back to top
2025. június 08. 15:34
KezdőlapMotoGP„Veszélyes” helyett „vezethetetlen” lett Quartararo motorja egy váratlan probléma miatt

„Veszélyes” helyett „vezethetetlen” lett Quartararo motorja egy váratlan probléma miatt

Fabio Quartararo elárulta, a hátsó vibráció miatt „vezethetetlen” volt a motorja az Aragóniai Nagydíj sprintjén, de így is egyértelmű a fejlődés a pénteki naphoz képest. A gyári Yamaha versenyzője arra is kitért, hogy a főfutamon milyen eredménnyel lenne elégedett.

Fabio Quartararo számára katasztrofálisan alakult az Aragóniai Nagydíj pénteki napja, így aligha várta bárki is, hogy folytatja a pole pozíciós sorozatát. Ettől messze is volt, ám talán így is felülmúlta a várakozásokat, hiszen a Q1-ből viszonylag könnyedén jutott tovább, majd az időmérő második szakaszában a kilencedik helyet szerezte meg.

Márkatársai megizzasztották, de Marc Márquezé az aragóniai pole

A sprint pedig ennél is biztatóbban indult számára, hiszen sikerült néhány pozíciót javítania. Később viszont jelentősen visszaesett a tempója, ráadásul majdnem összeütközött Maverick Viñalesszel. Ennek következtében csak tizenegyedik lett, vagyis nem szerzett pontot. A francia motoros elárulta, mi okozta a problémát.

Rossz rajt után sima Marc Márquez-győzelem, Aldeguer ismét dobogón, Bagnaia betlizett

A harmadik körtől kezdve nagy volt a hátsó vibráció, és sajnos nem tudtam nyomni, körről körre egyre rosszabb lett – nyilatkozta. – Hogy őszinte legyek, nem értem, hogyan tudtam az utolsó körben 1:47.9-et menni, mert a motor vezethetetlen volt. Arra számítottam, hogy a motor kevesebb érzést fog adni a sprinten, szóval úgy vélem, a közepes hátsó jó lehet vasárnap.”

A motor hátsó részének vibrációja még a tavalyi szezon elején volt központi téma, de időről időre a mai napig előkerül. Quartararót váratlanul érte, hogy a jelenség ilyen mértékben hátráltatta. „Sajnos nem számítottam ekkora pattogásra, de ez volt – fogalmazott 2021 MotoGP-világbajnoka. – Igazán furcsa, de remélem, vasárnap már nem lesz.”

Persze ez az eredmény még mindig jobb, mint ami a pénteki nap alapján kinézett neki, hiszen az edzésen mindössze a tizennyolcadik lett, és házon belül csak Miguel Oliveirát tudta megelőzni, vagyis még a szabadkártyásként induló Augusto Fernándeztől is kikapott. Az előrelépés tehát megkérdőjelezhetetlen, de Quartararo is tudja, hogy nem volt magasan a léc.

Quartararo szerint a motorja olykor „megőrült”, de nem ennek ténye aggasztja a legjobban

Nehéz volt nem javulni – jelentette ki. – Pénteken veszélyes volt vezetni a motort abban az állapotában, most sokkal jobbnak bizonyult. Jó munkát végzünk, és az itteni munka nagyon fontos, mert néhány pályán kicsit olyan stílusban kell menni, mint itt. Mint például Misanóban. Ausztráliában is előfordul, szóval ez jó, és szerintem, még ha nehezebben is alakul a hétvége, mindig tanulunk. Az elektronikának [köszönhetően javult a motor]. Idén ezt fontosnak érzem, mert teljesen megváltoztattam a vezetési stílusomat a gázadás és a beállítások tekintetében. Ha pedig az ember módosít valamin, tényleg érzi a különbséget. Soha nem vártam volna, hogy az elektronika ekkora előnyt jelenthet.”

Quartararo pénteken még azt vetítette előre, hogy a sprinten is a közepes hátsó abroncsot fogja használni, ám végül a többséghez hasonlóan a lágy mellett döntött. Ahogyan arra ő maga is utalt, a főfutamon már vélhetően tényleg a közepes keverék lesz soron, amellyel várakozásai szerint a középmezőny elején harcolhat.

Úgy gondolom, reálisan nézve a hetedik és a tizedik hely között végezhetünk – jósolta a 26 esztendős pilóta. – Természetesen jobbat akarok, de nem mondom, hogy a dobogóért szeretnék harcolni, mert egyértelműen nincs meg a tempónk. A hetedik és a tizedik pozíciók közötti [eredménnyel] viszont elégedettek lehetünk.”