A KTM Motorsport igazgatója, Pit Beirer a hivatalos csapatbemutatón egy hosszabb interjút adott a médiának. Az elmondottak első részét már közzéadtuk, most íme a második rész.
A KTM motorsportfőnöke az olasz GPOne szaklapnak nyilatkozott részletesen. Az interjú első részét itt olvashatjátok, most következzék a második.
Visszatérve a MotoGP-hez: mit vár a KTM Guidottitól? Mit hoz ő a csapathoz?
„Más csapatfőnökökhöz hasonlóan azt várom tőle, hogy a csapat „emberi” oldalát irányítsa. A felsővezetés ne a műszaki problémákat vesézzék ki a versenyhétvégék esti megbeszélésein, hanem irányítson, mutasson utat, meg Pedrosa is gyakrabban velünk lesz a pályákon. A másik fontos dolog a versenyzők kézben tartása lesz, hogy ők boldogok legyenek. Francescónak a csapat fejének kell lennie, de nem műszaki értelemben, hanem hogy a csapat tagjai körül minden rendben legyen.”
Guidotti elődje, Mike Leitner tanácsadóként marad a csapatnál.
„Mike jelenleg élvezi a nyugalmat. Ő több volt nekünk, mint egy csapatfőnök, méghozzá azért, amiket tett. Az elmúlt években nagyon jó szintre léptünk előre, de ideje volt változtatni. Megbeszéltük Mike-kal az új szerepét, ő technikai és műszaki tanácsokat tud adni, ebben ő a legjobb. Még mindig szerződésben állunk, de most már kevesebb nyomás lesz rajta, mint korábban, amikor mindent beleadott ebbe a projektbe.”
Még egy dolog: a KTM mindig négy gyári versenyzőről beszél, a többi gyártóval ellentétben. Valóban nincs különbség Binder, Oliveira, Gardner és Fernandez számára?
„Igen, négy versenyzővel állunk szerződésben. Az egyik erősségünk, hogy van egy igazi Akadémiánk, amely a Red Bull Rookies Cuptól egészen a MotoGP-ig tart. Négy versenyzővel egyformán bánni nem könnyű, mivel az jelentős ráfordítással jár: alkatrészek, szerszámok, anyagok… Hervé Poncharallal együtt járjuk ezt az utat, ugyanaz a cél vezérel minket – olyannyira együttműködünk, hogy a mi embereink vannak az ő csapatában. Szeretném, ha a versenyzők nem látnának különbséget a két csapat között. Nem tudom, hogy ez lehetséges-e, de mi minden lehetséges módon támogatjuk a szatelit csapatunkat. Ugyanazok a technikai feltételek adottak mind a négy versenyzőnk számára.”
Már hat éve van a MotoGP-ben. Hogyan változott a géposztály, és általánosságban véve a világbajnokság? Szeretne a KTM változtatni valamin a paddockon belül?
„Tisztelettudóan érkeztünk meg a MotoGP-be. Profi munkát végzünk, és nem áll szándékunkban megváltoztatni a Grand Prix-t, ez nem a mi szerepünk jelenleg. A KTM csupán annyit akar, hogy versenyképes legyen a géposztályban, és ezért mindent megtesz. A MotoGP-ben a gyártóknak minden nap változniuk kell, mert ha nem teszed meg, akkor azon kapod magad, hogy utolsó vagy a rajtrácson. Büszkék vagyunk a valamennyi géposztályban végzett munkánkra, mi támogatjuk a fiatal versenyzőket. Nem beszélve a Red Bull Rookies Cupról, ami megkönnyíti a fiatal tehetségeknek a GP világába való belépést.”
A KTM költségvetése 250 millió euró volt az elmúlt öt évre. Most, hogy ez elmúlt: elég volt az évi 50 millió?
„Mikor legutóbb néztem a malacperselyt, nem volt üres – mondta Beirer viccelődve. A büdzsénk elegendő ahhoz, hogy jó eredményeket érjünk el. A KTM gazdaságilag sokat nőtt, egy stabilabb cég lett, és komoly eredményeket ért el. A márka számára a MotoGP mind fejlesztési- mind marketingszempontból kiváló. Ez a géposztály ugyanakkor kockázatos is, ezért nincsenek itt egyéb gyártók, mivel nemcsak a renomét, hanem pénzt is lehet veszíteni. Az elmúlt években a költségvetésünk nem volt elég nagy ahhoz, hogy megnyerjük a bajnokságot; még ha tudjuk is, hogy nemcsak a pénzen, hanem inkább a tudáson és a tapasztalton múlik. De mindenünk megvan ahhoz, hogy versenyképesek legyünk.”
Fotó: KTM Media Library, Philipp Carl Riedl, Philip Platzer