hétfő, október 3, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park sprint
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 3.verseny
KezdőlapSuperbikeMit tesz a Kawasaki Rea megtartásáért?

Mit tesz a Kawasaki Rea megtartásáért?

A Kawasaki nyolcszor nyerte meg a Superbike-világbajnokságot, hatszor Jonathan Rea-vel. A japán gyártó természetesen mindent megtesz azért, hogy 2022 után is meghosszabbítsa a szerződést az északírrel.

- Hirdetés -

A Kawasaki 1993-ban szerezte meg először a Superbike világbajnoki címet az amerikai Scott Russellel. Húsz évnek kellett eltelnie, mire Tom Sykes 2013-ban megismételte ezt a bravúrt. 2015 és 2020 azoban a Kawasaki volt e legerősebb, Jonathan Rea hatszor lett bajnok egymás után, és ez idő alatt a legtöbb fontos rekordot is megdöntötte.

Tavaly Rea mindössze 13 ponttal maradt le hetedik bajnoki címéről Toprak Razgatlıoğluval és a Yamahával szemben, és a 2022-es szezon négy versenye után az északír a második helyen áll, 36 ponttal lemaradva a ducatis Álvaro Bautista mögött.

- Hirdetés -

Rea időközben 225 dobogós helyezést, 117 győzelmet, valamint 36 pole pozíciót ért el, emellett 97 alkalommal könyvelhetett el leggyorsabb versenykört. Rea az idei szezon után is szívesen folytatná a Kawasakinál, de feltételeket szab. “Több motorerőre van szükségünk” – hangsúlyozza.

Ezt az igényt a jelenlegi ZX-10RR-rel nem lehet kielégíteni, a Kawasakinak 2023-ra egy új homologizációs modellt kellene hoznia. Ezt Steve Guttridge, a Kawasaki európai top versenyigazgatója is tudja.

“Beszélünk arról, hogy ez megvalósítható-e és hogyan” – mondta Guttridge a SPEEDWEEK.com-nak egy személyes interjúban Rea kéréseiről. “Megvizsgáljuk, hogyan lehet elvégezni a frissítést. Ugyanakkor a csapat technikusai nagyon jó munkát végeznek, és vannak ötleteik a fejlesztésekre.”

Jelenleg a Kawasaki motorjának maximális fordulatszáma a szabályok miatt a legalacsonyabb, 14 600 fordulat/perc, a Kawasaki Rea folyamatos sikerei miatt nem építhet be teljesítménynövelő alkatrészeket sem.

A Kawasaki egy új homologizációs modellt hozott 2021-re, de a FIM motoros világszervezet nem minősítette újnak a motort. “Csak azért, mert egy gyártó más dugattyút épít a motorjába, az számunkra nem új motor – az csak egy új alkatrész” – mondta annak idején Scott Smart, a FIM technikai igazgatója.

A Kawasaki illetékesei és Rea lenyelték ezt a keserű pirulát, és azóta “a technikai szabályok értelmezésében történt félreértésről” beszélnek. Nem fognak másodszor is ilyen hibát elkövetni egy új homologizációs modellel.

“Nagyon fontos számunkra, hogy Jonathannal hosszabbítsunk – mondja Guttridge. “Nagyszerű, hogy folytatni akarja a versenyzést, és mindannyian mögötte állunk. Versenyképesebbnek tűnik, mint valaha, és elégedett a motorral és a csapattal, tettünk egy újabb lépést az idei évre. Hoztunk egy motorfrissítést, de ennek semmi köze a maximális fordulatszámhoz. A futóműben is találtunk fejlesztéseket. Szeretné velünk folytatni – ha továbbra is győzni tud”.

Természetesen Rea menedzsere, Chuck Aksland tárgyal más gyártókkal, ez a dolga. De csak a Ducatinak és a Yamahának van olyan motorja, ami ugyanolyan jó vagy jobb, mint a Kawasaki. A Yamaha gyári csapatánál 2023-ra Razgatlıoğlu és Andrea Locatelli már fixen maradnak; a Ducati pedig közel áll a szerződéshosszabbításhoz a világbajnok Bautistával, és vagy Rinaldival folytatja, vagy Danilo Petruccit hozza a csapatba az amerikai Superbike bajnokságból. Emellett egyetlen más Superbike versenyző sem keres annyi pénzt, mint Rea a Kawasakinál.

“Bármi lehetséges” – mondta Guttridge, de aztán komolyabban folytatta: “Jonathan jól érzi magát nálunk, a csapat olyan számára, mintha a családja lenne. És a velünk elért sikerek után egy váltás nagy lépés lenne számára. Tudjuk, hogy nagy különbség van a motor teljesítményében. A Kawasaki dolga, hogy ezen változtasson. Világos, hogy Jonathan mit kér.”

Guttridge arra a kérdésre, hogy a Kawasaki is Rea-vel akarja-e folytatni, ezt válaszolta: “Igen, ő van a listánk élén. Mindent megteszünk, ami csak lehetséges számunkra, hogy megtartsuk őt. Remélhetőleg ez egy újabb együttműködéshez vezet majd.”