A McAMS Yamaha ismételten nagyon sikeres hétvégét zárt – Jason O’Halloran 2, míg MacKenzie 1 futamot húzott be a hétvége folyamán.
Második futam
Jason O’Halloran egy szenzációs utolsó kört követően megszerezte a győzelmet, Tarran Mackenzie-t és Bradley Rayt megelőzve az első három helyezettet mindössze 0,165 másodperc választotta el.
Az utolsó kör úgy kezdődött, hogy Ray vezette a triót a célvonalon, de O’Halloran egy döntő mozdulatot tett Churchnél, és a Yamaha versenyzőt a belső íven előzte meg. Ray azonban visszavágott, és a Club Chicane-ba vezető nagy sebességű bejáraton utoljára még megelőzte, de Mackenzie is ott volt velük. A trió egymás mellett haladt, de a címvédő fékezett a legkeményebben.
Mackenzie vezetett O’Halloran és Ray előtt a Clubban, de az utolsó kanyar után az ausztrálnak sikerült a legjobban kigyorsítania, és mindössze 0,079 másodperccel előzte meg McAMS Yamaha csapattársát a célban, Ray pedig a harmadik lett. A célban mindössze 0,165 másodperc választotta el az első három helyezettet, O’Halloran győzelme a második volt a hétvégén.
You want to see the @bennetts_bike BSB Race 2 final lap battle from onboard right?
It’s the final lap fight between @ohalloran22 @tarranmac95 @BradRayRacing captured by @DriftInnovation #ThruxtonBSB pic.twitter.com/1zCS7Njzn7
— Bennetts British Superbike Championship (@OfficialBSB) August 14, 2022
Peter Hickman a szezon legjobb eredményét érte el negyedik helyezésével; a verseny korai szakaszában az élcsoportban volt, és elég nagy különbséget tudott tartani az üldöző Lee Jackson és Glenn Irwin párossal szemben.
Rory Skinner a hetedik leggyorsabb volt az második futamon, Danny Buchan pedig a záró szakaszban a nyolcadik helyre lépett előre Leon Haslam és Tommy Bridewell előtt, akik az első tízet zárták.
Második futam végeredménye:
1 | Jason O’HALLORAN | McAMS Yamaha | Yamaha | |
2 | Tarran MACKENZIE | McAMS Yamaha | Yamaha | 0.079 |
3 | Bradley RAY | Rich Energy OMG | Yamaha | 0.165 |
4 | Peter HICKMAN | FHO Racing BMW | BMW | 7.181 |
5 | Lee JACKSON | FS-3 Racing | Kawasaki | 11.410 |
6 | Glenn IRWIN | Honda Racing UK | Honda | 11.970 |
7 | Rory SKINNER | FS-3 Racing | Kawasaki | 12.286 |
8 | Danny BUCHAN | Motorrad BMW | BMW | 13.872 |
9 | Leon HASLAM | VisionTrack Kawasaki | Kawasaki | 15.081 |
10 | Tommy BRIDEWELL | Ducati Oxford | Ducati | 15.390 |
11 | Christian IDDON | Buildbase Suzuki | Suzuki | 19.105 |
12 | Tom SYKES | MCE Ducati | Ducati | 19.593 |
13 | Andrew IRWIN | Motorrad BMW | BMW | 21.257 |
14 | Ryo MIZUNO | Honda Racing UK | Honda | 22.308 |
15 | Josh BROOKES | MCE Ducati | Ducati | 23.522 |
16 | Chrissy ROUSE | Crowe Performance | BMW | 24.666 |
17 | Dean HARRISON | DAO Racing | Kawasaki | 25.110 |
18 | Kyle RYDE | Rich Energy OMG | Yamaha | 25.111 |
19 | Dan JONES | iForce BMW | BMW | 28.438 |
20 | Takumi TAKAHASHI | Honda Racing UK | Honda | 29.735 |
21 | Leon JEACOCK | Specsavers Suzuki | Suzuki | 34.365 |
22 | Danny KENT | Buildbase Suzuki | Suzuki | 35.110 |
23 | Josh OWENS | Rapid CDH Racing | Kawasaki | 40.272 |
24 | Storm STACEY | Team LKQ | Kawasaki | 40.313 |
25 | James EAST | NP Racing | Kawasaki | 43.393 |
26 | Luke HOPKINS | Black Onyx Security | Honda | 44.862 |
27 | Liam DELVES | Rapid CDH Racing | Kawasaki | 45.396 |
28 | Tito RABAT | TAG Racing | Honda | 47.259 |
Nem ért célba | ||||
DNF | Tom NEAVE | Honda Racing UK | Honda | 14 kör |
DNF | Ryan VICKERS | FHO Racing | BMW | 17 kör |
DNF | Luke MOSSEY | TAG Racing | Honda |
Harmadik futam
Tarran Mackenzie bebizonyította, hogy Thruxtonban le lehet győzni Jason O’Hallorant, Bradley Ray pedig ismét a dobogóért küzdött. A trió újabb izgalmas célba érést biztosított.
A futam hasonlóan alakult, mint a nap első futama, az O’Halloran-MacKenzie – Ray trió elhúzott. Ezúttal Mackenzie volt az élen a McAMS Yamahával, miközben csapattársa, O’Halloran próbált spórolni a gumikkal, mivel az időjárás párássá vált a pályán. A Church ismét a legtöbb akció helyszíne volt. O’Halloran ismét használta kedvenc előzési helyét, miután Ray a tizenhatodik körben a második kanyarban megelőzte őt.
Két körrel a futam vége előtt a címvédő visszavette a vezetést. Az ausztrál az utolsó előtti körben ismét megpróbálkozott Church-ben, és az első helyre került, Mackenzie pedig nem tudta kihasználni a szélárnyékot az előzéshez.
