back to top
2024. november 22. 08:52
KezdőlapSuperbikePilótakeringő - ezúttal WSBK módra

Pilótakeringő – ezúttal WSBK módra

A MotoGP-hez hasonlóan a Superbike világbajnoki mezőnyében is megkezdődött a pilótakeringő, és nyilvánvalóan az ezt körülvevő pletykák tömkelege is.

Ismét eljött az évnek ez az időszaka; annak ellenére, hogy még csak négy forduló telt el a 2022-es Superbike Világbajnokságból, máris mennek a pletykák a 2023-as versenyzői felállásról. Jelenleg még bőven van szabad hely, de néhányat már betöltöttek. Vannak meglepő nevek azok között, akik még nem írtak alá szerződést a 2023-as szezonra. Ilyen Jonathan Rea is, de a gyári Ducati csapatnál két hely is betöltésre vár, valamint a MotoGP-ből és a Supersport sorozatból is vannak jelentkezők az „üres” helyekre. Íme a tények és pletykák egy csokorban

Akiknek már fix helyük van

A Pata Yamaha csapata a harmadik szezonra is változatlan marad, Toprak Razgatlıoğlu és Andrea Locatelli megkötötték már új szerződésüket.

A Kawasaki részéről Alex Lowes 2021-ben kétéves szerződést írt alá, amely 2023-ig szól, tehát biztosítva van a helye, míg Iker Lecuona a WorldSBK.com-nak adott exkluzív interjúban megerősítette, hogy 2023-ra is marad a Team HRC-nél. A Ducati újoncai, Philipp Oettl és Luca Bernardi szintén két évest szerződést írt alá tavaly. Scott Redding pedig a BMW kötelékében marad 2023-ban is.

A nagy kérdőjelek

Mivel mindenhol pletykákat lehet hallani, fontos, hogy ragaszkodjunk ahhoz, amit tudunk. Annak ellenére, hogy a bajnokságban vezet, és a Ducati vezetősége is elégedett teljesítményével, Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) még Estorilban, a szombati médiabeszélgetésen azt mondta, hogy „túl korai” a jövőről beszélni, és hogy „élvezi a jelent”. A garázs másik oldalán Michael Ruben Rinaldi tudja, hogy az eredményeinek stabilabnak kell lennie. Axel Bassani egyre nagyobb nyomást gyakorol rá. Rinaldi a misanói dobogós helyezései után azt mondta, hogy azok „segítettek” a dolgokon, míg a Motorsport.com szerint Danilo Petruccinak is megvan az esély a Superbike világbajnokság paddockjához csatlakoznia, bár ez nem jelenti azt, hogy a gyári csapatban. Serafino Foti csapatfőnök szerint a terv az, hogy „mindkét versenyzővel” folytatják, bár azt is elmondta, hogy „túl korai” még végleges választ adni.

Ugyanakkor a hatszoros világbajnok Jonathan Rea-nek is lejár a szerződése 2022 végén a Kawasakival. Korábban kijelentette, hogy folytatni kívánja, és azt is, hogy a „tündérmese”, miszerint a Kawasakinál fejezi be pályafutását, nem jelenti azt, hogy minden „tündérmese” valóra válik. Rea azt is elmondta, hogy menedzsere a nyáron nézi át lehetőségeit jövőjével kapcsolatban. Ez az egyik legnagyobb beszédtéma, ami valahova volt a paddockban. Saját vlogjában Rea kijelentette, hogy „nem sok minden” történik, de „aktívan keres valami igazán jót a jövő évre”. A KRT főnöke, Guim Roda hivatalosan is kijelentette, hogy szeretnék folytatni Rea-vel az együttműködést.

Mivel a Yamaha ülései már foglaltak, a Hondának és a BMW-nek pedig már egy-egy versenyzője aláírt, mi lesz a második versenyzőikkel? Az biztosnak tűnik, hogy sérülése ellenére Michael van der Mark még egy szezonon át a BMW kötelékében marad. A csapat elégedett a munkájával, míg a Honda továbbra sem nyilatkozott, Leon Camier szó szerint azt mondta „semmit”, amikor arról kérdezték, mit tudna mondani 2023-al kapcsolatban.

Ki áll még sorba a helyekért és bővülhet-e a rajtrács?

A MotoGP paddock is hemzseg a pletykáktól, ami minden bizonnyal hatással lesz a WorldSBK rajtrácsára is. Iker Lecuona nemrég egy interjúban azt mondta, hogy szerinte két vagy három MotoGP és Moto2 versenyző is a Superbike világbajnokságba fog váltani 2023-ban, amivel a színvonal „magasabb lesz, mint valaha”. Hogy pontosan kik lehetnek azok, az még nem derült ki, de a MotoGP-ben rengeteg szerződés jár le a szezon végén; a WorldSBK-ban mindössze öt gyári helyet lehet célozni, amiből három nyitottnak tűnik, szóval szűkös lesz a keret.

Azonban a világbajnoki sorozat középső kategóriájából, a Supersport bajnokságból is lehetnek átigazolások, illetve jöhetnek új csapatok. Manuel Puccetti nem zárkózott el attól, hogy 2023-ban két superbike géppel álljanak a rajtrácsra. 2022-ben az ex-MotoGP paddock technikai igazgatóját, Pietro Caprarát nevezte ki csapatfőnöknek. Hasonló a helyzet a Gil Motor Sport-Yamaha csapatnál is, amely szintén két motorral tervez. Ezeken kívül ott van a GMT94 Yamaha, akik már korábban is kifejezték a WorldSBK-ba való feljutási szándékukat 2023-ra. A kérdés Misanóban újra szóba került, a szándék pedig nem változott. Ne feledkezzünk meg Dominique Aegerterről sem, aki jövőre nagyon szeretne a Superbike sorozatban szerepelni (eredményei indokolnák is előrelépését).