Varga Tibor elárulta, hogy bár a MotoE első futamán elszenvedett balesete következtében beverte a fejét, és több másik motor áthajtott rajta, nem sokkal ezután már kiabálva adta az illetékes tudtára, hogy indulni akar a második felvonáson, aminek érdekében minden követ megmozgatott. Későbbi rosszulléte miatt viszont örül, hogy ezt a szabályok nem tették lehetővé, ami pedig a jövőt illeti, már a következő fordulóban szeretne nyerni.
„Köszönöm szépen, jól, annyi van, hogy tényleg nagyon megütöttem a fejemet, és pihennem kell, de hálás vagyok, hogy csak ennyi történt.” Ezt válaszolta Varga Tibor a P1race.hu legelső kérdésére, amikor hétfőn beszéltünk vele telefonon. Mint ismert, a Magyar Nagydíj hétvégéjének egyetlen hazai versenyzője remekül rajtolt a MotoE első viadalán, ám nem sokkal később nagy balesetbe keveredett.
Varga Tibor óriási rajt után bukott a Magyar Nagydíjon, kórházba szállítják
A közvetítésben viszont nem sok minden látszott belőle, csupán annyit lehetett sejteni, hogy miután bukott, még el is ütötték. Később kiderült, hogy rövid időre elveszítette az eszméletét, de a közvetítésben aztán megjelent a megnyugtató üzenet, hogy minden érintett eszméleténél van. Ezzel együtt felmerül a kérdés, hogy mennyire emlékszik az esésből.
„Nekem minden megvan, ami az esés előtt történt, az esésből pedig annyira emlékszem, hogy elveszítem a kontrollt a motor felett, és elrepülök, majd a levegőben robban a légszák – idézte fel. – A következő kép már az, hogy felkelek a sóderágyban, és körülbelül tíz orvos vesz körül. Utána már végig eszméletemnél voltam. Bevittek az orvosi központba, majd jött Veszprém, és a többi.”
Ezután részletesen beszámolt a történtekről, és kiderült, hogy nem is egy motor találta el a földön, így valóban hálát lehet adni a sorsnak, hogy ennyivel megúszta. Ami pedig az eszméletvesztést illeti, azt nem ezek az ütközések okozták, hiszen azt maga a becsapódás okozta, miután lerepült saját Ducatijáról.
„Nem néztem meg a felvételeket, amelyeket megnézhettem volna az esésről – fogalmazott. – Azonban van egy nem hivatalos infó, miszerint a mögöttem érkező Eric Granado átment rajtam, amit még nem vett a hivatalos közvetítés. Én a landolás következtében vesztettem el az eszméletemet, mert egyből nagyon nagy ütést kaptam a fejemre, utána pedig átmentek rajtam. Granado valószínűleg a hátamnál, és talán a sisakomhoz is hozzáért. Aztán, amit már lehetett látni a kamerában, hogy Mattia Casadei még átment a lábamon. Amiatt kezdtem el nagyon pörögni, és pörögve-forogva érkeztem meg a sóderágyba. Ott már végig eszméletlen voltam.”
Vargát előbb az orvosi központba, majd kórházba szállították, és, mint kiderült, a mentőben nem kért fájdalomcsillapítót, amit újabb jó jelként lehetett értelmezni. Sőt, egy ponton az is felmerült, hogy a történtek ellenére visszatér a paddockba, és részt vesz a második futamon, ám ez utóbbi nem történt meg. Bár szeretett volna rajthoz állni, az előírások ezt nem tették lehetővé, és utólag kiderült, hogy így járt jól.
Hivatalos: Varga Tibor nem indul a Balaton Park-i második versenyen
„Én ott minden követ megmozgattam, amit csak tudtam – árulta el. – Úgy kell elképzelni, hogy amikor az orvosi központban betettek a mentőbe, kiabáltam a csapatfőnök feleségének, hogy azonnal menjen a Revithez, akiknél a Mugen Race-ruhám van, hogy készítsék fel a másik ruhát, menjen el a Kabutóhoz, hogy készítsék fel a másik sisakot, és készítsék fel a motort, mert nincs semmi bajom, és el fogok indulni a második versenyen, csak el kell vinniük a kórházba, de ki fogok jönni, és meg fogjuk nyerni a második futamot. Ezt angolul kiabálva mondtam Francescának a Snipers Teamből, és végig abban a tudatban voltam, hogy ez sikerülni fog.”
