Izgalmas hétvégét teljesített a Supersport 300 kategória mezőnye is. Az első futamon 0,041 másodperc választotta el a győztes Garciát a második helyezett Di Sorától. A második futamon Di Sora 30 helyet javítva, a mezőny végéről nyerte a versenyt.
Első futam
A WorldSSP300 első estorili futamán Marc Garcia mindössze 0,041 másodperccel előzte meg Samuel Di Sora-t a célban.
A Supersport 300 világbajnokság igazán izgalmasan kezdődött, ahol Marc Garcia megszerezte szezonbeli második győzelmét. Az egész futam alatt kiélezett csatát vívott Samuel Di Sora-val. Miután a duó el tudott nyúlni az üldözőktől, a futamgyőzelemért folytatott küzdelem az utolsó körben a célig tartott.
How close was THAT!!! 😲
Race finishes don't get much tighter than that 🫣#EstorilWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/EXbYUjKCR3
— WorldSBK (@WorldSBK) May 21, 2022
Garcia és Di Sora összedolgoztak, hogy elszakadjanak a mezőnytől: mindketten ügyesen használták a szélárnyékot – Di Sora a rajt- és célegyenesben, míg Garcia az 1-es kanyarban. Ez a séma egészen az utolsó két körig folytatódott, amikor Di Sora a 6-os kanyarban próbálkozott. Garcia az utolsó körben válaszolt az 1-es kanyarban, majd Di Sora a 3-as kanyarban átvette a vezetést. Az utolsó szektorban Garcia kihasználta Di Sora szélárnyékát, és a 12 körös verseny végén mindössze 0,041 másodperces előnnyel szerezte meg a győzelmet.
Garcia győzelme azt jelenti, hogy immár hat WorldSSP300-as győzelmet szerzett, amivel Scott Deroue-val és Adrian Huertas-szal egy szinten áll a kategória örökranglista harmadik helyén, valamint megszerezte a Yamaha 15. győzelmét és a spanyolok 28. győzelmét a WorldSSP300-ban. Di Sora második helyezése a Kawasaki 120. dobogós helyezését jelentette a Supersport300-ban, neki pedig a kilencediket, amivel egy szintre került a 2019-es bajnokkal, Manuel Gonzalezzel.
A lengyel Yuta Okaya a harmadik helyet szerezte meg hihetetlen Superpole teljesítménye után, ahol megdöntötte a körrekordot. Okaya előnye több, mint egy másodperc volt a negyedik helyen végző Victor Steeman előtt.
Bruno Ieraci lett az ötödik, mindössze 0,034 másodperccel Steeman mögött, míg Alvaro Diaz 0,006 másodperccel ért később célba. Lennox Lehmann végzett a 7. pozícióan, aki a 23. helyről küzdötte fel magát. Az újonc Matteo Vannucci ért be a célba a 8. pozícióban.
Ruben Bijmanra és Dirk Geigerre is szankciókat szabtak ki a versenyen: Bijman dupla, Geiger pedig hosszú körös büntetést kapott lassú motorozásért, ennek ellenére a 9. és 10. helyet tudták megszerezni a rendkívül szoros csatában kettejük között.
Estoril – WSSP300 1. futam végeredménye:
1 | M. GARCIA | Yamaha MS Racing | Yamaha | |
2 | S. DI SORA | Leader Team Flembbo | Kawasaki | 0.041 |
3 | Y. OKAYA | MTM Kawasaki | Kawasaki | 1.418 |
4 | V. STEEMAN | MTM Kawasaki | Kawasaki | 2.951 |
5 | B. IERACI | Prodina Racing | Kawasaki | 2.985 |
6 | A. DIAZ | Arco Motor Team | Yamaha | 2.991 |
7 | L. LEHMANN | Freudenberg KTM | KTM | 3.294 |
8 | M. VANNUCCI | AG Motorsport Italia | Yamaha | 3.302 |
9 | R. BIJMAN | MTM Kawasaki | Kawasaki | 3.821 |
10 | D. GEIGER | Fusport-RT | Kawasaki | 3.860 |
11 | A. MILLAN | SMW Racing | Kawasaki | 3.872 |
12 | K. SABATUCCI | Kawasaki GP Project | Kawasaki | 4.264 |
13 | A. ZANCA | Kawasaki GP Project | Kawasaki | 4.371 |
14 | M. GAGGI | Vinales Racing Team | Yamaha | 4.498 |
15 | D. BORGES | Rame Moto Racing | Kawasaki | 5.155 |
16 | F. SEABRIGHT | Vinales Racing Team | Yamaha | 5.200 |
17 | D. MOGEDA | Team#109 Kawasaki | Kawasaki | 7.727 |
18 | E. VALENTIM GARCIA | AD78 Team Bras | Yamaha | 7.739 |
19 | S. MARKARIAN | Leader Team Flembbo | Kawasaki | 7.761 |
20 | H. MAIER | AD78 Team Brasil | Yamaha | 7.822 |
21 | I. GARCIA ABELLA | Yamaha MS Racing | Yamaha | 8.079 |
22 | G. MASTROLUCA | ProGP Racing | Yamaha | 8.103 |
23 | T. ALBERTO | Fusport-RT | Kawasaki | 16.373 |
24 | I. PERISTERAS | ProGP Racing | Yamaha | 16.428 |
25 | M. GENNAI | Team BrCorse | Yamaha | 20.038 |
26 | P. SVOBODA | Accolade Smrz Racing | Kawasaki | 20.297 |
27 | H. DE CANCELLIS | Prodina Racing | Kawasaki | 28.919 |
28 | I. OFFER | Team BrCorse | Yamaha | 46.678 |
29 | Y. SAIZ MARQUEZ | Accolade Smrz Racing | Kawasaki | 52.740 |
Nem értek célba: | ||||
H. KHOURI | Team#109 Kawasaki | Kawasaki | 2 kör | |
I. IGLESIAS | SMW Racing | Kawasaki | 8 kör | |
T. ALONSO | Quaresma Racing Team | Kawasaki |
Második futam
Miután a rajtrács hátuljára sorolták vissza a guminyomás megsértése miatt, Di Sora felküzdötte magát az élre, és történelmi győzelmet aratott.
