Johann Zarco és Joan Mir vezetik a bukási rangsort a MotoGP 2025-ös szezonjában, Álex Márquezt pedig csak ők ketten előzik meg. Utóbbi bátyja, Marc Márquez jóval hátrébb van ezen a listán, mint az elmúlt években.
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, nyári szünet lévén közzétették a MotoGP bukási statisztikáit. A nem túl dicsőséges ranglistát ezúttal a Honda két versenyzője vezeti. Ennek alighanem két oka lehet: egyfelől a motor versenyképesebb, mint az elmúlt években, így a pilóták is jobban húzzák a gázt, másfelől viszont az egyenesbeli tempó még mindig nem az igazi, így olykor többet kockáztatnak a kelleténél.
Egészen konkrétan Johann Zarco és Joan Mir állnak az élen szám szerint tizenöt bukással. Ez ugyanannyi, mint amennyit a francia versenyző a teljes, húsz fordulót számláló tavalyi idényben produkált. Márkatársa számára nem új keletű, hogy ebben a tekintetben az „élmezőnyben” van, ám annyit mindenképpen hozzá kell tenni, hogy bár az év elején valóban dobálta a motort a versenyeken, az utóbbi időszakban ötször is önhibáján kívül került a földre.
Álex Márquezt megbüntették, szerinte innen lehetetlen utolérni a bátyját
Álex Márquez eddig élete legjobb királykategóriás szezonját teljesíti, még úgy is, hogy az esések tekintetében csak a fent említett versenyzők előzik meg. A Gresini motorosa tizenhárom bukásnál jár, csakúgy, mint Brad Binder, aki szokatlanul sokszor hibázik. Rajtuk kívül Marco Bezzecchi, Jack Miller, Franco Morbidelli, valamint Ai Ogura járnak tíz felett.
Őket Pedro Acosta és Fermín Aldeguer követik kilenccel. Előbbi esetében azért is érdemes kiemelni ezt a számot, mert tavaly ő zárt a ranglista élén. Igaz, a képet annyiban érdemes árnyalni, hogy az előző esztendőben inkább a második félszezonban hibázott sokat. Honfitársa esetében nincs összehasonlítási alap, legalábbis ami a királykategóriát illeti.
Marc Márquez további eggyel kevesebb bukáson van túl, ami az elmúlt években meglehetősen szokatlan volt tőle. A nyolcszoros világbajnok az első tizenkét forduló során feleannyit bukott, mint 2024-ben ugyanebben a szakaszban, ami mutatja, hogy mennyire megbarátkozott a 2025-ös Ducatival. A jelenleg 32 éves motoros a súlyos sérülése óta minden évben viszonylag sokat esett: 2023-ban huszonkilencszer, 2022-ben (nyolc hétvégét kihagyva) tizennyolcszor, míg 2021-ben (négy hétvégét kihagyva) huszonkétszer kötött ki a földön. Legutóbbi bajnoki évében, 2019-ben ellenben csak tizennégyszer.
A döbbenetes adat, amely igazán visszaadja Marc Márquez idei brutális fölényét
Ami a többieket illeti, Francesco Bagnaia hat esést hozott össze. Jorge Martín nyilvánvalóan a lista vége felé szerepel eggyel, ám katari esésének nagyon súlyos következményei lettek. Ahogyan Luca Marini szuzukai balesetének is, ám az olasz pilóta versenyhétvégén még nem bukott idén. Ez utóbbi Pol Espargaróról is elmondható, de ő csak a legutóbbi brnói fordulón állt rajthoz.
Ami a pályákat illeti, Le Mans nemcsak a nézőszám tekintetében vezet – ezen a téren a Francia Nagydíj hétvégéje abszolút csúcsnak számít –, hanem az esések számában is. Minden kategóriát figyelembe véve összesen hetven bukás történt a részben esős forduló során, ami hattal több, mint amennyit a második helyezett Holland Nagydíj hétvégéjén láttunk. Ennek a listának az alján a loszaíli és az aragóniai hétvége található, egyaránt huszonhét bukással.
A MotoGP 2025-ös szezonjának bukási rangsora
Half season crash report 📊💥 Johann Zarco and Joan Mir have crashed 15 times so far this season.#MotoGP pic.twitter.com/0le38K0BKR
— Crash MotoGP (@crash_motogp) July 28, 2025