Fabio Quartararo szerint a megszokottnál merevebb gumi, különösen a hátsó karkasza jelentett problémát sokaknak, köztük neki is az Indonéz Nagydíj pénteki napján. A francia pilóta szerint ez áll a Ducati-pilóták küszködése mögött is, nem pedig az olasz gyártó kezdett gyengélkedni.
Pénteken érdemben is elkezdődött az Indonéz Nagydíj, és ezzel együtt látszólag az erősorrend felborulása is. Ennek már az első szabadedzésen is mutatkoztak jelei, amelyet Luca Marini húzott be, de az igazi felfordulást az edzés hozta el. Az egy dolog, hogy Marco Bezzecchi, Fermín Aldeguer és Pedro Acosta végzett az első háromban, de arra már biztosan mindenki felkapja a fejét, hogy összesen három Yamaha, két Honda, két Aprilia és egy KTM mellett csak két Ducati fért oda a legjobb tízbe – ráadásul a bolognai márka mindkét gyári pilótája a Q1-ben kezdi majd az időmérőt.
Bezzecchi dominálta az edzést, a bukdácsoló Marc Márquez és Bagnaia is lemaradt a továbbjutásról
Velük ellentétben Fabio Quartararónak csak a második szakaszban kell majd motorra ülni, hiszen hetedik lett az edzésen. Ennek ellenére a francia pilóta nem volt túl elégedett a leintést követően. „Úgy gondolom, hogy a tapadás jó, de a gumi teljesen kiszámíthatatlan módon reagál – magyarázta Quartararo. – Ezért volt a tempóm ennyire lassú, és ezért lassú sok olyan versenyzőé is, akik általában nagyon gyorsak. Úgy érzem magam, mintha túlságosan feszülten motoroznék. Nem volt jó érzés, és szerintem sok más versenyző is ugyanezt érezte ma.”
Piero Taramasso, a Michelin motorsportért felelős menedzsere az olasz Motorsportnak részletezte, hogy cége az átlagánál merevebb gumikat hozott az Indonéz Nagydíjra, bár a tavalyi mandalikai fordulóhoz képest csak az elsők változtak a további merevség irányába. Erre a pálya aszfaltja, amely egyszerre rendelkezik jó tapadással és fogyasztja kiemelkedően a gumikat, és különösen a magas hőmérséklet miatt van szükség, amire a hátsókat külön is felkészítették. Viszont a merev gumik, különösen a hátsók egy fontos része megnehezíti egyes pilóták életét.
„Alapvetően szerintem ez csak a hátsó karkasz [a gumi teherhordó váza] – mutatott rá Quartararo a problémás elemre. – Ugyanilyen gondunk volt tavaly, és idén is ugyanaz a probléma. Ez teljesen a karkaszhoz kapcsolódik, és szerintem egyes versenyzők jobban megérzik, mint mások. Nagyon nehéz vele jól menni. Ez pontosan ugyanaz a [hátsó] karkasz és ugyanaz a gumi, mint tavaly, de tavaly sem éreztük jól magunkat vele a motoron, ezért van ez most is. És szerintem sok versenyző, például Pecco [Bagnaia], Marc [Márquez], de Álex [Márquez] is, aki tizedik lett, biztosan nem érezte túl jól magát ezekkel a gumikkal.”
„Viszont nagyon lenyűgözött Álex [Rins] és Miguel [Oliveira], hogy ilyen gyorsak tudtak lenni – tette hozzá a nyolcadik és kilencedik helyen végző márkatársaira utalva. – Én csak egy jobb kört tudtam összerakni a végén, de a megfelelő érzés egyértelműen nem volt meg. Szóval Miguel és Álex teljesítménye [akik többet voltak elöl], ma tényleg lenyűgözött.”
A gyári csapaton túlmenően a Ducati általában véve sem zárt jó pénteket, hiszen az első tízbe csak két pilótája, a Gresini duója jutott be, és közülük is csak Fermín Aldeguer tudta ezt magabiztosan hozni. Viszont Quartararo szerint ez nem jelenti azt, hogy az olasz gyártó hirtelen küszködni kezdett, inkább a gumik állnak a gyengélkedés hátterében.
„Szerintem nem arról van szó, hogy igazán küszködnének, hanem ez inkább a gumik miatt történt. Általában azt látjuk, hogy a Ducati elviszi az első három helyet. Most először nem voltak ott, de nem azért, mert egyszerűen szenvednek. És Aldeguer második lett, tehát szerintem nem szenvedhetnek igazán, szóval ez csak a hátsó gumi miatt van, ami miatt nincs elég önbizalma a versenyzőknek. Szerintem annyi történt, hogy egyes versenyzők jobban ráéreztek, mások kevésbé, de nincs olyan, hogy egy bizonyos motor sokkal jobban vagy rosszabbul menne [mint máskor]. Három Yamaha is bekerült a legjobb tízbe, pedig őszintén, amikor elkezdődött az edzés, nem számítottam rá, hogy Q2-be jutok. A végén viszont Miguel és Álex is ott volt velem együtt.”