Egy újságíró szerint a Ducati Marc Márquez szerződéshosszabbítása miatt egy merőben más helyzetben találhatja magát, mint korábban. A kilencszeres világbajnok hihetetlen pénzeket tehetett zsebre az idei szezon után. Ha a két fél egyaránt a folytatás mellett dönt, akkor könnyen létrejöhet az egyezség. Azonban nem egy olyan tényező van, ami miatt főhet az egyes vezetők feje.
A MotoGP 2025-ös szezonja egyértelműen Marc Márquezról szólt. A spanyol versenyző régi önmagát idézve egy tükörsima szezont hozott, és mandalikai sérüléséig szinte szárnyalt. Ennek köszönhetően pedig már a Japán Nagydíjon világbajnokká vált, sikerével pedig egy szenvedéssel, nehéz döntésekkel és könnyekkel tarkított időszakot zárt le.
Marc Márquezt és Razgatlıoğlut is ünnepelték – a motorsport világbajnokait díjazták
A 2026-os szezon azonban számára is minden bizonnyal kulcsfontosságú lesz. A mezőnyre nemcsak a jelenlegi szabályrendszer utolsó szezonja, de egy őrült pilótakeringő is vár. Jelen sorok írásakor mindössze három versenyzőnek, Johann Zarcónak, Diogo Moreirának, valamint egyes források szerint Toprak Razgatlıoğlunak van érvényes kontraktusa 2027-re. Ebből leszűrhető, hogy Marc Márquez szerződése is lejár a következő év végén, a Ducatinak pedig nagyon nehéz dolga lesz abból a szempontból, hogy zöld ágra vergődjön a spanyollal, legalábbis Oriol Puigdemont szerint. A következőkben az ő cikkéből szemlézünk.
Az Autosport hasábjain megjelent anyag bevezetésében a spanyol szakújságíró emlékeztet arra a tényre, hogy a filozófiájuknak köszönhetően a Ducati megengedhette azt, hogy magukhoz láncolják a legjobb versenyzőket. Eközben a pilóták szinte mindenről lemondva igazolhatnak át a bolognaiakhoz, mint ahogyan Márquez is tette, még a 2024-es szezonra fordulva. A gyári csapathoz való felkerülése pedig csak „egy séta volt a parkban”, ugyanis ekkoriban még Francesco Bagnaia vitte a hátán a projektet.
Ducati: Marc Márquez tökéletes hozzáállást mutatott, ezért lesz ő a gyári csapat versenyzője
Az erőviszonyokat azonban Márquez nagyon gyorsan átírta. Megnyerte a bajnoki címet, eközben Bagnaia szezonja szinte soha nem látott mélyrepülésbe kezdett. A szakportál forrásai szerint a kilencszeres világbajnok alapfizetése 3 millió euró volt, a győzelmei miatt újabb legalább 2 millió euró érkezhetett a számlájára. A világbajnoki címnek köszönhetően pedig további 2 millió euró üthette a markát. Ezért a pilóta ázsiója is visszatért arra a szintre, ahol korábban a Hondával tartott, emellett a saját javára fordíthatja a jövőjét.
Puigdemont arra is rámutatott, hogy a felek már az ázsiai túra előtt megkezdték, majd feltehetően Valenciában folytatták a tárgyalásokat. Azonban az meg kérdéses, hogy a mandalikai sérülése mennyiben befolyásolja ezt a folyamatot. Ha Márquez is a folytatás felé hajlik, akkor könnyen nyélbe üthetik az üzletet, a Ducati pedig egy új zászlóshajóval ugorhat fejest az ismeretlenbe. A probléma akkor eszkalálódhat, ha a 32 éves versenyző olyan mértékben írja át a szerződésében szereplő számokat, amit a gyártó nem feltétlenül engedhet meg magának. Ehhez még az is hozzájön, hogy az olaszok anyavállalata, az Audi 2024-ben eladáscsökkentést könyvelhetett el, a költségcsökkentések pedig jövőre is érvényben maradnak. Ennek tükrében leírható, hogy gazdaságilag nem fogják tudni felvenni a versenyt a Hondával vagy a Yamahával.
„Álomszerű” lenne, ha Marc Márquez visszatérne a Hondához a gyári istálló főnöke szerint
Puigdemont azt is megvilágította, hogy a Ducati egy teljesen más helyzetben találhatja magát a fent említettek miatt. Emellett kifizetődött az a fajta hazárdjáték, amelybe Márquez korábban belement. Természetesen nehéz elképzelni azt az eshetőséget, hogy lelép, de az kijelenthető, hogy a csapattársa kilétét igenis befolyásolni fogja. Ugyan Bagnaia korábban kijelentette, hogy innen szeretne visszavonulni, azonban két fontos tényezővel neki is szembe kell néznie. Egyrészt fel kell javulnia 2026-ra, másrészt egy lehetséges fizetéscsökkentés is benézhet, ha a bolognaiak mindenáron ki akarják gazdálkodni Márquezt. Ha pedig a kétszeres MotoGP-világbajnok nem megy bele ebbe a játékba, akkor könnyen kikerülhet a szórásból. A gyári motorra ácsingózók sora pedig végelláthatatlan, kezdve akár Fermín Aldeguerrel…
Aldeguer a Ducati döntéséről: Nehéz elfogadni, mert most nagyon gyors vagyok
