back to top
2025. november 08. 15:34
További
    KezdőlapMotoGPBulega szerint még mindig „rosszul” motorozik, az edzés végén pedig hibát követett...

    Bulega szerint még mindig „rosszul” motorozik, az edzés végén pedig hibát követett el

    Nicolò Bulega úgy véli, számára összességében jól alakult a Portugál Nagydíj pénteki napja. Mondja ezt annak ellenére, hogy jelenleg inkább a motor vezeti őt, mint fordítva, és az edzés végén szerinte elkövetett egy taktikai hibát.

    Nicolò Bulega nagyobb figyelmet kap a Portugál Nagydíj hétvégéjén, mint egy átlagos helyettes versenyző. A sérült Marc Márquezt ugyanis ezúttal nem Michele Pirro, a Ducati tesztpilótája, hanem a Superbike-világbajnokság előző két szezonjának második helyezettje pótolja a 26 esztendős motoros személyében.

    Álex Márquez kezdte a legjobban a Portugál Nagydíjat, Bagnaiát megelőzte Marc Márquez helyettese

    Nem is kezdett rosszul, hiszen az első szabadedzésen gyorsabbnak bizonyult ideiglenes csapattársánál, Francesco Bagnaiánál. A háromszoros világbajnok aztán az edzésen javított, de honfitársa sem lehetett elégedetlen, hiszen a Q2-be jutásra ugyan nem volt esélye, de csak 1,012 másodpercet kapott az élen záró Álex Márqueztől.

    Álex Márquez biztos kézzel húzta be a portimãói edzést, Bagnaia az utolsó körével verte meg Acostát

    „Elég jól alakult a nap – nyilatkozta. – A sorrendnek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, az volt a legfontosabb, hogy minél több kört teljesítsek, és megértsem a megszokott motoromhoz képesti rengeteg különbséget. Mások a gumik, kezelni kell a magasságállító eszközöket, és a Desmosedici GP tényleg rendkívül erős gép.”

    Bulegának abból a szempontból nem volt könnyű dolga, hogy múlt héten mindössze harminc körön át tesztelhette mostani motorját Jerezben, ráadásul az sem ideális körülmények között zajlott. Ennyi idő alatt kellett megszoknia a Michelin abroncsait, a karbonfékeket, az elektronikát, valamint az aerodinamikai elemeket. Ezt egyelőre nem is sikerült teljes mértékben abszolválnia.

    „Akkor kezd szórakoztató lenni, amikor az ember mindent az irányítása alatt tart – fogalmazott. – Jelenleg úgy érzem, sok területen van még bennem tartalék, mert még mindig rosszul vezetek. Továbbra is inkább a motor vezet engem, mint fordítva, és ez sokat számít. Sok mindenhez hozzá kell szoknom, ami más. Erre már a jerezi teszt után is gondoltam, most pedig megerősítést nyert. Nagyon különbözik attól, amit megszoktam, amikor motoron ülök. Szóval a vezetési stílusomon is sokat kell változtatnom. Még mindig sokat gondolkodom motorozás közben. Ha pedig az ember túl sokat gondolkozik motorozás közben, az nem természetes, és egy kis problémát jelent. Szóval az a célom, hogy megpróbáljak kicsit természetesebben motorozni, aztán meglátjuk.”

    Bulega végül 543 ezreddel maradt el Ai Ogurától, vagyis az utolsó Q2-be jutó pilótától. Bár aligha ezen múlott, de az olasz motoros úgy véli, más abronccsal gyorsabb lehetett volna. „A végén hibáztam, mert a lágy első gumit tettük fel a gyorskörre – jelentette ki. – Ha visszamehetnék, a közepeset választanám, mert akárhogy is, a gyorskörökön sokkal jobban éreztem magam [ezzel], jóval stabilabb volt a motor. Szerintem a közepessel jobb eredményt érhettem volna el, de nem baj, most nem volt fontos a jó idő.”