back to top
2025. december 16. 14:41
További
    KezdőlapSuperbikeThruxton BSB - Elképesztő befutók: O'Halloran, majd MacKenzie győzött

    Thruxton BSB – Elképesztő befutók: O’Halloran, majd MacKenzie győzött

    A McAMS Yamaha ismételten nagyon sikeres hétvégét zárt – Jason O’Halloran 2, míg MacKenzie 1 futamot húzott be a hétvége folyamán. 

    Második futam

    Jason O’Halloran egy szenzációs utolsó kört követően megszerezte a győzelmet, Tarran Mackenzie-t és Bradley Rayt megelőzve az első három helyezettet mindössze 0,165 másodperc választotta el.

    Az utolsó kör úgy kezdődött, hogy Ray vezette a triót a célvonalon, de O’Halloran egy döntő mozdulatot tett Churchnél, és a Yamaha versenyzőt a belső íven előzte meg. Ray azonban visszavágott, és a Club Chicane-ba vezető nagy sebességű bejáraton utoljára még megelőzte, de Mackenzie is ott volt velük. A trió egymás mellett haladt, de a címvédő fékezett a legkeményebben.

    Mackenzie vezetett O’Halloran és Ray előtt a Clubban, de az utolsó kanyar után az ausztrálnak sikerült a legjobban kigyorsítania, és mindössze 0,079 másodperccel előzte meg McAMS Yamaha csapattársát a célban, Ray pedig a harmadik lett. A célban mindössze 0,165 másodperc választotta el az első három helyezettet, O’Halloran győzelme a második volt a hétvégén.

    Peter Hickman a szezon legjobb eredményét érte el negyedik helyezésével; a verseny korai szakaszában az élcsoportban volt, és elég nagy különbséget tudott tartani az üldöző Lee Jackson és Glenn Irwin párossal szemben.

    Rory Skinner a hetedik leggyorsabb volt az második futamon, Danny Buchan pedig a záró szakaszban a nyolcadik helyre lépett előre Leon Haslam és Tommy Bridewell előtt, akik az első tízet zárták.

    Második futam végeredménye:

    1 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha
    2 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 0.079
    3 Bradley RAY Rich Energy OMG  Yamaha 0.165
    4 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 7.181
    5 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 11.410
    6 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 11.970
    7 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 12.286
    8 Danny BUCHAN Motorrad BMW BMW 13.872
    9 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 15.081
    10 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford  Ducati 15.390
    11 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 19.105
    12 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 19.593
    13 Andrew IRWIN Motorrad BMW BMW 21.257
    14 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 22.308
    15 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 23.522
    16 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 24.666
    17 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 25.110
    18 Kyle RYDE Rich Energy OMG  Yamaha 25.111
    19 Dan JONES iForce BMW BMW 28.438
    20 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 29.735
    21 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 34.365
    22 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 35.110
    23 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 40.272
    24 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 40.313
    25 James EAST NP Racing Kawasaki 43.393
    26 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 44.862
    27 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 45.396
    28 Tito RABAT TAG Racing Honda 47.259
    Nem ért célba
    DNF Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 14 kör
    DNF Ryan VICKERS FHO Racing BMW 17 kör
    DNF Luke MOSSEY TAG Racing Honda
    Harmadik futam

    Tarran Mackenzie bebizonyította, hogy Thruxtonban le lehet győzni Jason O’Hallorant, Bradley Ray pedig ismét a dobogóért küzdött. A trió újabb izgalmas célba érést biztosított.

    A futam hasonlóan alakult, mint a nap első futama, az O’Halloran-MacKenzie – Ray trió elhúzott. Ezúttal Mackenzie volt az élen a McAMS Yamahával, miközben csapattársa, O’Halloran próbált spórolni a gumikkal, mivel az időjárás párássá vált a pályán. A Church ismét a legtöbb akció helyszíne volt. O’Halloran ismét használta kedvenc előzési helyét, miután Ray a tizenhatodik körben a második kanyarban megelőzte őt.

