A Yamaha amellett, hogy felfedte a Szuzukai 8 órásra szánt festésüket, egy kétnapos privát tesztet is teljesített a japán pályán. Jack Miller szerint könnyű ezzel a motorral összeszokni, de nagyon nehéz egy tökéletes kört összerakni. Összességében elégedetten értékelte a gyakorlást.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy Johann Zarco és Jack Miller személyében két MotoGP-versenyző biztosan részt fog venni a Szuzukai 8 órás viadalon, melyet augusztus 3-án rendeznek meg a legendás japán aszfaltcsíkon. A francia versenyző a Hondát, míg ausztrál kollégája a Yamahát fogja képviselni. Luca Marini is csatlakozott volna hozzájuk, de ez többek között súlyos sérülése miatt meghiúsult.
Hivatalos: Millert küldi a Yamaha a legendás versenyre, amely újraindította Zarco karrierjét
Természetesen ezen a fronton is beindult az információáramlás, olyannyira, hogy a hangvillások a napokban felfedték azt a festést, melyet a versenyen fognak használni. A motor a legendás piros-fehér színvilágot kapta, amellyel az asseni hétvége vasárnapján is versenyeztek. Az okok pedig ugyanazok, hiszen a japán alakulat július 1-jén ünnepelte fennállásának 70. évfordulóját.
At a private test ahead of the race, the Yamaha Racing Team of Katsuyuki Nakasuga, @JackMillerAus and Andrea Locatelli unveiled the special livery based on the 1999 YZF-R7 they will use at the Suzuka 8 Hours 🔴⚪️
Tap the image below to find out more 👇#YamahaRacing #Suzuka8H
— Yamaha Racing (@yamaharacingcom) July 4, 2025
„Természetesen nagyon izgatott vagyok, hogy ezeket a színeket viselhetem. Ez egy óriási megtiszteltetés a számomra, hogy ezzel a külsővel mehetek, különösképpen a Yamaha 70. évfordulóján. Ezek a színek rengeteget jelentenek nekem, amikor legendás összeállításokra gondolok, például [Giacomo] Agostini 1975-ös világbajnoki címe az ikonikus piros-fehér külsővel. Nagy öröm, hogy ezeket a színeket egy olyan versenyen viselhetem, mint a Szuzukai 8 órás” – fogalmazott Miller.
A hangvillások természetesen nem tétlenkedtek, ugyanis a festés bemutatásán túl komoly munkát is végeztek. Csütörtökön és pénteken privát tesztet hajtottak végre a szuzukai aszfaltcsíkon, ahol Miller mellett két váltótársa, Andrea Locatelli és Katsuyuki Nakasuga is részt vett. A kétnapos gyakorlást összességében erős körökkel teljesítették annak ellenére, hogy elég meleg idő uralkodott. Mind az ausztrál, mind az olasz versenyző teljesítményéről elmondható, hogy folyamatosan fejlődtek.

„Nagyon boldog vagyok, hogy visszatérhettem Szuzukába! Az R1-est vezetni jó móka, de a motor és a gumik teljesen mások, mint amelyet a MotoGP-ben használunk. Könnyű ezt a konstrukciót vezetni és megérteni. Az a tervem, hogy élvezzem, még keményebben nyomjam és haladjak előre. Ha bármilyen problémát kellene említenem, akkor az a hátsó fékpedál pozíciója lenne. Lehet fura, de az én lábam kisebb, mint Nakasugáé, úgyhogy ezt finomhangolni kell” – értékelt Miller az első napot követően.
„Jó érzés visszatérni Szuzukába, különösképpen az R1-essel. A hosszú etapon Loka remekül ment. A tempó jó, a sebesség rendben van, és úgy vélem, a versenyhétvége alatt további tartalékokat fogunk találni, amennyiben szükségünk lenne rá. Összességében jó dolgozni a motorral. Egyre jobban megbarátkozom a Suzuka Circuittel. Ez egy hosszú pálya, rengeteg olyan része van, ahol hibázhatsz. Nagyon nehéz egy hibátlan kört összerakni, úgyhogy a mai nap arról szólt, hogy hozzászokjunk az eredményeinkhez, és hogy felkészüljünk a Szuzukai 8 órás viadalra” – nyilatkozta az ausztrál a pénteki nap után.
.