back to top
2025. november 22. 16:00
További
    KezdőlapSuperbikeA kiszálló csapat miatt megfogyatkozhat a mezőny – teljes lehet a Superbike-vb...

    A kiszálló csapat miatt megfogyatkozhat a mezőny – teljes lehet a Superbike-vb 2026-os rajtrácsa

    Teljessé válhatott a Superbike-világbajnokság 2026-os mezőnye, mivel a regisztrációs folyamatból kiderült, hogy a főszponzorát elveszítő, jövőre kiszálló MIE Honda nem lesz ott az állandó rajtrácson, és egy értesülés szerint utolsóként a Motocorsa is kiválasztotta a versenyzőjét.

    Az már jó ideje egyértelmű, hogy jelentősen átalakul a Superbike-világbajnokság képe a következő szezonra. Ez már akkor is igaz lenne, ha csupán a három bajnok lépésére – Toprak Razgatlıoğlu MotoGP-be történő távozására, Álvaro Bautista átigazolására, valamint Jonathan Rea visszavonulására – kerülne sor. Viszont az év végének közeledtével kiderült, hogy jövőre még az állandó mezőny létszáma sem lesz ugyanannyi, mint amennyi idén volt.

    A 2026-os szezonra való felkészülés, amelynek aktív szakasza a jerezi teszttel már kezdetét vette, mostanra abba a fázisba ért, hogy a csapatoknak hivatalosan be kellett nyújtaniuk a sorozat felé a regisztrációs kérelmüket. A SPEEDWEEK pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy az MIE Honda nem tette meg ezt,  ami azt jelenti, hogy a csapat nem lesz ott jövőre az állandó mezőnyben, amely ennek következtében 23-ról 21 fősre csökken.

    Bulega nagy fölénnyel az élen, a Ducati és a Yamaha szerzeménye is jól kezdett a Superbike-vb tesztjén

    Az MIE Honda indulását a szaklap szerint főként az lehetetlenítette meg, hogy az eddigi főszponzora, a maláj állami olaj- és gázipari óriás, a Petronas lényegében kiszállt mögüle. Minden valószínűség szerint nem segített a támogatás megtartásában, hogy az istálló idén nagyon gyengén szerepelt: utolsó lett a csapatok versenyében, eléggé lemaradva a vetélytársaitól. Ráadásul egyes hírek szerint a csapatvezető, Midori Moriwaki egészségügyi problémákkal is küzd. Mindenesetre a csapat a tervek szerint így is feltűnik majd a sorozatban, mivel négy fordulón szeretnének szabadkártyával elindulni.

    Az MIE kiszállása egyébként azt jelenti, hogy a Honda jövőre csak két motort indít majd a Superbike-vb-n. A mezőnyben ezzel tovább fokozódik a márkák közti egyenlőtlenség, hiszen így a Kawasaki egy, a Honda, a BMW és a Bimota egyaránt kettő, a Yamaha hat, a Ducati pedig nyolc géppel képviselteti majd magát.

    Azzal, hogy eldőlt az MIE Honda sorsa, teljessé vált a 2026-os rajtrács, legalábbis a SPEEDWEEK értesülései szerint. A szaklap ugyanis úgy tudja, hogy az egyetlen még gazdátlan motoron, a Motocorsa Ducatiján Alberto Surra lesz Ryan Vickers utódja. A 21 éves Surra fiatalon az olasz utánpótlás-szériákban versenyzett, majd 2021-ben debütált a Moto3-as világbajnokságon, amelyben egy évvel később szinte egy teljes idényt teljesített. Azóta főként a Moto2-be való beugrásokkal mutatta meg magát a nemzetközi porondon, illetve idén a Supersport-vb utolsó négy fordulójában állt rajthoz, ahol az első futamát a harmadik helyen fejezte be.

    BMW-pilóta az első és az utolsó helyen is – íme a Superbike-vb 2025-ös bukási ranglistája

    Surra (feltételezhető) érkezésével és az MIE távozásával tehát teljessé vált a 2026-os mezőny. A Ducati gyári csapatát jövőre Nicolò Bulega és a Hondától érkező Iker Lecuona fogja alkotni, aki a Barni Sparkhoz távozó Álvaro Bautista utódja lesz, aki pedig Danilo Petruccit váltja. A Ducati-ügyfél Barni másik motorját jövőre is Yari Montella fogja vezetni. A szintén a bolognai gyártó gépét használó Marc VDS kitartott Sam Lowes mellett, ahogy az MGM is folytatja Tarran Mackenzie-vel. A Go Elevennél viszont Andrea Iannone ülését Lorenzo Baldassarri kapja meg (híresztelések szerint Iannone saját csapattal próbál a mezőnyben maradni, de ennek megvalósulására kevés esély mutatkozik).

    A gyári Honda duóját a MotoGP-ből érkező Somkiat Chantra és a Moto2-től búcsúzó Jake Dixon fogja alkotni, akik Lecuona és a Pata Yamahához igazoló Xavi Vierge utódjai lesznek.  Vierge a Yamaha első számú alakulatánál Rea-t próbálhatja meg pótolni, míg a hangvillások másik gyári gépén továbbra is Andrea Locatelli fog ülni. A második számú gyári Yamaha-istálló, a GYTR GRT megtartotta Remy Gardnert, akinek a társaként az idei Supersport-világbajnok, Stefano Manzi tűnik majd fel Dominique Aegerter helyett. A jövőre már szintén gyári technikát kapó Motoxracing kitartott Bahattin Sofuoğlu mellett, akihez Mattia Rato csatlakozik, ezzel Michael Ruben Rinaldit „követve”.

    A BMW-nél teljes sorcsere következik be, hiszen jövőre már nem Razgatlıoğlu és Michael van der Mark, hanem a MotoGP-ből érkező Miguel Oliveira és Petrucci fogja képviselni a bajorokat. A Bimotánál eközben minden marad a régiben: jövőre is Alex Lowes-t és Axel Bassanit indítják. A Kawasaki sem változtat, és egyetlen motorjára 2026-ban is Garrett Gerloffot ülteti fel.

    A Superbike-világbajnokság 2026-os mezőnye*

    Gyártó Csapat Versenyzők
    Bimota Bimota by KRT

    Alex Lowes

    Axel Bassani

    BMW ROKiT

    Danilo Petrucci

    Miguel Oliveira

    Ducati Aruba.it

    Nicolò Bulega

    Iker Lecuona

    Barni Spark

    Yari Montella

    Álvaro Bautista

    Motocorsa Alberto Surra*
    Elf Marc VDS Sam Lowes
    Go Eleven Lorenzo Baldassarri
    MGM Tarran Mackenzie
    Honda HRC

    Jake Dixon

    Somkiat Chantra

    Kawasaki Kawasaki Garrett Gerloff
    Yamaha Pata Maxus

    Andrea Locatelli

    Xavier Vierge

    GYTR GRT

    Remy Gardner

    Stefano Manzi

    Motoxracing

    Bahattin Sofuoğlu

    Mattia Rato

    *Hivatalos bejelentés nélkül.