 2026-ig kötöttek szerződést, ám a hírek szerint létezik egy záradék, amelyet a címvédő igencsak kétes módon ki akar használni.

Ahogyan az várható volt, a Brit Nagydíj csütörtöki sajtónapján ez volt a slágertéma. A noaleiek egy sajtóközleményben igyekeztek megerősíteni, hogy részükről semmilyen idő előtti szakításról nincs szó, más kérdés, hogy ez mennyire sikeredett meggyőzőre. Emellett természetesen más versenyzők is elmondták véleményüket a kialakult szituációról.

Az Aprilia először próbált tiszta vizet önteni a pohárba a Martín-ügyben 

Vártam a hírekre az Apriliától, mielőtt elkezdtem volna gondolkodni, és, ahogyan arra számítottam, az Aprilia csak annyit mondott, hogy úgy folytatják, ahogyan aláírták a szerződésüket – nyilatkozta Francesco Bagnaia. – Ha van egy kontraktus, azt be kell tartatni, nem lehet felmondani. Problémát jelenthet, ha valaki elkezd ilyen káoszt előidézni, mint amilyenné ez a helyzet kezdett válni. Szóval szerintem ez a helyes dolog.”

A háromszoros világbajnok hozzátette, a mai, közösségi médiát tartalmazó világban rengeteg a spekuláció, és problémát jelent, hogy gyakran nehéz megállapítani, mi igaz és mi nem. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy szerinte Martín és az Aprilia is jól döntött, amikor tavaly házasságot kötöttek, és még egyszer leszögezte, hogy ezt be kell tartani.

Ami az állítólagos záradékot illeti, azzal kapcsolatban nincs közvetlen tapasztalata. „Soha nem volt ilyen szerződésem, úgyhogy nem tudom – fogalmazott. – Mindig is én döntöttem a jövőmről, és mindig tiszteletben akartam tartani [a megállapodást]. Igaz, hogy korábban voltak olyan pillanataim, amikor talán váltani akartam, de ez nem helyes.”

Bagnaia azt is kijelentette, hogy ebből a szempontból a pszichológiai tényező sem jelenthet kifogást. „Az ember a maximumát nyújtja azért, hogy megpróbálja megoldani a problémát – magyarázta. – Szerintem így a helyes. Olyan ez, mint egy házasság: ha az ember úgy dönt, hogy belemegy, akkor a maximumot kell nyújtania, hogy boldog legyen az élete.”

A gyári Ducati versenyzőjének felvetették, hogy mit gondol csapattársa, Marc Márquez szűk másfél évvel ezelőtti lépéséről. Mint ismert, a nyolcszoros világbajnok a tavalyi évig írt alá a Hondával, ám már 2023-ban felbontották a szerződést, hogy aztán a Gresinihez, majd a jelenlegi istállójához kerüljön. Az olasz motoros röviden, de sokatmondóan felelt. „Ha az ember aláír egy szerződést, akkor azt tiszteletben kell tartania – szögezte le. – Nem korrekt kilépni belőle.”

Martín megint visszaél egy extrém helyzettel, amelyet jelentős részben a sérülései idéztek elő?

A 32 éves pilótát szintén megkérdezték mind Martín, mind saját, korábbi helyzetéről. Márquez egyelőre nem akar ítéletet hirdetni, de annyit megjegyzett, hogy ha az adott versenyző körül profi a csapat és a menedzser, akkor lényegében védve van. Azzal viszont nem értett egyet, hogy a két szituáció között párhuzamot lehetne vonni.

Szeretném megvárni, hogy mindkét fél elmondhassa a véleményét, mielőtt a Martín és az Aprilia közötti helyzetről beszélnénk. Megvárjuk, hogy Martín beszéljen – kezdte a sajtótájékoztatón. – Az én helyzetem eltérő volt Martínéhoz képest. Először is azért, mert én már évek óta sérülésekkel küszködtem, és mert hat bajnoki cím volt a hátunk mögött. Továbbá azért, mert a nekem kifizetett pénzt a motorba fektethették. Nagyon különleges volt a kapcsolatom a Hondával, és közös megegyezéssel történt a szakítás.”

Aleix Espargaró tagad

Miután Martínnal kapcsolatban felröppentek a pletykák, sokan úgy gondolták, hogy Aleix Espargaró győzködte, győzködi őt arról, hogy menjen a Hondához. Mindezt arra alapozva feltételezték, hogy a két spanyol pilóta remek barátságot ápol, és a háromszoros királykategóriás futamgyőztesnek a jelenlegi házasságban is nagy szerepe volt – most pedig már történetesen az aranyszárnyasok tesztpilótájaként tevékenykedik. Ő azonban cáfolta mindezt.

Újabb győzelmek, első öt és világbajnoki harc – Espargaró szavai győzték meg Martínt?

Semmit nem tudok mondani – jelentette ki. – Az egyetlen, amit mondani akarok, hogy nem állítom, hogy az én hibám vagy nekem köszönhető, de az Aprilia menedzsmentjét és Jorgét is győzködtem, amennyire csak lehet. Két vagy három különböző gyártó közül kellett döntenie, és én eléggé afelé tereltem, hogy az Apriliához szerződjön. Esküszöm, hogy soha, de soha nem beszéltem vele arról, hogy csatlakozzon a Hondához. Szerintem még nem jött el az ideje. Nyilvánvaló, hogy Jorge egy csodálatos versenyző. Minden csapat szeretné a világbajnokot, az biztos. Szeretném látni, hogy Jorge futamokat nyer az Apriliával. Az egyetlen, amit kijelenthetek, hogy soha nem erőltettem, hogy a Hondához igazoljon.”

A Brit Nagydíjon szabadkártyával induló Espargaró hozzátette, senki sem értheti, még ő sem, hogy Martín mennyire szenvedett a sérülések és az ezekből fakadó frusztráció miatt, és ebben a helyzetben soha nem lehet tudni, mit tesz az ember, merre viszi el a feje. Azt viszont leszögezte, hogy ő maga remekül érezte magát az Aprilia kötelékében az előző nyolc évben.

Mindig is úgy éreztem, hogy az Aprilia vezetősége csodálatos bánásmódban részesített – mondta. – Hatalmas tiszteletet érzek a csapat iránt. Úgy érzem, náluk tökéletes az egyensúly a versenyzés és a családi hangulat között. Nagyon boldog voltam. Mindig úgy éreztem, hogy nekik én vagyok Valentino Rossi. Azonban még egyszer mondom, ez nem rólam és nem az Apriliáról szól. Egy olyan pilótáról van szó, aki a világ tetején volt, és hirtelen a mélypontra került. Szóval nehéz megérteni, hogy az ember mit tenne az ő helyében. Ugyanakkor bárhogyan is határoz, én tiszteletben tartom, és megpróbálok közel maradni hozzá.”

Ki az a menedzser, aki egy csapásra a pilótapiac központi figurájává vált?