Teljessé válhatott a Superbike-világbajnokság 2026-os mezőnye, mivel a regisztrációs folyamatból kiderült, hogy a főszponzorát elveszítő, jövőre kiszálló MIE Honda nem lesz ott az állandó rajtrácson, és egy értesülés szerint utolsóként a Motocorsa is kiválasztotta a versenyzőjét.
Az már jó ideje egyértelmű, hogy jelentősen átalakul a Superbike-világbajnokság képe a következő szezonra. Ez már akkor is igaz lenne, ha csupán a három bajnok lépésére – Toprak Razgatlıoğlu MotoGP-be történő távozására, Álvaro Bautista átigazolására, valamint Jonathan Rea visszavonulására – kerülne sor. Viszont az év végének közeledtével kiderült, hogy jövőre még az állandó mezőny létszáma sem lesz ugyanannyi, mint amennyi idén volt.
A 2026-os szezonra való felkészülés, amelynek aktív szakasza a jerezi teszttel már kezdetét vette, mostanra abba a fázisba ért, hogy a csapatoknak hivatalosan be kellett nyújtaniuk a sorozat felé a regisztrációs kérelmüket. A SPEEDWEEK pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy az MIE Honda nem tette meg ezt, ami azt jelenti, hogy a csapat nem lesz ott jövőre az állandó mezőnyben, amely ennek következtében 23-ról 21 fősre csökken.
Az MIE Honda indulását a szaklap szerint főként az lehetetlenítette meg, hogy az eddigi főszponzora, a maláj állami olaj- és gázipari óriás, a Petronas lényegében kiszállt mögüle. Minden valószínűség szerint nem segített a támogatás megtartásában, hogy az istálló idén nagyon gyengén szerepelt: utolsó lett a csapatok versenyében, eléggé lemaradva a vetélytársaitól. Ráadásul egyes hírek szerint a csapatvezető, Midori Moriwaki egészségügyi problémákkal is küzd. Mindenesetre a csapat a tervek szerint így is feltűnik majd a sorozatban, mivel négy fordulón szeretnének szabadkártyával elindulni.
Az MIE kiszállása egyébként azt jelenti, hogy a Honda jövőre csak két motort indít majd a Superbike-vb-n. A mezőnyben ezzel tovább fokozódik a márkák közti egyenlőtlenség, hiszen így a Kawasaki egy, a Honda, a BMW és a Bimota egyaránt kettő, a Yamaha hat, a Ducati pedig nyolc géppel képviselteti majd magát.
Azzal, hogy eldőlt az MIE Honda sorsa, teljessé vált a 2026-os rajtrács, legalábbis a SPEEDWEEK értesülései szerint. A szaklap ugyanis úgy tudja, hogy az egyetlen még gazdátlan motoron, a Motocorsa Ducatiján Alberto Surra lesz Ryan Vickers utódja. A 21 éves Surra fiatalon az olasz utánpótlás-szériákban versenyzett, majd 2021-ben debütált a Moto3-as világbajnokságon, amelyben egy évvel később szinte egy teljes idényt teljesített. Azóta főként a Moto2-be való beugrásokkal mutatta meg magát a nemzetközi porondon, illetve idén a Supersport-vb utolsó négy fordulójában állt rajthoz, ahol az első futamát a harmadik helyen fejezte be.
BMW-pilóta az első és az utolsó helyen is – íme a Superbike-vb 2025-ös bukási ranglistája
Surra (feltételezhető) érkezésével és az MIE távozásával tehát teljessé vált a 2026-os mezőny. A Ducati gyári csapatát jövőre Nicolò Bulega és a Hondától érkező Iker Lecuona fogja alkotni, aki a Barni Sparkhoz távozó Álvaro Bautista utódja lesz, aki pedig Danilo Petruccit váltja. A Ducati-ügyfél Barni másik motorját jövőre is Yari Montella fogja vezetni. A szintén a bolognai gyártó gépét használó Marc VDS kitartott Sam Lowes mellett, ahogy az MGM is folytatja Tarran Mackenzie-vel. A Go Elevennél viszont Andrea Iannone ülését Lorenzo Baldassarri kapja meg (híresztelések szerint Iannone saját csapattal próbál a mezőnyben maradni, de ennek megvalósulására kevés esély mutatkozik).
A gyári Honda duóját a MotoGP-ből érkező Somkiat Chantra és a Moto2-től búcsúzó Jake Dixon fogja alkotni, akik Lecuona és a Pata Yamahához igazoló Xavi Vierge utódjai lesznek. Vierge a Yamaha első számú alakulatánál Rea-t próbálhatja meg pótolni, míg a hangvillások másik gyári gépén továbbra is Andrea Locatelli fog ülni. A második számú gyári Yamaha-istálló, a GYTR GRT megtartotta Remy Gardnert, akinek a társaként az idei Supersport-világbajnok, Stefano Manzi tűnik majd fel Dominique Aegerter helyett. A jövőre már szintén gyári technikát kapó Motoxracing kitartott Bahattin Sofuoğlu mellett, akihez Mattia Rato csatlakozik, ezzel Michael Ruben Rinaldit „követve”.
A BMW-nél teljes sorcsere következik be, hiszen jövőre már nem Razgatlıoğlu és Michael van der Mark, hanem a MotoGP-ből érkező Miguel Oliveira és Petrucci fogja képviselni a bajorokat. A Bimotánál eközben minden marad a régiben: jövőre is Alex Lowes-t és Axel Bassanit indítják. A Kawasaki sem változtat, és egyetlen motorjára 2026-ban is Garrett Gerloffot ülteti fel.
A Superbike-világbajnokság 2026-os mezőnye*
| Gyártó | Csapat | Versenyzők |
| Bimota | Bimota by KRT |
Alex Lowes Axel Bassani |
| BMW | ROKiT |
Danilo Petrucci Miguel Oliveira |
| Ducati | Aruba.it |
Nicolò Bulega Iker Lecuona |
| Barni Spark |
Yari Montella Álvaro Bautista |
|
| Motocorsa | Alberto Surra* | |
| Elf Marc VDS | Sam Lowes | |
| Go Eleven | Lorenzo Baldassarri | |
| MGM | Tarran Mackenzie | |
| Honda | HRC |
Jake Dixon Somkiat Chantra |
| Kawasaki | Kawasaki | Garrett Gerloff |
| Yamaha | Pata Maxus |
Andrea Locatelli Xavier Vierge |
| GYTR GRT |
Remy Gardner Stefano Manzi |
|
| Motoxracing |
Bahattin Sofuoğlu Mattia Rato |
*Hivatalos bejelentés nélkül.
