A VR46 Ducati versenyzője, Luca Marini a negyedik helyen zárta az Osztrák GP-t. Valentino Rossi testvérének ez volt eddigi legjobb királykategóriás eredménye.
Luca Marini végül éppen csak lemaradt a dobogóról a Red Bull Ringen vasárnap, a Mooney VR46 Racing versenyzője a 4. helyen látta meg a kockás zászlót. Emellett folytatta azt a komoly szériát, miszerint mind a 31 versenyen, amelyen a MotoGP-ben indult, célba ért.
A futam után elmondta, hogy látta a hétvégét. „Ugyanolyan jó volt, mint a Sachsenringen rendezett futam, kivéve, hogy Jorge a végén bukott, és ezáltal én jobb pozícióban végeztem” – mondta Marini.
„A tempóm nagyon erős volt, a dobogóért tudtam volna harcolni. De sajnos hátulról kellett rajtolnom, ami a MotoGP-ben katasztrófa” – mondta a Ducati versenyzője. „Ha csökkenteni akarod a lemaradást a versenyen, tönkreteszed a gumikat, különösen a hátsó abroncsot. Ezért van sok probléma a futam végén.”
Marini így folytatta: „Már Silverstone-ban is próbálkoztam ezzel, de az utolsó hat körben úgy éreztem, mintha jégen mennék. Kigyorsítással nem tudsz időt nyerni, ezért a fékekkel kell kompenzálnod. De mivel mindenki későn fékez, ez nem könnyű. Ugyanolyan tempót mentem itt, mint az élcsoport, aminek nagyon örülök.”
Megkérdezték az olasztól, hogy mi a véleménye az új sikánról. „A Ducati számára rosszabb lett az előzés. Amikor ötödik vagy hatodik fokozatban vagyunk, gyorsabbak vagyunk, mint a többi versenyző. Ez az egyik erősségünk” – tisztázta.
„A 2a kanyarban nagyon nehéz előzni, de a 3-as kanyarban most már könnyebb, mert nem olyan veszélyes” – mondta Marini. „Korábban 320 vagy 330 km/h-val érkeztél meg szélárnyékban. Ha akkor megpróbáltál előzni, az nem volt veszélytelen. Most csak tíz méterrel később fékezhetsz harmadik sebességben az adott kanyar előtt, ha nem jön be a manőver, akkor csak egy kicsit szélesebbre mész.”