2023. február 04. 14:03
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMoto2Moto2 paddock pletyka: Fantic a VR46 csapat helyett?

Moto2 paddock pletyka: Fantic a VR46 csapat helyett?

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Fantic csapatot szeretne indítani a Moto2-ben. Assenben felröppent egy olyan pletyka, hogy a VR46 kiszáll és helyére érkezik az olasz márka. A cikkben leírtak csupán feltételezések, nem tények.

Május közepe óta nem volt nagy titok, hogy az olasz gyártó, a Fantic Motor a 2023-as Moto2-es világbajnokságban való indulást tervezi. A bizottság (amely az IRTA, a Dorna és a FIM tisztviselőiből áll) azonban nem adott engedélyt bővülésre; így a Fanticnak várnia kell, hátha az idei szezon után valamelyik csapat visszalép a Moto2-es világbajnokságtól.

A Gresinivel és más versenycsapatokkal folytatott tárgyalások egy közös vállalkozásról vagy átvételről kudarcba fulladtak. Assenben azonban felreppent a hír, hogy a Mooney VR46 Moto2-es csapat, amely Celestino Viettivel vezeti a bajnokságot (pontegyenlőséggel Augusto Fernándezzel), visszalép a középső géposztálytól, hogy a MotoGP csapatra koncentrálhasson.

Vietti azonban a híresztelések szerint nem kerülne eladósorba, mert a Rossi-csapat a Yamaha Master Camp Moto2-es csapatát továbbra is üzemeltetné és a jövő évi felállás várhatóan változna. Ugyanis az egyik helyet a VR46, a másikat pedig a Master Camp adhatná. Rossi korábban Aspar Martinez csapatával, legutóbb pedig az Avintiával kötött már ilyen együttműködéseket.

A Yamaha szóvivője, William Favero utalt arra, hogy vannak ilyen irányú megfontolások, de még semmi nincs eldöntve.

Amennyiben a Fantic Motor átveszi a két VR46-os Moto2-es helyet, és Kalex vázzal fog versenyezni, kik lehetnek a versenyzőik? A pilótajelöltekről egyelőre nem sokat hallani (mint ahogy a Moto2-es szereplés sem tény, csak egy feltételezés). Marcel Schrötter egy opció lehet, mivel még nem tárgyalt az Intact-tal 2023-ra, és váltani szeretne.

Az IRTA-nál a Fanticot megbízható partnerként jellemzik, hiszen az olaszok erős kontingenssel vannak jelen a Dakar-ralin, valamint az MX Európa-bajnokságon és a világbajnokságon is.