Jack Miller a SPEEDWEEK.com-nak adott exkluzív interjúban beszél a nehéz kezdetekről és a bátor döntésről, hogy lemondott a Moto2-es szezonról.
A 27 éves ausztrál nyolcadik MotoGP-szezonját teljesíti idén, először három évet a Hondánál, majd hármat a Pramac-Ducatinál, most pedig második idényét futja a Ducati gyári csapatában Pecco Bagnaia oldalán. A Desmosedicivel 2021-ben Jerezben és Le Mans-ban is győzött, és idén a világbajnokság hetedik helyén állva fordult rá a nyári szünetre.
Jack, most a nyolcadik MotoGP-szezonodban versenyzel, az ötödikben a Ducatival. Miután a Moto3-ban második lettél a KTM-mel, 2015-ben egyenesen a MotoGP-be kerültél. Megtennéd újra? Akkoriban szerződést kötöttél a HRC-vel. Ez nem történik meg minden nap.
„Ez pontosan így van. Akkor kaptam ezt a lehetőséget, és meg kellett ragadnom.”
„Persze, a MotoGP-karrierem nem a legkönnyebben indult. Mint tudod, akkoriban csak egy szatellit Hondát kaptam Cal Crutchlow mellett az LCR-nél. Szóval ez amúgy is egyfajta Moto2-es év volt.”
„Az Open Class a MotoGP világbajnokságon belül külön bajnokság volt. Ennek a Hondának nem volt a legújabb fejlesztésű sebességváltója, nem volt pneumatikus szeleptrendje, az elektronika nem működött, a Magneti Marellitől származott. A gyári Honda RC213V-n meglehetősen jobb elektronika volt.”
„Ez az év felnyitotta a szememet. Sokat tanultam a 2015-ös szezonban.”
„Most visszatekintve: nehéz volt. Nem ajánlanám másoknak. Nagyon erős akarat és kitartás kell ahhoz, hogy ebben a kontextusban minden „baromsággal” megbirkózz. Mivel kívülről egy MotoGP Hondám volt, az LCR-nél versenyeztem.”
„De most, majdnem nyolc év után, amikor a nagy képet nézem: Eddig 18 dobogós helyezést értem el a MotoGP-ben, köztük három győzelmet, tavaly negyedik voltam a világbajnokságon. Még mindig motorozom… Jelenleg egy gyári Ducatival. Az idei szezon után a KTM gyári csapatához igazolok.”
„Tehát már hosszú MotoGP-karrierrel rendelkezem. Ezért volt jó ötlet a Moto3-ból a MotoGP-be váltani.”
„Aztán a Marc VDS-Hondára ültem át, és gyári motort kaptam. Ez egy jó versenygép volt. Lényegében ez volt az első szezonom MotoGP versenygépen. A 2016-os idény a Marc VDS-szel még mindig nehéz volt, sokat tanultam. Végül is megnyertem az esős futamot Assenben. Tízszer végeztem az első tízben.”
Már a Hondánál is kitűntél, mint esőmenő, még vegyes körülmények között is mindig az élen voltál.
„Igen, pontosan, ez biztosan segített. Szerencsés vagyok, hogy nyirkos időben gyors vagyok. Ez nagy nyomást vesz le a válladról, ha kezdő vagy a MotoGP-ben, és nincs elég tapasztalatod, vagy a motorod felszereltsége nem a legjobb minőségű.”