Az LCR bejelentette, hogy Diogo Moreira lesz a csapat jövő évi versenyzője. Ezzel mind Brazília, mind Dél-Amerika viszonylag hosszú idő után képviselteti magát újra a királykategória mezőnyében.
Immáron hosszú ideje csak egy ülés várt gazdára, ami a MotoGP 2026-os rajtrácsát illeti, hiszen már csak az volt a kérdés, hogy ki lesz Johann Zarco csapattársa az LCR-nél. Bár valódi kérdés nem volt, hiszen hetek óta lényegében nyílt titok volt, hogy Diogo Moreira veszi át a Superbike-világbajnokságba távozó Somkiat Chantra helyét. Kedden délelőtt pedig hivatalossá vált, hogy tényleg így lesz.
A jelenleg 21 éves versenyző 2022-ben mutatkozott be a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnyében, egészen pontosan a Moto3-ban. Első idényében ugyan nem állt dobogóra, de silverstone-i pole pozíciójával már észrevétette magát, és nyolcadikként végzett az összetettben. A következő évben ezt megismételte, de már több ponttal zárt, miután a dobogó mindhárom fokára felállhatott egyszer-egyszer: a szezon első két futamán, Portimãóban és Termasban harmadik, illetve második lett, majd Mandalikán nyerni is tudott.
Ennek köszönhetően tavaly már a Moto2-ben versenyzett az Italtrans színeiben, és bár az összetettbeli tizenkettedik hellyel nem rúgta be a géposztály ajtaját, fejlődése látványos volt: az utolsó nyolc versenyből kettőn sérülés miatt nem vett részt, a többin viszont kivétel nélkül a legjobb tízben zárt, ráadásul háromszor az első ötben végzett, a montmelói idényzárón pedig megszerezte első dobogóját.
Idén pedig egyértelműen szintet lépett: három kiesése mellett csupán kétszer fordult elő, hogy nem végzett az első ötben, de Austinban ez a rossz gumiválasztásnak volt betudható. Ezeket leszámítva egy kivétellel rendre a legjobb négyben ért célba, ráadásul Assenben, Spielbergben és legutóbb Mandalikán is diadalmaskodott, így második helyen áll az összetettben, 9 ponttal lemaradva Manuel González mögött.
🇧🇷Diogo Moreira will join the Honda LCR Team for the 2026 #MotoGP season. After a standout performance in Moto2, where he was named Rookie of the Year in 2024, the Brazilian arrives with an impressive track record. A rising star ready to make an impact in the top class! #DM10 pic.twitter.com/em9iXOhnBN
— LCR Team (@lcr_team) October 14, 2025
Ez a MotoGP csapatainak figyelmét is felkeltette: néhány hónappal korábban még a Pramac kapcsán hozták szóba, de a Yamaha végül nem akart egy másik újoncot tenni Toprak Razgatlıoğlu mellé. Ennek következtében az LCR lett a befutó, amely szakít az „ázsiai kvótával”, miután Takaaki Nakagami az elmúlt években nem váltotta meg a világot, Somkiat Chantra pedig hozzá képest is visszalépés volt.
Brazília ezzel nemcsak a versenynaptárat, hanem a mezőny összetételét tekintve is visszatér a királykategóriába. Legutóbb még a négy 500 köbcentis és három MotoGP-futamgyőzelemmel a háta mögött 2007-ben visszavonuló aktív Alex Barros képviselte a nemzetet, az egész kontinensnek meglehetősen sokat kellett várnia, hiszen az előző dél-amerikai versenyző Yonny Hernández volt, aki 2012 és 2016 között volt tagja a mezőnynek.
„Azzal, hogy csatlakozhatok a MotoGP-be az LCR Hondával, valóra válik az álmom – nyilatkozta Moreira. – Szeretném megköszönni a Hondának és a csapatnak, hogy hittek bennem és megadták nekem ezt az elképesztő lehetőséget. Izgatottan várom, hogy tanuljak, fejlődjek és a legjobb eredményekért küzdjek a motorversenyzés legmagasabb szintjén.”
„Nagy örömmel jelentjük be, hogy Diogo Moreira csatlakozik az istállónkhoz – ezek már Lucio Cecchinellónak, az LCR csapatfőnökének szavai. – Diogo kétségkívül minden tulajdonsággal rendelkezik ahhoz, hogy a MotoGP egyik legjobbja legyen. Tagadhatatlanul tehetséges, mélyen szenvedélyes a versenyzés iránt, és minden típusú motoron, minden kategóriában bizonyította gyorsaságát. Az LCR egész csapatának nevében szeretettel üdvözlöm Diogót, és köszönöm a Honda HRC-nek, hogy 2026-ra ránk bízta ezt az izgalmas projektet.”