Négy Ducati-pilóta, Francesco Bagnaia, Marc Márquez, Fabio Di Giannantonio és Franco Morbidelli is véleményezte a Balaton Park Circuitet. A pálya egyedisége mellett Bagnaia a nyomvonal lassúságát, Di Giannantonio pedig a létesítmény magas minőségét emelte ki. A biztonságról egybehangzóan azt mondták, hogy nem lesz vele probléma.
Már csak egy hetet kell várni, hogy 33 év után visszatérjen hazánkba a gyorsaságimotoros-világbajnokság. A Magyar Nagydíjra készülve a múlt héten a Ducati összes állandó MotoGP-pilótájával ellátogatott a helyszínül szolgáló Balaton Park Circuitre. A teszten – amelyen nem királykategóriás gépeket, hanem Panigale V4S-eket használtak – a hírek szerint Francesco Bagnaia futotta a leggyorsabb kört, viszont az olasz pilótának így is inkább a lassúság jutott eszébe a nyomvonalról az Osztrák Nagydíj médianapján.
Kiderült, milyen időket futottak a Ducati versenyzői a Balaton Parkon, Bagnaia volt a leggyorsabb
„Nagyon másmilyen pálya [mint a többi] – nyilatkozta csütörtökön Bagnaia. – Ez lesz az első, ahol a motort ennyire adaptálnunk kell majd a nyomvonalhoz, mert a jelenlegi MotoGP-motorok nem igazán illenek ide; túl kicsi hozzájuk. Nagyon nehéz lesz ott jó hétvégét teljesíteni a mostani gépekkel, de majd meglátjuk. Annyira lassú, hogy szerintem a biztonsággal nem lesz gond. Nem hiszem, hogy egyáltalán használni fogjuk a hatodik fokozatot.”
A teszten motorra ült, sőt el is esett azzal Marc Márquez. A bajnoki listavezető ennek ellenére is pozitívan tekint a balatonfőkajári aszfaltcsíkra. „Egy szép napot töltöttünk ott – idézte fel Márquez. – A Balaton Park nem egy nehezen kiismerhető pálya. Elég kicsi, de nekem tetszik. Tetszik, mert a MotoGP-ben különböző fajtájú pályákra van szükség. Kellenek az olyan gyorsan kanyargók is, mint Assen, és az ilyenek is, amelyek inkább stop-and-go típusúak. Élveztük rajta a motorozást, és azt is megnéztük, ki hol volt a leggyorsabb: az 1-es szektorban én, a 2-esben Álex [Márquez] és Fermín [Aldeguer], Pecco pedig különösen gyors volt a 3-asban.”
Fabio Di Giannantonio összességében elégedett volt a pályával, egyedül a biztonsági átalakításkor bekerült sikánokat tartja kissé problémásnak. „Gyönyörű létesítményt építettek, új, jól megtervezett, minden szükséges hely rendelkezésre áll a csapatoknak. A vonalvezetés egyedi, és élvezetes volt motorozni rajta a Panigaléval, de van benne két-három nagyon szűk sikán, amelyek szerintem egy kicsit túl szűkek. Szóval kíváncsi vagyok, hogyan fogunk ott beférni a MotoGP-gépekkel” – tekintett előre a VR46 pilótája.
Csapattársa, Franco Morbidelli is kipróbálta a pályát, aki szintén az egyediségét emelte ki. „A Balaton Park egy remek pálya – kezdte Morbidelli. – Nagyon keskeny, ahogy azt már mindannyian tudjuk, és rendkívül technikás. Érdekes hétvége lesz az ottani. Meg kell majd nézni, milyen gumikat hoznak, és hogyan lehet hozzá adaptálni a MotoGP-gépeket. Ez egy olyan pálya, amihez hasonlón még sosem versenyeztünk. Talán a sachsenringi 1-es szektor kicsit ilyen, de abban sem vagyok biztos, és ráadásul az még biztonságosnak sem mondható. Viszont a Balaton Parkon biztonsági szempontból nem várható probléma.”
A Ducati-tesztpilóta szerint a Balaton Parkon „a MotoGP-gépeken több fékbetét fog fogyni, mint gumi”