back to top
2025. június 14. 19:28
KezdőlapMoto2A Honda elvitte a teljes barcelonai tesztet, amelyen nagy lehetőséget kapott a...

A Honda elvitte a teljes barcelonai tesztet, amelyen nagy lehetőséget kapott a Moto3 éllovasa 

Aleix Espargaró révén a barcelonai privát teszt mindkét napján a Honda volt a leggyorsabb. A nagy mezőnyt felvonultató gyakorláson a Moto3 listavezetője, José Antonio Rueda először tesztelhetett Moto2-es gépet. 

Kifejezetten aktívan telt az elmúlt hét a MotoGP-csapatok számára. A hétvégén az Aragóniai Nagydíjon kellett helytállniuk, majd hétfőn egy kollektív tesztet bonyolítottak le. Viszont a mezőny nagy részének még ez sem volt elég, hiszen a gyakorlás után az Aprilia kivételével minden gyártó Barcelonába utazott, ahol egy kétnapos privát teszten gyűjtötték az adatokat. Szerdán és csütörtökön köröztek a motorok a montmelói pályán, közülük pedig a Yamaha új V4-es motorblokkját hordozó gép vonzotta a legtöbb figyelmet.

Marc Márquez sokáig vezetett, de a hajrában Viñales és Bezzecchi is megelőzte az aragóniai teszten

Ám nem a hangvillás márka volt a leggyorsabb Barcelonában, hanem a Honda. Az aszakai gyártó Aleix Espargarót, újdonsült tesztpilótáját vetette be, aki mindkét napot behúzta. Kedden 1:40.089 másodperccel, szerdán 1:39.073-mal került a táblázat élére – természetesen utóbbi volt a teljes teszt legjobb köre. A hazai környezetben motorozó Espargaró ezzel kevesebb mint 1 másodperccel maradt el saját 2024-es pályacsúcsától (1:38.190).

Persze, mint minden ilyen alkalommal, most is fontos kiemelni, hogy egy ilyen gyakorláson nem (csak) a köridők vannak fókuszban. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lennének komoly terhelésnek kitéve a tesztelők. Ezt jól mutatja az Espargaró által közzétett kép a kezéről, amelyen jól látszott az elvégzett munka nyoma. Emellett az is kiderült a spanyol pilóta egyik Instagram-sztorijából, hogy már reggel nyolckor jelenése volt a garázsban.

A Honda mögötti második helyre mindkét nap a Yamaha jött be, de nem a V4-es blokkal, hanem a versenyeken is használt sornégyessel. A japán márka négy pilótát delegált: a Pramac párosa mellett két tesztmotoros, Augusto Fernández és Andrea Dovizioso is munkába állt.

A Yamaha második helyet érő idejét szerdán Jack Miller, csütörtökön pedig Miguel Oliveira futotta meg, 1:39.168-cal a portugál versenyzőé lett a gyártó legjobb köre. Viszont Miller és Oliveira is a megszokott gépet hajtotta, a V4-es erőforrás csak a másik három tesztmotor egyikében dolgozott. Ezeknek a gépeknek az idejeire viszont nem érdemes külön kitérni, mivel nem tudni, a háromból melyikben volt az új blokk.

Nyilvánosan bemutatkozott a Yamaha V4-es motorblokkja (kép, videó)

A KTM két rutinos tesztpilótáját, Pol Espargarót és Dani Pedrosát ültette fel az RC16-ra. A gyártók között mindkétszer az osztrák márka lett a harmadik, a körei közül pedig Espargaró csütörtöki 1:39.235-je volt a legerősebb. A Ducati szintén tesztpilótáját, Michele Pirrót küldte pályára, aki a GP25, vagyis a problémás idei Desmosedici különböző verzióit hasonlította össze. Pirro ilyen körülmények között a teszt második napján 1:40.781-ig jutott el.

A MotoGP-pilóták mellett számos Moto2-es versenyző is részt vett a teszten (valamint a Brit Superbike-bajnokságban induló Tommy Bridewell is). Közülük szerdán Senna Agius, csütörtökön Alonso López volt a leggyorsabb. Utóbbié lett az abszolút legjobb idő, pontosan 1:42.168.

A középső vb-géposztály képviselői közül szerdán egy név tűnt ki: méghozzá a José Antonio Rueda. A spanyol versenyző domináns teljesítményt nyújtva vezeti a Moto3-as tabellát, és most a sérült Collin Veijer helyetteseként kipróbálhatta csapata, a KTM Ajo Moto2-es gépét. Tempója alapján pedig egyáltalán nem lógott ki a mezőnyből: csupán körülbelül 1,4 másodpercet kapott az első Agiustól, és megelőzte „csapattársát”, Deniz Öncüt.

„Nagyszerűen éreztem magam. Az átállás nehéz, és még van hová fejlődnöm, de összességében nagyon jó nap volt – nyilatkozta Rueda, miután lenyűgöző módon 92 kört teljesített. – A cél az volt, hogy a lehető legtöbb kört tegyem meg, és nyomás nélkül élvezzem a motorozást, ami pedig teljes mértékben sikerült! Azt majd meglátjuk, hogy a jövőben lesz-e még lehetőségem ilyen motorra ülni.”