back to top
2025. december 04. 13:45
További
    KezdőlapMotoGPŐrült pilótakeringőt hozhat a 2027-es szezon két MotoGP-csapatfőnök egybehangzó véleménye szerint

    Őrült pilótakeringőt hozhat a 2027-es szezon két MotoGP-csapatfőnök egybehangzó véleménye szerint

    Davide Brivio, a Trackhouse és Pablo Nieto, a VR46 csapatfőnöke is arra számít, hogy a 2027-es szezon előtt alaposan fel fog bolydulni a MotoGP pilótapiaca. Mindketten kiemelték, hogy akár „nagy nevek” is új munkahelyet kereshetnek maguknak.

    Ugyan még a 2026-os MotoGP-szezon sem kezdődött meg, de a sorozat körül már szinte több szó esik a 2027-es idényről. Az utóbbi ugyanis nagy változásokat fog hozni az új technikai szabályzat és az új gumibeszállító révén, amelyek átírhatják a mostani erőviszonyokat. Ráadásul egyelőre csupán három pilótának – Johann Zarcónak és a két újoncnak, Diogo Moreirának és Toprak Razgatlıoğlunak – van aláírt szerződése 2027-re. A két körülmény együttállása pedig teljesen felforgathatja a mezőnyt, legalábbis a MotoGP egyik legtapasztaltabb csapatvezetője szerint.

    A Pirelli érkezése még a szabályváltozásoknál is fontosabb lesz?

    „A következő év valószínűleg nagyon érdekes lesz, mivel forró lehet a pilótapiac – nyilatkozta Davide Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke a MotoGP hivatalos honlapjának. – Minden versenyző jó szerződést szeretne majd aláírni, és ezért szerintem extra motivációval vágnak neki a szezonnak. Izgalmas lesz! Őrült pilótapiacra számítok jövőre, nagy meglepetésekre. Az új szabályok miatt pedig csak még kiszámíthatatlanabb lehet, teljesen összekeverhetik a lapokat. Ez a versenyzők számára komplikált helyzet, mert nehéz megjósolni, melyik gyártó lesz erősebb.”

    „Nyilván azt várjuk, hogy a Ducati megőrzi a pozícióját; szóval talán a jelenlegi erős gyártók erősek is maradnak. A Yamaha és a Honda viszont nagyot léphet előre, és jó eredményeket érhet el. A versenyzőknek így pedig nagyon nehéz lesz eldönteni, hová igazoljanak, annyi a bizonytalanság. Minden versenyző gyári csapatba akar menni, így először azt kell kivárni, míg azoknál betelnek az üres helyek. Aztán meg könnyen előfordulhat, hogy nagy nevek beragadnak a keresés fázisába.”

    Brivio nincs egyedül ezzel a véleményével, hiszen Pablo Nieto, a VR46 csapatfőnöke is hasonlóan látja a pilótapiacot: „Egyetértek. Nagy változások jönnek. Nem tudom, kiknél és hol, de sok versenyző szeretne gyártót váltani, csak hogy egy újat próbáljon ki. Bőven lesznek változások. És emiatt egyre korábban születnek meg a döntések. Most még mindenki a jövő évről beszél, de a valóság az, hogy a piac már mozog a 2027-es formája felé. Ha valaki topversenyzőt akar, most kell lépnie. Szerintem a 2027-es pilótapiac kérdéseinek nagy része az első két-három futamon el fog dőlni.”

    Hivatalos: új időpontra került Balaton Park, visszatérő Brazília – íme a MotoGP 2026-os naptára 

    A Brivio és Nieto által egyaránt kiemelt „topversenyzők” piaci szegmense külön érdekes lehet, hiszen egyáltalán nem kizárható, hogy többen is új helyet keresnek maguknak. Erre az egyik egyértelmű jelölt Fabio Quartararo, aki a nyilvánosság előtt beszélt arról, hogy a jövő évi motor dönti el, marad-e a Yamahánál. Hasonlóan Pedro Acosta is a KTM 2026-os teljesítménye alapján határozhat a jövőjéről. Az ő váltásaik mellett az sem feltétlenül okozna meglepetést, ha Jorge Martín távozna az Apriliától, hiszen erre már idén, idő előtt is kísérletet tett. Arról is szóltak már pletykák, ha Francesco Bagnaia küszködése folytatódik, ő sem ragaszkodna a Ducatihoz, bár a felsoroltak közül az olasz pilóta átigazolására van a legkisebb esély. Közülük pedig akár csak egy versenyző mozgása is lavinaszerűen beindíthatja a pilótapiacot.

    Ami a Trackhouse-t és a VR46-ot illeti, egyik alakulatnál sem fognak kapkodni. „Mi egy független csapat vagyunk, szóval valószínűleg meg kell várnunk a többiek döntéseit, a gyári csapatok választásait, és aztán majd meglátjuk, mire jutunk” – magyarázta Brivio. A VR46-nál annyiban más a helyzet, hogy az esetükben a gyártó fontosabb szerepet játszik a kiválasztásban. „Végső soron mi vagyunk a Ducati »támogató csapata«. Mi együtt választjuk ki a versenyzőinket, mindenről közösen döntünk” – mondta Nieto.

    A szatellitcsapatok is konstruktőrökké válhatnak? – az istállók vezetője elmondta, mit gondol az ötletről