back to top
2025. augusztus 26. 00:11
KezdőlapSuperbikeHivatalos: eldőlt, hogy ki lesz a távozó Bautista utódja a Ducatinál

Hivatalos: eldőlt, hogy ki lesz a távozó Bautista utódja a Ducatinál

A Ducati bejelentette, hogy Iker Lecuona lesz a szezon végén távozó Álvaro Bautista utódja a Superbike-világbajnokságban szereplő gyári csapatánál. A jelenleg a gyári Hondánál versenyző pilótát Sergio García helyettesíti a mostani teszten, miután még mindig nem épült fel a Balaton Parkon elszenvedett sérüléséből.

Immáron véglegesen kijelenthető, hogy Álvaro Bautista az idény végén távozik a gyári Ducatitól, hiába jelentette ki a Balaton Parkon a P1race.hu jelenlétében, hogy ez még nem teljesen biztos. A jelenleg 40 éves versenyző összesen 63 győzelmet, 117 dobogót és 10 pole pozíciót szerzett pirosban, ebből 47-et, 93-at, illetve 6-ot a 2022 óta tartó második időszakában. Szintén ebben a periódusban szerezte meg a két Superbike-világbajnoki címét.

Bautista: Sosem mondta azt a Ducati, hogy nem akarnak engem

És hogy miért hivatalos a távozása? Nos, a Honda és a Ducati viszonylag gyors egymásutánban kiadott közleményéből kiderült, hogy Iker Lecuona távozik az aszakaiaktól, és a bolognaiakhoz igazol, ahol honfitársa utódja lesz. Ezzel újabb csapatnál vált teljessé a jövő évi felállás, hiszen Nicolò Bulega szerződéshosszabbítását már korábban bejelentették.

Hivatalos: Bulega marad a Ducatinál, a MotoGP-projektben is lesz szerepe

A 25 éves motoros 2016 és 2021 között a gyorsaságimotoros-világbajnokság valamelyik kategóriájában versenyzett. Rögtön a Moto2-ben mutatkozott be, ahol összesen két dobogót szerzett, legjobb eredménye pedig a 2018-ban és 2019-ben elért tizenkettedik hely volt az összetettben. Utóbbi év szezonzáróját viszont már a MotoGP-ben teljesítette, ahol a sérült Miguel Oliveirát helyettesítette Valenciában. A következő két idényben pedig már állandó versenyzőként szerepelt a királykategóriában a KTM szatellitcsapatánál.

2022-ben viszont átnyergelt a Hondához, ahol a gyári istállónál bemutatkozott a Superbike-világbajnokságban. Első idényében legyőzte csapattársát, a szintén újonc Xavi Viergét, és már második hétvégéjén megszerezte első dobogóját Assenben, Montmelóban pedig begyűjtötte karrierje eddigi egyetlen pole pozícióját a sorozatban. Azóta viszont csak tavaly Estorilban állhatott fel a pódiumra, ráadásul az előző két évben kikapott csapaton belül. Igaz, mentségére szóljon, hogy 2024-ben több hétvégét is kihagyott, és idén sem volt ott mindenhol, így áll 90 ponttal honfitársa 112-jével szemben.

Ezzel párhuzamosan máshol is képviselte a Hondát. 2022-ben Tetsuta Nagashima és Takumi Takahashi váltótársaként megnyerte a Szuzukai 8 órás versenyt, amelyen idén is részt vett volna, de sérülése miatt kénytelen volt visszalépni. 2023-ban pedig összesen hét MotoGP-futamon vett részt a gyári Honda vagy az LCR színeiben, hiszen Marc Márquezt, Joan Mirt és Álex Rinst is helyettesítette sérülés miatt.

Ezúttal viszont őt kell helyettesíteni, hiszen Lecuona még mindig nem épült fel a Balaton Park-i forduló első versenyén történt tömegbalesetben elszenvedett csuklótöréséből. A Honda viszont hétfőn a MotorLand Aragónon tesztel, ezért helyettest kellett találnia. Végül Sergio Garcíára esett a választás, aki korábban már vezetett Hondát, igaz, ez még a JuniorGP-ben, illetve a Moto3-ban történt, vagyis a mostani tesztre nézve nem sok relevanciája van.

Hárman is belesérültek a Balaton Parkon történt tömegbukásba, de egyikük teljesítette a futamot

Garcíát pont az idei Aragóniai Nagydíj után rúgták ki, a közelmúltban viszont jól alakult a karrierje. A Balaton Parkon visszatért a Moto2-be, hogy helyettesítse a Spielbergben megsérült Senna Agiust, és elképzelhető, hogy ha Lecuona nem épül fel a magny-cours-i fordulóra, akkor a Superbike-vb mezőnyében is bemutatkozhat. Ami viszont talán a legfontosabb, hogy a Gresini múlt héten bejelentette, hogy vele és Alonso Lópezzel vágnak neki a középső kategória 2026os idényének.

Bő kilenc hónapja még vezette a világbajnokságot, mára ülés nélkül maradt a spanyol pilóta