back to top
2025. szeptember 19. 22:12
KezdőlapMotorsportKovács Bálint egysége közel volt a kategóriaelsőséghez, lezajlott a legendás 24 órás...

Kovács Bálint egysége közel volt a kategóriaelsőséghez, lezajlott a legendás 24 órás verseny időmérője

Kovács Bálint egysége a kiváló második helyet szerezte meg kategóriájában a Bol d’Or időmérőjén, míg Görbe Soma és Számadó Máté csapata egymás mellől fogja várni a rajtot.

Az előttünk álló hétvégén rendezik meg a motoros Endurance Világbajnokság ékkövét, a neves Bol d’Ort. A szombaton 15:00-kor rajtoló 24 órás viadalon ezúttal nem lesz ott a HERT by Moto-Jungle nevű magyar csapat, amely anyagi problémák miatt nem tudta vállalni a részvételt. Viszont hazánk így is képviseltetve lesz majd az eseményen, hiszen három magyar pilóta is rajthoz áll, akik pénteken az első éles bevetésen, az időmérőn már túl is estek.

Hivatalos: nem indul a legendás 24 órás versenyen a színmagyar csapat

Két magyar pilóta egysége a Superstock kategóriában szerepel, amelynek kvalifikációján Kovács Bálint és csapattársai, Loris Cresson, valamint Jan-Ole Jähnig a második helyet szerezték meg a belga Champion-MRP-Tecmas 9-es rajtszámú BMW-jével. Ezzel a teljes mezőnyt tekintve a kilencedik rajtpozíció lesz az övék szombaton. Görbe Soma, aki a francia 3ART Best of Bike 36-os rajtszámú Yamaháját terelgeti a hétvégén Alexy Negrier, Doriano Vietti Ramus és James Westmoreland társaságában, csapattársaival a kategóriában a tizennegyedik, összesítésben a huszonnyolcadik rajthelyet tudhatja magáénak.

Eggyel Görbéék után állhat majd fel a rajtrácsra a szlovák Maco Racing Team 14-es rajtszámú Yamahája, amelyen Számadó Máté mellett Christoffer Bergman, Michael Gilbert és Martin Vašulín kapott helyet. Ez az egység az előzőtől eltérően az EWC kategóriában, tehát a „nagyok” között indul, amelyben tizennegyedik lett az időmérőn. Egyébként az EWC-ben az 1-es rajtszámú Yoshimura SERT Motul Suzuki volt a leggyorsabb, míg a Superstockban a 77-es Wójcik Racing Team Honda.

Áttérve magára a versenyre, a Bol d’Ort nem véletlenül szokták a legendás jelzővel illetni. A 24 órás futamot – amelyet egyébként nyert már meg magyar pilóta – kisebb kihagyásokkal 1922 óta folyamatosan megrendezik. A helyszíne viszont többször változott, például 1971 és 1987 között Le Mans-ban, 2000 és 2014 között pedig Magny-Cours-ban tartották meg.

Mostani otthonába, a Circuit Paul Ricardra 1978-ban érkezett meg először a mezőny, majd a Magny-Cours-i kitérőt követően 2015 óta újra itt kerül sor a futamra. A Bol d’Or során a Le Castellet-i pálya 1A–V2 nevű nyomvonalát használják. A pilóták így egy 5771 méter hosszú aszfaltcsíkkal találják szembe magukat, amely 6 bal- és 8 jobbkanyart tartalmaz, a haladási irány rajta megegyezik az óramutató járásával.

Paul Ricard, pálya
Forrás: Wikimedia Commons/HumanBodyPiloter5

Érdekesség, hogy az első métereket nem motorral teszik meg a versenyzők. Az endurance-vb különlegessége a látványos állórajt, amely során a pilóták a pálya egyik oldalán sorakoznak fel, majd futva közelítik meg a másik oldalra odaállított gépeket, nyeregbe pattannak és elindulnak az első kanyar felé.