Fermín Aldeguer szerint még nem teljesen áll készen arra, hogy a MotoGP-bajnoki címért harcoljon. A spanyol pilóta „egyértelmű célnak” nevezte, hogy 2027-re bekerüljön a Ducati gyári csapatába. Aldeguer úgy gondolja, ez a 2027-es szabályváltozások miatt a szokásosnál is fontosabb lesz, milyen motorral fog valaki versenyezni.
Az idei MotoGP-szezon legjobb újonca Fermín Aldeguer lett, aki a Ducati-ügyfél Gresini pilótájaként könnyedén előzte meg Ai Ogurát és Somkiat Chantrát ebben az összevetésben. Viszont Aldeguer nemcsak az újoncok közül tűnt ki, hanem általában véve is megmutatta, mennyire tehetséges. Bár a teljesítménye még nem volt kiegyensúlyozott, így is nyolcadik lett a tabellán, épp csak elmaradva jóval tapasztaltabb VR46-os márkatársaitól. A szezonjának csúcspontja az Indonéz Nagydíj volt, amelyen megnyerte a főfutamot és második lett sprinten, és ezeken kívül még két-két sprint- és főfutamdobogónak is örülhetett. Viszont a spanyol pilóta ennek ellenére sem bízta el magát, amit jól illusztrál, hogy mit válaszolt, amikor megkérdezték: jövőre már a világbajnoki cím megszerzését veszi-e célba.
„Nem. Abban az értelemben, hogy képes lennék-e rá, megvannak-e az eszközök és minden ilyesmi, úgy igen. De hogy célként megfogalmazom-e? Nem, mert részemről ehhez nagyon sok tapasztalat hiányzik még, rengeteg hibát kell elkövetnem, a sorozat színvonala jelenleg rendkívül magas, és nem tudom, készen állok-e egy MotoGP-világbajnoki cím megszerzésére. Hogy egyszer az leszek-e… remélem – nyilatkozta Aldeguer a Marcának. – A csapattársam, Álex Márquez legyőzése egy cél, de nem csak rá fókuszálok. És ha legyőzöm, az azt jelenti, hogy nagyon jól dolgozunk. Vagy legalábbis akkor, ha ő azt a szintet hozza, amelyet ebben a szezonban.”
A még csak 20 éves pilóta kérdésre elárulta, hosszabb távon kétségtelenül arra hajt, hogy bekerüljön a Ducati gyári alakulatába. „Igen. Egyértelműen ez a célom – válaszolta. – Előre tekintve az, hogy gyári csapatnál mész, hatalmas pluszt jelent. Mindig előnyt jelent, mindig segítség, de vannak más vonatkozásai is: nagyobb nyomást helyez rád, mert gyári motoron ülsz, mindig eredményeket kell hoznod, és ott van a bizonytalanság is, hogy merre fognak menni a dolgok.”
Aldeguer úgy látja, a 2027-es technikai szabályváltozások még fontosabbá teszik, hogy egy pilóta milyen motorral versenyez. „Most a kulcs az lesz, hogy 2027-re legyen gyári motorod, és nem feltétlenül arra gondolok, hogy gyári csapatnál legyél, hanem arra, hogy gyári motorod és gyári támogatásod legyen, mert akkor változnak a szabályok, és akkor a motorok az első futamtól az utolsóig folyamatosan fejlődni és változni fognak – magyarázta. – Szóval ott kell lenni azon a motoron. Az, hogy gyári motorod van, és a piros csapatnál vagy, olyan előnyökkel jár, amelyeket nem fogok tudni leírni; ehhez kérdezzétek meg a megfelelő embereket, de a gyári motor mindig pluszt jelent.”
Persze azt egyáltalán nem lehet készpénznek venni, hogy a Ducati 2027 után is úgy ki fog emelkedni a mezőnyből, ahogy idén tette, de Aldeguer megérzései szerint eltűnni biztosan nem fog: „Bízom benne, hogy a szabályváltozások nem fognak minket hátrányosan érinteni. Persze elképzelhető, hogy a többi márka – ahogy az már most is látszik – közelebb zárkózik majd hozzánk, de attól mi nem leszünk rosszabb helyzetben. Legfeljebb ugyanazon a szinten leszünk, mint a többiek. Nem tehetünk mást, mint hogy bízunk magunkban, és jövőre a lehető legkeményebben harcolunk azért, hogy kiérdemeljük a piros motort. Úgy gondolom, hogy 2027-re a Ducati nem fog a legjobb motorból a legrosszabbá válni, hanem legalábbis ott lesz az élmezőnyben a többi márkával együtt.”