Az utolsó körben mindhárom versenyző szenvedett, mivel a gumik tapadása visszaesett a hőségben. Ray úgy tűnt, hogy megússza az utolsó körös izgalmakat és el tud húzni riválisai előtt, de Mackenzie hamarosan visszatért. A duó együtt fordult rá a célegyenesre, és egy újabb célfotó után Mackenzie lett az első.
Ray végül éppen csak lemaradt a győzelemről, mindössze egy hajszálnyi, 0,019 másodpercnyi különbség akadályozta meg, hogy felálljon a dobogó legfelső fokát.
Ray belerondított a McAMS 1-2 sorozatba ezzel. O’Halloran a harmadik helyen zsinórban tizenkettedik dobogós helyezését szerezte meg.
Peter Hickman nem tudott célba érni technikai probléma miatt. A motor problémája előtt tudta tartani a tempót az élmezőnnyel. Glenn Irwin a mögötte lévő pozícióért folytatott versenyt vezette, és megörökölte a negyedik helyet, amit meg is tudott őrizni a futam végéig.
Lee Jackson lett az ötödik, kicsivel megelőzve Leon Haslamot a hatodik helyen. Tommy Bridewell jó formában volt hazai pályáján, a hetedik helyre küzdötte fel magát. Andrew Irwin ismét nagyot lépett előre és a nyolcadik helyen végzett. Rory Skinner és Tom Sykes zárták az első tíz helyezést.
It's 𝐀𝐍𝐎𝐓𝐇𝐄𝐑 jaw-dropping finish in Thruxton 🤯
Tarran Mackenzie pips Bradley Ray to the race win by 0.019 seconds 😲🏁@OfficialBSB | #ThruxtonBSB | @tarranmac95 pic.twitter.com/CXZT7Zp6RX
— Eurosport (@eurosport) August 14, 2022
A harmadik futam végeredménye:
1 | Tarran MACKENZIE | McAMS Yamaha | Yamaha | |
2 | Bradley RAY | Rich Energy OMG | Yamaha | 0.019 |
3 | Jason O’HALLORAN | McAMS Yamaha | Yamaha | 0.293 |
4 | Glenn IRWIN | Honda Racing UK | Honda | 10.573 |
5 | Lee JACKSON | FS-3 Racing | Kawasaki | 11.846 |
6 | Leon HASLAM | VisionTrack Kawasaki | Kawasaki | 11.900 |
7 | Tommy BRIDEWELL | Ducati Oxford | Ducati | 12.018 |
8 | Andrew IRWIN | Motorrad BMW | BMW | 12.156 |
9 | Rory SKINNER | FS-3 Racing | Kawasaki | 12.232 |
10 | Tom SYKES | MCE Ducati | Ducati | 16.767 |
11 | Christian IDDON | Buildbase Suzuki | Suzuki | 17.139 |
12 | Ryo MIZUNO | Honda Racing UK | Honda | 18.707 |
13 | Ryan VICKERS | FHO Racing | BMW | 18.909 |
14 | Takumi TAKAHASHI | Honda Racing UK | Honda | 19.719 |
15 | Danny KENT | Buildbase Suzuki | Suzuki | 20.861 |
16 | Josh OWENS | Rapid CDH Racing | Kawasaki | 29.337 |
17 | Chrissy ROUSE | Crowe Performance | BMW | 29.771 |
18 | Storm STACEY | Team LKQ | Kawasaki | 30.637 |
19 | Leon JEACOCK | Specsavers Suzuki | Suzuki | 31.173 |
20 | Tom NEAVE | Honda Racing UK | Honda | 34.445 |
21 | Luke HOPKINS | Black Onyx Security | Honda | 37.257 |
22 | James EAST | NP Racing | Kawasaki | 40.301 |
23 | Liam DELVES | Rapid CDH Racing | Kawasaki | 49.562 |
Nem értek célba | ||||
DNF | Peter HICKMAN | FHO Racing BMW | BMW | 6 kör |
DNF | Tito RABAT | TAG Racing | Honda | 10 kör |
DNF | Kyle RYDE | Rich Energy OMG | Yamaha | 14 kör |
DNF | Josh BROOKES | MCE Ducati | Ducati | 17 kör |
DNF | Danny BUCHAN | Motorrad BMW | BMW | 17 kör |
DNF | Dean HARRISON | DAO Racing | Kawasaki |
A hétvége folyamán két versenyző, mégpedig Jason O’Halloran és Bradley Ray biztosította helyét a „Showdown”-ban.
Mi az a Showdown?
A sorozat két különálló részre oszlik: egy „rendes” szezonra, amelyet a háromfordulós „Showdown” (rájátszás) követ. A 2021-es évben a Showdown szabályain változtattak és a korábbi hat versenyző helyett nyolc vesz részt a végső megmérettetésen. Közülük az egyiket fogják bajnokká koronázni. Ez hasonló ahhoz a rendszerhez, amelyet az Egyesült Államok néhány autóverseny-sorozatában, többek között a NASCAR Sprint Cup Series-ben használnak.
A versenyzők a szokásos módon (25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1) gyűjtenek pontokat az „alapszakasz” során, de ezeken a versenyeken dobogós pontokat is szereznek, öt pontot a győzelemért, hármat a második helyért és egyet a harmadikért.
Az első nyolc forduló végén a tabella első nyolc helyezettje mehet harcba a Showdownra, és 1000 pontot kap – plusz az általuk szerzett dobogós pontokat. Ezek a versenyzők ezután az utolsó három fordulóban versenyeznek, és ismét a fentiekben részletezett szokásos módon szereznek pontokat. A Showdownban nincsenek dobogós pontok.