Pedro Acosta szerint maximális tudásának mindössze 70 százalékát nyújtotta az Ausztrál Nagydíjon, ráadásul a gumijai is tönkrementek. A spanyol versenyző saját maga és a KTM szempontjából sem tartja kedvezőnek a Phillip Island-i pályát.
Pedro Acosta harmadik lett az Ausztrál Nagydíj szombati sprintjén, de már akkor is voltak baljós jelek a főfutamra nézve. Egyfelől Marco Bezzecchi és Raúl Fernández révén az Aprilia sokkal gyorsabbnak tűnt a KTM-nél, másfelől a hajrában Jack Miller ellen kellett védekeznie. Akkor úgy fogalmazott, hogy ez a pálya nem igazán fekszik nekik.
Bezzecchi megijedt a sirálytól, Fernández a túlélésre hajtott, Acosta Pedrosáéknak is hálálkodott
Másnap ez be is igazolódott. Bár miután az olasz pilóta letöltötte dupla hosszú körös büntetésének felső felét, a második helyen haladt közvetlenül honfitársa mögött, a későbbiekben visszaesett, és Álex Márquez, valamint Fabio Di Giannantonio is megelőzte őt, majd Bezzecchi is visszavette a pozíciót vele szemben. Acosta önkritikusan értékelt a leintés után.
Bezzecchi a dobogóig jutott a büntetése után, Fernández első MotoGP-győzelmét aratta
„Nehéz, mert amikor az ember a [maximális] teljesítményének hetven százalékán versenyez, ráadásul a gumikban is lyukak keletkeznek, amit nem tud kezelni, akkor úgy fogalmaznék, hogy kritikus a helyzet – nyilatkozta a TNT Sportsnak a 21 éves pilóta. – Szóval tovább kell mennünk, mert ez az egyetlen mód.”
Acosta most már közel két éve vár arra, hogy megszerezze első futamgyőzelmét a MotoGP-ben. A legutóbbi két futamon pedig végig kellett néznie, hogy két másik versenyző esik át ezen a tűzkeresztségen, hiszen Mandalikában Fermín Aldeguer, míg az előző hétvégén Fernández szerezte meg első királykategóriás diadalát. Honfitársuk ugyanakkor rámutatott, hogy ez a pálya nem igazán fekszik neki, illetve a motorjának.
Fernández az öccsének tulajdonítja, hogy itt lehet, majd felidézte jerezi mélypontját
„Szerintem közel vagyunk, de ki kell várnunk, hogy eljöjjön a mi pillanatunk – jelentette ki. – Már a megérkezés előtt tudtam, hogy ez a pálya nehéz lesz. Ez a legrosszabb versenyünk a naptárban az én szempontomból, de a motor szempontjából is. És pontosan így is alakult. Reméljük, hogy mostantól jobb futamok következnek, mint a sepangi, a portugáliai, a valenciai, és arra számítunk, hogy javulni fogunk, mert ilyen körülmények között elég nehéz versenyezni.”
Valóban tény, hogy Acosta és a KTM sem volt korábban túl eredményes Phillip Islanden. Előbbi ugyan 2022-ben második lett a Moto2-ben, de egy évvel később elesett a rajtrácsra vezető körén, majd tavaly már a királykategóriában akkorát bukott a sprinten, hogy a főfutamot kénytelen volt kihagyni. Az osztrák márka pedig eddig még egyszer sem ünnepelhetett dobogót ezen a pályán, már ami a MotoGP-t illeti.