Ahogy sok más területen, úgy a motorsportban is egyre látványosabbá válik a kínai előretörés. Tavaly számoltunk be arról, hogy a CFMoto szeretne minél előbb csatlakozni a Superbike-világbajnokság mezőnyéhez. A hivatalosan Zhejiang Chunfeng Power néven működő hangcsoui vállalat azóta feltűnt a Moto2-es és a Moto3-as vb-n is az Aspar partnereként, de ezekben a sorozatokban átmatricázott KTM-ekkel vesz részt (egyébként egyes értesülések szerint a KTM MotoGP-programját is szívesen átvenné a márka). Az 1989-ben alapított cég eközben nem tett le arról, hogy a Superbike-vb-t is bevegye, és nemrég komoly lépéseket tett ennek érdekében.
Kínai gyártó szeretné átvenni a KTM MotoGP-programját, amely elveszítheti a főszponzorát
A Crash.net számolt be arról, hogy a CFMoto leigazolta Matteo Ferrarit a Superbike-vb-programjához tesztpilótának, aki a MotoE első bajnokaként szerzett magának nemzetközi ismertséget (mellékesen Ferrari jövőre emellett a Supersport-vb-n is indulni fog a WRP csapat Ducatijával).
Rajta kívül még a CFMoto megszerezte a Ducati egy korábbi mérnökét is, akinek a váz fejlesztésében lesz feladata. Ferrari és a mérnöki gárda feladata az idei EICMA-n, vagyis a rangos milánói motorkiállításon bemutatott CFMoto V4SR-RR felkészítése és fejlesztése lesz. A friss konstrukció a tervek szerint 2027-ben érkezhet meg a kereskedésekbe, és a gyártó ugyanebben az évben csatlakozna vele a Superbike-vb mezőnyéhez is.
Amennyiben a CFMoto valóban megérkezik a Superbike-vb-re, azzal az első kínai gyártó lesz, amely a legmagasabb szinten képviselteti magát. Viszont nem lenne az első kínai márka a paddockban, mivel már most is szerepel a QJMotor a Supersport-vb-n, a Kove pedig a Supersport 300-as vb-n, és utóbbi a sorozatot váltó Sportbike vb-n is jelen lesz. A ZXMoto révén pedig egy új márka is feltűnik majd 2026-ban, a QJMotor ellenfeleként a Supersport-vb-n.
