2024. április 20. 00:18
KezdőlapMoto2Moto2 Triumph: nagyobb fordulatszám és több lóerő 2023-ban

Moto2 Triumph: nagyobb fordulatszám és több lóerő 2023-ban

A Triumph Moto2-es motorjai a 2023-as szezonra több fordulatszámot és lóerőt biztosítanak.

A brit gyártó, amely 2019-ben vette át a Moto2 motorellátását a Hondától, megerősítette, hogy a 765 köbcentiméteres motorokon olyan módosításokat hajtanak végre, amely segíti a nagyobb teljesítményt. Ez annak érdekében teszik, hogy csökkentsék a köridőket és segítsék az előzéseket.

A fejlesztések között szerepel egy új hengerfej, hosszabb szelepek, valamint egy új vezérműtengelyprofil és átdolgozott szeleprugók.

A végeredmény 400 fordulat/perc és 5 lóerővel több, a jelenlegi 140 lóerő feletti teljesítményhez.

A motor megbízhatóságának megőrzése érdekében a további fejlesztések a dugattyúkra, a csapszegekre és a főtengelyre összpontosítanak, hogy megbirkózzanak a magasabb, 90 baros (85 barról erre emelkedik) dugattyúnyomással.

„Hihetetlenül büszkék vagyunk arra, ahogyan a 765 köbcentis motorunk újraértelmezte a Moto2 kategóriát, gyorsabbá, versenyképesebbé és jobb hangzásúvá téve azt”mondta Steve Sargent, a Triumph termékigazgatója.

„Azzal, hogy ennyi körrekordot és hengerenként több mint 100km/h-nak megfelelő végsebességet értünk el, nagyon elégedettek vagyunk, amióta a Triumph a 2019-es szezontól a kategóriát ellátja.

„Amikor egy kategóriában ilyen alapvető változás történik, mindenki elindul a tanulás útján – a versenyzők és a csapatok a Triumph jellemzőire való ráhangolódás és a motor, az elektronika és a gumiabroncsok csomagjának optimalizálása szempontjából, mi, a Triumph pedig a teljesítménypotenciál és a megbízhatóság kialakítása miatt .

„Közel 1 millió versenykilométert teljesítettünk a jelenlegi specifikációjú 765 köbcentis Moto2-es motorral, és ez hatalmas önbizalmat ad nekünk, amikor megtesszük a következő lépést, hogy megadjuk a versenyzőknek azt, amire mindannyian vágynak – nagyobb fordulatszámot és nagyobb teljesítményt.

„Alig várjuk, hogy még több körrekord dőljön meg, és hogy a nagyobb teljesítmény nagyobb szabadságot adjon a versenyzőknek az előzési manőverek szempontjából. Izgatottan várjuk, hogy elkezdjük a Moto2-es Triumph következő fejezetét.”

Forráscrash.net