Mióta Toprak Razgatlıoğlu átkerült a Superbike-világbajnokságra, Phil Marron a főmérnöke. Először a Puccetti Kawasakinál, 2020 óta a Yamaha gyári csapatánál. Már évekkel ezelőtt beszéltek a MotoGP-ről.
Marron azóta vigyáz a törökre, hogy Toprak Razgatlıoğlu 2018-ban a Puccetti Kawasakival beszállt a Superbike-világbajnokságba. 2020-ban közösen kerültek a Yamaha gyári csapatához, és tavaly együtt nyerték meg a világbajnokságot.
Amikor Razgatlıoğlu kedden Aragónban tesztelte a Yamaha MotoGP-motorját, Marron nem volt ott. Korábban ők ketten már beszéltek a MotoGP-ről.
„Amikor először megkérdeztem őt a MotoGP-vel kapcsolatban, az a Puccettinél volt, a közös munka első néhány hónapjában. Izgatottan vártam, hogy lássam, mire képes egy ilyen motoron. Szóval megemlítettem a lehetőséget, és megkérdeztem tőle, hogy fontolóra venné-e a GP-paddockba való szerződést” – mondta Marron a WorldSBK-nak. „Akkor ugyanazt a választ adta, amit egy héttel ezelőtt is adott volna: szereti a Superbike-paddockot. Ha így dönt, akkor marad a WorldSBK-ban, akkor azért mert szereti ezt a paddockot. Hiszek neki, amikor ezt mondja, mert a Rookies Cupban megismerte a paddockot, és élvezi a barátságosabb, nyugodtabb légkört a Superbike-világbajnokságban. Ezzel nem akarom lebecsülni a MotoGP-t, én is dolgoztam abban a paddockban, és nagyon élveztem. Mindig is azt mondta, hogy a WorldSBK az ő paddockja”.
Hivatalosan azonban Razgatlıoğlu és mentora, Kenan Sofuoglu csak azt zárta ki, hogy egy MotoGP-s szatellitcsapathoz szerződjön. Ha a 2023-as szezon után lejár a Yamaha szerződése, Razgatlıoğlu nyitott bármelyik gyártó felé.
„Ha a csillagok együtt állnak és megkapja a lehetőséget, biztos vagyok benne, hogy élni fog vele” – mondta Marron. „Toprak nagyon alkalmazkodó, így szerintem bármit vezethetne. Gyorsan tanulna. Az első abroncshoz való érzéke hihetetlen. Biztos vagyok benne, hogy rájönne, hogyan hozhatja ki a legtöbbet a csomagból, ha lehetőséget kapna.”