    Két körrel a futam vége előtt a címvédő visszavette a vezetést. Az ausztrál az utolsó előtti körben ismét megpróbálkozott Church-ben, és az első helyre került, Mackenzie pedig nem tudta kihasználni a szélárnyékot az előzéshez.

    Az utolsó körben mindhárom versenyző szenvedett, mivel a gumik tapadása visszaesett a hőségben. Ray úgy tűnt, hogy megússza az utolsó körös izgalmakat és el tud húzni riválisai előtt, de Mackenzie hamarosan visszatért. A duó együtt fordult rá a célegyenesre, és egy újabb célfotó után Mackenzie lett az első.

    Ray végül éppen csak lemaradt a győzelemről, mindössze egy hajszálnyi,  0,019 másodpercnyi különbség akadályozta meg, hogy felálljon a dobogó legfelső fokát.

    Ray belerondított a McAMS 1-2 sorozatba ezzel. O’Halloran a harmadik helyen zsinórban tizenkettedik dobogós helyezését szerezte meg.

    Peter Hickman nem tudott célba érni technikai probléma miatt. A motor problémája előtt tudta tartani a tempót az élmezőnnyel. Glenn Irwin a mögötte lévő pozícióért folytatott versenyt vezette, és megörökölte a negyedik helyet, amit meg is tudott őrizni a futam végéig.

    Lee Jackson lett az ötödik, kicsivel megelőzve Leon Haslamot a hatodik helyen. Tommy Bridewell jó formában volt hazai pályáján, a hetedik helyre küzdötte fel magát. Andrew Irwin ismét nagyot lépett előre és a nyolcadik helyen végzett. Rory Skinner és Tom Sykes zárták az első tíz helyezést.

    A harmadik futam végeredménye:

    1 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha
    2 Bradley RAY Rich Energy OMG Yamaha 0.019
    3 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 0.293
    4 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 10.573
    5 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 11.846
    6 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 11.900
    7 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Ducati 12.018
    8 Andrew IRWIN Motorrad BMW BMW 12.156
    9 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 12.232
    10 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 16.767
    11 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 17.139
    12 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 18.707
    13 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 18.909
    14 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 19.719
    15 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 20.861
    16 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 29.337
    17 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 29.771
    18 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 30.637
    19 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 31.173
    20 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 34.445
    21 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 37.257
    22 James EAST NP Racing Kawasaki 40.301
    23 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 49.562
    Nem értek célba
    DNF Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 6 kör
    DNF Tito RABAT TAG Racing Honda 10 kör
    DNF Kyle RYDE Rich Energy OMG  Yamaha 14 kör
    DNF Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 17 kör
    DNF Danny BUCHAN Motorrad BMW BMW 17 kör
    DNF Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki

     

    A hétvége folyamán két versenyző, mégpedig Jason O’Halloran és Bradley Ray biztosította helyét a „Showdown”-ban.

    Mi az a Showdown?

    A sorozat két különálló részre oszlik: egy „rendes” szezonra, amelyet a háromfordulós „Showdown” (rájátszás) követ. A 2021-es évben a Showdown szabályain változtattak és a korábbi hat versenyző helyett  nyolc vesz részt a végső megmérettetésen. Közülük az egyiket fogják bajnokká koronázni. Ez hasonló ahhoz a rendszerhez, amelyet az Egyesült Államok néhány autóverseny-sorozatában, többek között a NASCAR Sprint Cup Series-ben használnak.

    A versenyzők a szokásos módon (25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1) gyűjtenek pontokat az „alapszakasz” során, de ezeken a versenyeken dobogós pontokat is szereznek, öt pontot a győzelemért, hármat a második helyért és egyet a harmadikért.

    Az első nyolc forduló végén a tabella első nyolc helyezettje mehet harcba a Showdownra, és 1000 pontot kap – plusz az általuk szerzett dobogós pontokat. Ezek a versenyzők ezután az utolsó három fordulóban versenyeznek, és ismét a fentiekben részletezett szokásos módon szereznek pontokat. A Showdownban nincsenek dobogós pontok.