„Aztán, amikor kijöttem a kórházból, felhívtam a főorvost, és ő közölte velem, hogy az a szabály, hogy eszméletvesztés után huszonnégy órán belül nem ülhetek motorra – folytatta. – Utána még megpróbáltam felhívni a versenyigazgatóságot, hogy valahogyan kijátsszuk a szabályokat, mindezt a sprint kellős közepén. Ezt viszont nyilván nem lehetett megoldani, és utólag boldog vagyok, hogy nem sikerült, ugyanis amint leadtam a riportot az Arena4-nek a rajtrácson, rosszul lettem, és visszakerültem a kórházba. Azért nem véletlenül van ez a szabály, hogy ha az ember elveszíti az eszméletét, nagy ütést kap a fejére, akkor utána pihennie kell. Láthattuk, hogy miért.”
Ezen a ponton meg kell említeni, hogy Varga nemcsak a ruha- és a sisakgyártójának köszönte meg a védelmet, hanem a csizmáját és a kesztyűjét készítő Rainersnek is hálás volt, hogy csonttörés nélkül megúszta az esetet. A baleset ugyanakkor azt jelentette, hogy nem valósult meg az álom, és a magyar közönség nem ünnepelhetett hazai dobogót, esetleg győzelmet. Ennek ellenére nem a csalódottság beszélt belőle.
„Nagyon pozitívan állok ehhez a hétvégéhez, mert megmutattam magamnak és mindenkinek, hogy a spielbergi jó eredmény nem szerencse volt, hanem újoncként, tizennyolc évesen ott vagyok a világbajnokság élmezőnyében – magyarázta. – Ahogyan elrajtoltunk, egyből tudtam, hogy képes vagyok megnyerni a versenyt, és nekem van erre a legnagyobb esélyem, ugyanis láttam, hogy nagyon durva a tempóm. Nekem ez elég. Egyébként nagyon sajnálom, hogy nem hallgattuk meg a magyar himnuszt Magyarországon, az hatalmas dolog lett volna, de nagyon örülök a tudatnak, hogy képes vagyok rá. Lesz még ilyen, úgyhogy alig várom, viszont most már csak az van a fejemben, hogy két hét múlva Barcelona következik: a magyarok hallották már azt a magyar himnuszt, viszont lehet, hogy Barcelonában még nem mindenki. Szóval úgy döntöttem, hogy meghallgattatom velük.”
Valóban, hiszen a MotoE mezőnye a Red Bull Ringhez és a Balaton Parkhoz hasonlóan a Katalán Nagydíjon is össze fog csapni egymással. Varga pedig az előző két helyszínen egyértelműen előrelépett a korábbi teljesítményéhez képest. Ami pedig szintén jó hír, hogy pontosan tisztában van vele, mit rontott el a bukása előtt, így tanulhat a hibájából.
„Láttuk, hogy teljes mértékben képes vagyok rá, egész hétvégén nagyon jó volt a tempóm – utalt a futamgyőzelemre. – Az esés egyébként annak tudható be, hogy még nincs elég tapasztalatom a motorral, és ahogyan kielemeztük, visszanéztük a versenyt, illetve az esést, már amennyit látni lehet a videóból, láttuk, hogy nagyjából fél méterrel elhagytam az ideális ívet, és ugyanazt a tempót akartam átvinni. Most már én is tudom, hogy ha az ember nem az ideális íven megy a motorral, miközben olyan tempót próbál átvinni, mintha ott lenne, akkor abból esés lesz. Nagyon nagy a motor súlya, ami miatt folyamatosan ott kell közlekedni, ahol maximális a tapadás. Ha nem ott közlekedünk, akkor viszont el kell csukni a gázt. Ennyit kellett volna csinálnom, el kellett volna fogadnom, hogy kicsit szélesre mentem, és még az is lehet, hogy pozíciót sem veszítettem volna. Utólag viszont könnyű ilyeneket mondani, és a motorral való tapasztalat hiánya miatt ezt most nem sikerült kivitelezni. Most már ugyanakkor azt is tudom, hogy megvan a tempóm, ez a legfontosabb, és még egyszer nem fogok elkövetni ilyen hibát. Kíváncsian várom, hogy mit sikerül kihozni a barcelonai fordulóból, de tényleg nagyon örülök neki, hogy képes vagyok nyerni, és ezt láthatjuk.”