back to top
2025. október 22. 00:57
KezdőlapMotoGPÚjabb szabadkártyát használ el a Yamaha, ismét bevetésen a V4

Újabb szabadkártyát használ el a Yamaha, ismét bevetésen a V4

Hivatalossá vált, hogy a Yamaha a Maláj Nagydíjon is él szabadkártyás lehetőségével, ugyanis Augusto Fernández ismét pályára viheti a V4-es blokkal felszerelt motort. A sérültek miatt a teljes állandó mezőny ezúttal sem lesz bevethető, viszont a Phillip Island-i helyetteseik ezen a hétvégén is motorra ülhetnek.

Nincs megállás a MotoGP 2025-ös szezonjában, ugyanis a hétvégén már Malajziában, az ázsiai túra utolsó állomásán csapnak össze. A hétvége előtt pedig a szokásos nevezési listát is közzétették, amely eredetileg ugyanazt a huszonkettő versenyzőt tartalmazta, akik Ausztráliában is motorra ültek.

Ebbe azonban némi csavar került, ugyanis a Yamaha elhasznál egy szabadkártyát, immáron a negyediket a 2025-ös szezonban. Ennek célja pedig ismételten a V4-es motorblokk lesz, amelyet ezúttal is Augusto Fernández terelhet. A spanyol alatt a San Marinó-i Nagydíjon debütált éles körülmények között az új konstrukció. A 28 éves pilóta az időmérőn a huszonkettedik, míg a sprinten a tizennyolcadik helyet szerezte meg. A főfutamon azonban a kieséseknek köszönhetően a tizennegyedik pozícióig egerészte fel magát, két pontot szerezve.

Augusto Fernández újabb problémákat tapasztalt a V4 kapcsán, de nyitottnak kell maradniuk

Fernándeznek egyébként a sepangi a hetedik fellépése lesz az idei szezonban. Az Amerikai, a Katari, valamint a Spanyol Nagydíjon Miguel Oliveirát helyettesítette, míg Aragóniában, Brnóban és a már korábban említett Misanóban pedig szabadkártyával indulhatott. Eddig két tizenharmadik helyet szerzett, és 8 pontjával a huszonötödik pozícióban áll a pontversenyben.

A Yamahának az a célja, hogy a következő szezonra egy teljesen új motort fejlesszen, és ténylegesen bedobja a V4-et a mélyvízbe. A misanói teszten Fabio Quartararo, Álex Rins és Jack Miller is kipróbálhatta az új konstrukciót, azonban a francia pilóta egyáltalán nem volt elragadtatva a tapasztalatoktól. Ez pedig felgyorsíthatja a folyamatokat, ugyanis a 26 éves motoros jelezte, ettől a projekttől teszi függővé a jövőjét.

Quartararo: A 2026-os motor dönti el a jövőmet

A fejlesztésre pedig még bőven lesz lehetősége a hangvillásoknak. November 9-én és 10-én, az aragóniai pályán egy privát tesztet teljesítenek, ahol természetesen a V4-nek is kiemelt figyelmet szentelnek. Ráadásul a tervek szerint Toprak Razgatlıoğlu is itt ülhet először a motorra, mielőtt a valenciai teszten átesne a tűzkeresztségen.

Hasonlóan az Ausztrál Nagydíjhoz, most sem lesz meg a teljes állandó mezőny, ugyanis Marc Márquez, Jorge Martín és Maverick Viñales is sérülésből lábadozik. Mindhárom versenyzőnél még kérdéses, hogy mikor térhet vissza. A helyetteseik kiléte sem fog változni, nevezetesen a Ducatitól Michele Pirro, az Apriliától Lorenzo Savadori, a KTM-től pedig Pol Espargaró kap lehetőséget.

Marc Márquez jelenlegi helyettese Malajziában is motorra ülhet, Portimãóban viszont eljöhet Bulega ideje?