Alberto Vergani szerint Marc Márquez 2027-ben is marad a Ducatinál, mert elsősorban nem a pénz motiválja. Danilo Petrucci menedzsere tavaly azt tanácsolta az Aprilia Racing vezérigazgatójának, Massimo Rivolának, hogy csapjon le a spanyol pilótára.
Ahogyan arról mi is több cikkben beszámoltunk, Marco Melandri nemrég a jelenlegi MotoGP több versenyzőjével és gyártójával kapcsolatban is megosztotta véleményét. Bár ezzel aligha van összefüggésben, de mindenképpen érdekes egybeesés, hogy egykori menedzsere, Alberto Vergani szintén interjút adott a GPOne-nak, a téma pedig a pilótapiac volt.
Melandri úgy véli, év végi sérülése szinte még jól is jött Marc Márqueznek
A jelenleg Danilo Petruccival együttműködő menedzser többek között Marc Márquezről is beszélt. A most 32 éves versenyzőnek jövőre jó esélye lesz megvédenie idén megszerzett világbajnoki címét, ám 2027-ben már nem mehet ennyire biztosra, hiszen új technikai szabályok lépnek érvénybe. Ennek ellenére az olasz szakember úgy gondolja, hogy a gyári Ducati motorosa marad a helyén.
Marc Márquez „szinte lehetetlennek” érzi, hogy megismételje az idei szezonját
„Személy szerint nem gondolom, hogy az őrületes pénzre megy, mert Marc nem csorgatja a nyálát a pénzre, és soha nem láttam olyan boldognak, mint idén – nyilatkozta Vergani. – Szóval szerintem maradhat a Ducatinál, nem lepődnék meg. Ez mindenki [másnak] csalódás lenne, mivel ez a legkívánatosabb motor.”
Márquez és a Ducati együttműködése eddig kölcsönösen előnyösen alakult a felek számára. A spanyol pilóta hat év után visszatért a királykategória csúcsára, míg a bolognaiaknak egy pillanatig sem kellett aggódniuk, hogy bármelyik vb-címet elveszítenék – házon belülről, a szatellitcsapatok versenyzői felől, valamint házon kívülről sem volt veszély. Éppen ezért Vergani nem látja okát a szakításnak – ha viszont ez mégis megtörténne, a Ducati diktálna a piacon.
„Nem a Ducatinak volt szüksége Marc Márquezre a győzelemhez, ez fordítva történt” – állítja Pirro
„Úgy vélem, ez egy érdekházasság, hiszen senki nem akar kiszállni – fogalmazott a veterán menedzser. – Semmilyen más forgatókönyvet nem látok magam előtt. A Ducatinál hosszú lesz a várólista, ha búcsút intenek Marcnak. Azt csinálnak a mezőny versenyzőivel, amit akarnak, mivel mindenki Ducatit szeretne.”
Az, hogy Márquez a gyári Ducatinál köt ki, nem mindig volt egyértelmű: a 2024-es év első részében az jelentette a legnagyobb izgalmat a pályán kívül, hogy ki lesz Francesco Bagnaia csapattársa. Vergani elárulta, ebben az időszakban az Aprilia Racing vezérigazgatójának „beajánlotta” a Gresini akkori pilótáját, most viszont már nem tartja valószínűnek a váltást.
„Marc a regnáló bajnok, és mindenki őt akarja – hangsúlyozta. – Emlékszem, egy évvel ezelőtt javasoltam őt [Massimo] Rivolának. Mondtam neki, hogy vigye az Apriliához, amikor még nem volt egyértelmű a helyzet a Ducatinál. Azonban, ahogyan mondtam, nem hiszem, hogy Marc ismét váltani akar azok után, amit véghez vitt.”
Marc Márquez nyolc pontot adna a maradására, főnöke abszurdnak nevezte az őt érintő pletykákat
