vasárnap, augusztus 14, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
EWC - 🇯🇵 Suzuka 8h
🇬🇧 Brit Superbike - Thruxton 1
KezdőlapMoto3Silverstone: Brazil pole 17 év után Moreira révén!

Silverstone: Brazil pole 17 év után Moreira révén!

Hiába a nagy nevek, a Moto3 meglepetését az MT Helmets csapata szolgáltatta, ugyanis Moreira a pole-ba, Yamanaka pedig harmadiknak kvalifikált.

- Hirdetés -

A Brit Nagydíj időmérőjén olyan nevek jöttek rögtön a Q1-ben, mint például rögtön a vb-éllovas Sergio García. Ott voltak olyan versenyzők is, mint az ígéretes újonc David Muñoz, vagy éppen az a Jaume Masia, aki már futamot is tudott nyerni idén, és ötödik a tabellán. Carlos Tatay dobogós hellyel a szezonjában szintén a Q1-ből kellett, hogy kezdje a Silverstone-i hétvége szombati napját.

A Q1 első mért köre pont Sergio García nevéhez fűződött, de mivel egy boly elején kellett haladnia, ez csak a 9. helyre volt elég. Taiyo Furusato volt az, aki ekkor a lista élére állt 2:11.630-cal. Jól ment Ricciardo Rossi is, az összetett 11. helyezettje a Q1 féltávjánál át is vette a vezetést. Az első futások után ő, Furusato, Adrián Fernández és Carlos Tatay álltak továbbjutó helyen.

- Hirdetés -

Jaume Masia 5 perccel a Q1 leintése előtt bejött negyediknek, de továbbjutása hajszálon függött. Sergio García ennek a hajrának másfél másodperces hátrányban, csak a Q1 kilencedik helyén vágott neki. 2:11.558-as ideje végül második helyre volt jó, pontosan egy tizeddel Rossi mögött.

A továbbjutásra hat ember pályázott reális eséllyel, az utolsó percben ez Masiának és Tataynak nem volt meg. Hozzájuk csatlakozott be Xavier Artigas, aki még Garcíánál is jobb kört futott.

Rossi végül maradt az élen és ment tovább a Q2-be, mögötte Xavier Artigas, Sergio García és jókora meglepetésre az idén még pontot sem szerző Taiyo Furusato zárt. Nagy meglepetés volt mögötte a hetedikként záró Jaume Masia és a még nála is eggyel lassabb Carlos Tatay kiesése.

Q2

A harmadik szabadedzés során nem feltétlenül azok voltak a leggyorsabbak, akiket a tabella sugallhatna. A Q2-be legjobb idővel Tatsuki Suzuki és Deniz Öncü masíroztak be, őt McPhee követte. Kiválóan ment délelőtt a két újonc, Daniel Holgado és Diogo Moreira. Előbbi negyedik, utóbbi hetedik helyen jutott a Q2-be.

Mért köröket a helyezkedés nyomán kifejezetten későn, majdnem 5 perc elteltével láttunk először. A 2:12-vel kezdődő körök közül 2:11.893-mal Kaito Toba tudott kiemelkedni, de ez sem volt igazán jó idő.

Az első, igazán jó köröket követően az előző futamot megnyerő Sasaki állt az élre, de McPhee, Nepa, Riccardo Rossi és Diogo Moreira rögtön tolták is hátrébb. A brazil előnye több mint egy tized volt Riccardo Rossi előtt, Nepa volt még viszonylag közel hozzájuk. Foggia és Suzuki már négy tized fölötti hátránnyal jöttek az utolsó 5 percre.

Izan Guevara révén sűrűsödni kezdett a közvetlen élmezőny, de Moreiránál ő sem volt gyorsabb.

Az utolsó három percben még egyszer utoljára mindenki megmérette magát, először Yamanaka jött fel az első sorba, de ő is Moreira mögé. Guevara aztán meg tudta előzni a japánt, az utolsó fél percben ő volt a második.

Óriási időmérőt teljesített az MT Helmets csapata, ugyanis ez maradt végül a sorrend, így ők adják Moreira révén a pole-pozícióst, Yamanaka pedig szintén az első sorba kvalifikálta magát. A második sor a szintén bravúros kvalifikációt futó Riccardo Rossi nevével kezdődik, de Stefano Nepa neve is meglepetés ennyire elöl. Deniz Öncü hatodik lett.

A versenyt másodikként megkezdő Izan Guevara számára örömteli tény, hogy bár az éllovas Sergio García bejutott a Q2-be, ott csak a 11. rajthelyet szerezte meg.

Az időmérő végeredménye

 

Poz. Versenyző Csapat Motor Idő Kül.
1 Diogo Moreira MT Helmets KTM 2:10.951
2 Izan Guevara Aspar GASGAS 2:11.019 0.068
3 Ryusei Yamanaka MT Helmets KTM 2:11.029 0.078
4 Riccardo Rossi SIC58 HONDA 2:11.059 0.108
5 Stefano Nepa Angeluss KTM 2:11.131 0.180
6 Deniz Öncü Tech3 KTM 2:11.180 0.229
7 Dennis Foggia Leopard HONDA 2:11.206 0.255
8 Tatsuki Suzuki Leopard HONDA 2:11.245 0.294
9 Ayumu Sasaki Max HUSQVARNA 2:11.457 0.506
10 John McPhee Max HUSQVARNA 2:11.560 0.609
11 Sergio García Aspar GASGAS 2:11.570 0.619
12 Daniel Holgado Ajo KTM 2:11.623 0.672
13 Andrea Migno Rivacold HONDA 2:11.628 0.677
14 Kaito Toba CIP KTM 2:11.646 0.695
15 Xavier Artigas Prüstel CFMOTO 2:11.827 0.876
16 Lorenzo Fellon SIC58 HONDA 2:12.155 1.204
17 Taiyo Furusato Team Asia HONDA 2:12.255 1.304
18 Iván Ortolá Angeluss KTM 2:12.699 1.748
19 David Muñoz BOE KTM 2:11.732 (*)0.274
20 Adrián Fernández Tech3 KTM 2:11.750 (*)0.292
21 Jaume Masia Ajo KTM 2:11.787 (*)0.329
22 Carlos Tatay Prüstel CFMOTO 2:11.827 (*)0.369
23 Elia Bartolini Avintia KTM 2:12.061 (*)0.603
24 Scott Ogden VisionTrack HONDA 2:12.289 (*)0.831
25 Nicola Fabio Carraro Avintia KTM 2:12.340 (*)0.882
26 Joshua Whatley VisionTrack HONDA 2:12.631 (*)1.173
27 Alberto Surra Rivacold HONDA 2:12.651 (*)1.193
28 Mario Aji Team Asia HONDA 2:13.818 (*)2.360
29 Ana Carrasco BOE KTM 2:14.092 (*)2.634
30 Marc García CIP KTM 2:14.602 (*)3.144
*: Riccardo Rossi Q1-es legjobb idejéhez (2:11.458) képest

 

 

 

 

 

 

Varga Ákos
Varga Ákoshttps://p1race.hu
Valentino Rossin nőttem fel, és szerintem ő marad "A" kedvenc versenyzőm. De a MotoGP sem csak és kizárólag ő, hát még az egyetemes motorversenyzés világa! Gyárilag, az egyik végzettségem szerint olasz-spanyol szakos tanár vagyok, így be is tudjátok viszonylag könnyen lőni, merrefelé irányul alapvetően az érdeklődésem... :)