A spanyol klasszis az elmúlt 4 futamon három 6., illetve egy 4. helyet szerzett. Lemaradása Quartararo mögött már 48 egység. Vajon mit vár az olasz nagydíjtól?
„Érdekes kérdés” – kezdi Márquez.
„Tavaly Mugello rendkívül lefárasztott. Ez a pálya nagyon nehéz és megterhelő. Örülök, hogy egy új prototípussal vághatunk neki a hétvégének. Ugyanúgy néz ki, mint az eddigi motorunk, csak a gyors kanyarokban jobban működik, mint az előző. Természetesen, mielőtt bármit elkiabálnék, árjuk meg az első szabadedzést. Utána nyilvánvalóbb lesz számunkra, hogyan is állunk.”
„Mugello mindig is az a pálya volt, ami nem kimondottan feküdt a stílusomnak. Már a kisebb kategóriákban is problémákba ütköztem itt. A jelenlegi szezon kiszámíthatatlan, meg kell várnunk, hogy funkcionál az új gép. Volt olyan futam idén, amikor rendkívül magabiztosak voltunk, aztán mégsem úgy sikerült, ahogy terveztük. Katarban pont az ellentéte történt. nem számítottunk arra, hogy ennyire jó hétvégét teljesítünk. Egyelőre nem tudom megmondani, milyen lesz az első időmérő.”
Marc Márquez felszólalt a különböző szárnyak és az üléspozíció ügyében is, mivel úgy véli, sokkal nehezebb általuk egy-egy előzést kivitelezni. A ducatisok azonban nem osztják a spanyol véleményét.
„Természetesen egyhangú döntés szükséges, mert nyilvánvalóan minden pilóta a legjobb sebességre törekszik. Nagyon nehéz ugyanazon a véleményen lenni, hiszen aki az aerodinamikai elemeket preferálja, az a felfúvódó bőrruhában talál kivetnivalót. Aki pedig a rajtelektronikával elégedett, annak meg az üléspozíció nem megfelelő. Nem egyszerű egyhangú döntésre jutni, de ez nem is a mi feladatunk, mi csak véleményt nyilvánítunk.”
„Felelős döntés szükséges mindenképpen, hogy a világbajnokságot a megfelelő irányba terelje. Több és több manővert, előzést szeretnénk bemutatni, hogy minél inkább kiszolgáljuk a közönséget. Egy minimális aerodinamika szükséges. Jobb lesz általa a végsebesség. A képernyő előtt ülő néző természetesen nem látja ennek a hatását, azt csak mi érezzük, hogy egy körön fél másodperccel gyorsabbak vagyunk, vagy nem. Ők csak az előzéseket várják. Mint a legutóbbi Superbike futamon, ahol 10 vagy 15 előzés volt Toprak És Johnny között. Én is azt a versenyt nézem szívesebben, ahol sok ilyen manőver történik. Véleményem szerint olyan megoldást kell találni, ami mind a versenyzők, mind a nézők igényeinek megfelel.”