A BMW illetékesei előrelépést várnak a következő Superbike világbajnoki versenytől a Donington Parkban. „A türelem kifizetődik, de nekem nincs” – mondta a gyári versenyző, Scott Redding.
Június végén a BMW a Donington Parkban Scott Redding és Loris Baz részvételével tesztnapot tartott a hobbipilóták számára rendezett pályanap keretében, de az egy halálos baleset után idő előtt véget ért.
A bajor gyártó teljes gőzzel fejleszt, hogy az M1000RR közelebb érhessen az élmezőnyhöz. A BMW versenyzőinek legjobb eredménye az idei szezonban: Redding 5. helye a második asseni főfutamon. Az angol tizenkét futam után 48 ponttal a tizedik az összesítésben, három ponttal megelőzve a 11. helyen álló Baz-t.
„Még több van a tarsolyunkban. A fejlesztőink nem dőlnek hátra, reagálnak az igényeinkre” – mondta el Shaun Muir, a Team BMW Motorrad főnöke. „Úgy vélem, hogy Doningtonig drasztikusan csökkenteni kell a lemaradást az élmezőnytől.”
Marc Bongers, a BMW Motorsport igazgatója hozzátette: „Van néhány dolog, amit meg kell oldanunk – mondta a holland. „A verseny rajtjainál jobbnak kell lennünk, ott folyamatosan vannak problémáink. Az elektronika és a hátsó felfüggesztés terén is tettünk lépéseket új alkatrészekkel.”
Scott Redding, aki hosszú éveket töltött a GP-paddockban, és a Ducati gyári csapatával 2020-ban és 2021-ben a Superbike világbajnoki 2. és 3. helyeket szerzett, a BMW-t az 1988-ban alapított versenysorozat legsikeresebb gyártójához tudja hasonlítani.
„Shaun Muir csapatánál minden kisebb és kompaktabb, a Ducatinál egyértelműen több ember áll mögötte, nagyobb a struktúrájuk” – elemezte a 12-szeres futamgyőztes a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. „A BMW-nek megvannak az erőforrásai, de a versenyosztály elég kicsi. Ez jó, hogy gyorsan tudunk reagálni. De néha több emberre van szükséged egy nagyobb projekt felépítéséhez. Minden lehetséges – de mennyi ideig fog tartani? Sok lépés már megtörtént. De nem tudom, hány lépés történt az elmúlt négy évben, és mi várható a következő négy évben.”
„A türelem kifizetődik – de sajnos nekem nincs türelmem. A BMW-nek megvannak az erőforrásai, és van egy tervük. Azt is hiszem, hogy megvannak az emberek a háttérben, akik tudnak segíteni. Jó, ha én vagyok a BMW legjobb versenyzője. De én azért vagyok itt, hogy nyerjek. Ha nem sikerül, akkor az az én problémám, és nekem kell megbirkóznom vele. A nap végén együtt kell dolgoznunk, mint egy csapat, és tizedmásodperceket kell javulnunk, és a határokat kell feszegetnünk.”