A 31. helyről indulva egy elképesztő felzárkózást vitt véghez Samuel Di Sora és pályafutása második győzelmét aratta az estorili forduló második futama során, három tizeddel megelőzve legközelebbi riválisait, amivel történelmet írt Portugáliában.
A 2. futam kezdete előtt a Leader Team Flembbo mindkét versenyzője, Di Sora és Sylvain Markarian is a rajtrács végéről volt kénytelen indulni a guminyomás megsértése miatt, de a francia Di Sora nem hagyta, hogy ez megakadályozza őt abban, hogy megszerezze második győzelmét és tizedik dobogós helyezését. Ezzel rekordot állított fel az SSP300 kategóriában a legalacsonyabb rajtpozícióból elért futamgyőzelem tekintetében. Di Sora gyorsan haladt előre, az első két és fél körben 23 pozíciót hozott, amivel az élcsoportba került. A futam végére 30 helyet ledolgozva nyerte a versenyt Di Sora.
3️⃣ 0️⃣ places climbed! Brilliant performance by the #46 Di Sora, even with a missing screen! 👀#EstorilWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/dy4zCmA6nV
— WorldSBK (@WorldSBK) May 22, 2022
Di Sora mögött Inigo Iglesias szerezte meg a második helyet, ami a negyedik dobogós helyezését jelentette a kategóriában. Mirko Gennai végzett a harmadik helyen, amivel az olasz pályafutása során másodszor állhatott ért célba az első háromban.
Kevin Sabatucci mindössze 0,089 másodperccel maradt le a dobogóról, őt követte Marc Garcia az ötödik helyen. Garcia a hatodik pozícióban látta meg a kockás zászlót, de egy pozíciót előrelépett, mivel Victor Steemant egy hellyel hátrébb sorolták, mert az utolsó körben elhagyta a pályát; ezzel a holland a 2017-es bajnok mögött a hatodik helyre került.
A francia Hugo De Cancellis lett a hetedik, mindössze két tizeddel lemaradva Steemantól. A poleból induló Yuta Okaya a nyolcadik, míg csapattársa Ruben Bijman a kilencedik helyen végzett. Az első tízbe a német Dirk Geiger fért még be.
1 | S. DI SORA | Leader Team Flembbo | Kawasaki | |
2 | I. IGLESIAS | SMW Racing | Kawasaki | 0.332 |
3 | M. GENNAI | Team BrCorse | Yamaha | 0.537 |
4 | K. SABATUCCI | Kawasaki GP Project | Kawasaki | 0.626 |
5 | M. GARCIA | Yamaha MS Racing | Yamaha | 1.110 |
6 | V. STEEMAN | MTM Kawasaki | Kawasaki | 1.120 |
7 | H. DE CANCELLIS | Prodina Racing | Kawasaki | 1.310 |
8 | Y. OKAYA | MTM Kawasaki | Kawasaki | 1.342 |
9 | R. BIJMAN | MTM Kawasaki | Kawasaki | 1.354 |
10 | D. GEIGER | Fusport-RT | Kawasaki | 1.362 |
11 | H. MAIER | AD78 Team Brasil | Yamaha | 2.089 |
12 | L. LEHMANN | Freudenberg KTM | KTM | 2.140 |
13 | A. ZANCA | Kawasaki GP Project | Kawasaki | 2.150 |
14 | M. VANNUCCI | AG Motorsport Italia | Yamaha | 2.167 |
15 | A. MILLAN | SMW Racing | Kawasaki | 2.587 |
16 | G. MASTROLUCA | ProGP Racing | Yamaha | 2.600 |
17 | P. SVOBODA | Accolade Smrz Racing | Kawasaki | 3.093 |
18 | T. ALBERTO | Fusport-RT | Kawasaki | 4.176 |
19 | I. GARCIA ABELLA | Yamaha MS Racing | Yamaha | 5.452 |
20 | T. ALONSO | Quaresma Racing Team | Kawasaki | 12.761 |
21 | D. BORGES | Rame Moto Racing | Kawasaki | 12.840 |
22 | D. MOGEDA | Team#109 Kawasaki | Kawasaki | 12.859 |
23 | Y. SAIZ MARQUEZ | Accolade Smrz Racing | Kawasaki | 13.228 |
24 | M. GAGGI | Vinales Racing Team | Yamaha | 13.300 |
25 | I. PERISTERAS | ProGP Racing | Yamaha | 14.140 |
26 | A. DIAZ | Arco Motor Team | Yamaha | 38.829 |
27 | I. OFFER | Team BrCorse | Yamaha | 50.841 |
Nem értek célba: | ||||
F. SEABRIGHT | Vinales Racing Team | Yamaha | 7 kör | |
E. VALENTIM GARCIA | AD78 Team Bras | Yamaha | 7 kör | |
H. KHOURI | Team#109 Kawasaki | Kawasaki | 7 kör | |
S. MARKARIAN | Leader Team Flembbo | Kawasaki | 8 kör | |
B. IERACI | Prodina Racing | Kawasaki |