Massimo Meregalli, a gyári Yamaha csapatfőnöke elárulta, hogy jelenleg mindkét motorblokkon dolgoznak, de a V4-es premierjét pilótáik felé nem fogják elsietni, mivel csak tökéletes teljesítmény esetén fogják kipróbálni. Ugyan az eredményeket nézve nem fejlődtek a tavalyi szezonhoz képest, időben azonban igen. Ezenfelül munkafilozófiájukra is rámutatott.
Szerdán nagy meglepetéssel rukkolt elő a Yamaha, miközben Barcelonában teszteltek. A hangvillások egy sejtelmes posztot tettek ki a közösségi médiába, ahol először mutatták meg a nyilvánosságnak a V4-es motorblokkot. Nemcsak videó, hanem fotó formájában is debütált az új erőforrás, amelyet legkorábban a nyári szünet után vethetnek be éles körülmények között.
Nyilvánosan bemutatkozott a Yamaha V4-es motorblokkja (kép, videó)
A V4-es motorblokk ízét jelenleg még csak a tesztversenyzők ízlelhetik meg, egészen pontosan Augusto Fernández és Andrea Dovizioso. Ezzel párhuzamosan a jelenlegi, sornégyes koncepciót is fejlesztik még. A privát tesztekre a koncessziós szabályok adta lazább keretek miatt van lehetőségük, mivel az ivataiak jelenleg a D kategóriában tartózkodnak. Mindezt persze amellett, hogy a hétfői, aragóniai gyakorláson is köröztek.
„A tesztcsapat mindkét motorblokk fejlesztésén dolgozik, a jelenlegi sornégyes és az új V4-es koncepción egyaránt – mutatott rá Massimo Meregalli, a gyári Yamaha csapatfőnöke. – Az újjal csak egy alapfunkciós tesztet végeztünk. Jelenleg nem tartunk ott, hogy értékeljük a teljesítményt. A gyári versenyzők csak akkor fogják tesztelni ezt a blokkot, amikor megbizonyosodtunk arról, hogy a teljesítménye elég jó ahhoz, hogy érezzék és megértsék.”
„Mindig fontos, hogy teszteljünk – folytatta. – Nincs elég időd arra, hogy mindenhol, mindig gyakorolj. Ha megnézzük a legutóbbi futam végeredményét, nem mondhatjuk pozitívnak” – utalt az Aragóniai Nagydíjra Meregalli. Mint ismeretes, Fabio Quartararo bukott, Álex Rins pedig a tizenegyedik helyen látta meg a kockás zászlót. Ezzel szemben tavaly a spanyol versenyző a kilencedik pozícióban ért célba, míg francia kollégája ugyancsak kiesett.
Teljesülhet Quartararo kívánsága, a Yamaha főnöke fontos információt árult el az új motorblokkról
Meregalli azonban rámutatott két fontos tényezőre, melynek tükrében már sokkal jobban néz ki a Yamaha aragóniai teljesítménye: „Ha összehasonlítjuk a tavalyi évvel? Akkor 39 másodperces hátrányban zártunk, viszont idén 19 volt. Egy körön 1,3 másodperccel maradtunk el, idén kevesebb, mint négy tizeddel. Ez az, ahonnan figyeljük a motor fejlődését. Fabio remek időt futott szombaton. Pénteken küszködtünk, viszont egy nappal később bejutottunk a Q2-be, és a harmadik sorból kezdhettük meg a versenyt.”
„Eszközöltünk némi változást az erőforráson, de csak minimálisakat. Mindig olyan beállításokat is megvizsgálunk, melyeket nem tudunk megtenni a versenyhétvégék alatt. Több tervünk van, mint amennyi idő áll a rendelkezésünkre. Az a munkafilozófiánk, hogy amennyiben nem éreznek negatívumokat, akkor azon az úton haladunk tovább. Ez már csak finomhangolás kérdése” – zárta gondolatait.