back to top
2025. november 05. 07:22
További
    KezdőlapMotoEMotoE teszt Jerez - Garzóé a legjobb idő

    MotoE teszt Jerez – Garzóé a legjobb idő

    A 14 versenyből álló MotoE bajnokság április végi kezdete előtt a mezőny Jerezben tartott egy háromnapos tesztet. Mutatjuk az eredményeket.

    Az első nap Granadóé

    Az első napon Jerezben a MotoE versenyzők egy Q1-Q2 szimuláción vettek részt, és a brazil Eric Granado végzett az első helyen.

    A FIM Enel MotoE Világkupa második hivatalos tesztjének első napi győztese Eric Granado (LCR E-Team) lett a Q1-Q2 formátumú kvalifikációs szimulációs tesztnapon Jerezben.

    Száraz, de szeles nappal indult a háromnapos tesztelés a mezőny számára hétfőn, és mivel a szerdai előrejelzésben eső jelent meg, a Q1-Q2 szimulációt hétfőre hozták előre.

    Az első etapban Granado 1:49.765-s idővel volt a legjobb, míg a második szakaszban Matteo Ferrari (Felo Gresini MotoE) volt az éllovas, miután 1:49.153-as időt ért el, majd megkezdődtek a kvalifikációs szimulációk.

    Eric Granado, LCR E-Team, Jerez MotoE™ Official Test II
    Fotó: MotoGP Media

    A Q2-es szimulációt Granado vezette 1:49.020-as idejével, ami a nap leggyorsabb ideje volt, a Q2 első három helyezettje pedig Ferrari és Hikari Okubo (Avant Ajo MotoE) voltak, akik két tizeddel maradtak el Granado mögött. Miquel Pons (LCR E-Team) pár tizeddel maradt el csapattársától a negyedik pozícióban, míg a visszatérő Hector Garzo (Tech3 E-Racing) zárta az első ötöt.

    Q2 szimulációs top 10:

    Eric Granado LCR E-Team 1:49.020
    Matteo Ferrari Felo Gresini MotoE + 0.270
    Hikari Okubo Avant Ajo MotoE + 0,276
    Miquel Pons LCR E-Team + 0.298
    Hector Garzo Tech3 E-Racing +0,363
    Xavier Cardelus Avintia Esponsorama +0.521
    Jordi Torres Pons Racing 40 +0,544
    Marc Alcoba Openbank Aspar +0,564
    Xavi Fores Octo Pramac MotoE +0,987
    Bradley Smith WithU GRT RNF +1.463
    A második nap Bradley Smith-é

    A visszatérő Bradley Smith motorozta a második nap legjobb eredményét Jerezben. A körülmények nem voltak egyszerűek, kevesen merészkedtek a nedves aszfaltra a versenyzők közül az első etapban. Smith-en kívül az újonc Alex Escrig körözött még a pályán. A második szakaszban Kevin Zannoni és Mattia csatlakozott Smith-hez az aszfalcsíkon, majd Hikari Okubo, Marc Alcoba, Alessio Finello, a regnáló bajnok Jordi Torres és Maria Herrera is kimerészkedtek a pályára az utolsó edzésen.

    Smith nedves időjárási körülmények között futott 1:58.080-as ideje volt a legjobb a második napon – a második szakaszban érte ezt el.

    Bradley Smith, WithU GRT RNF MotoE Team, Jerez MotoE™ Official Test
    Fotó: MotoGP Media
    A harmadik, versenyszimulációs napot Aegerter nyerte

    A szerdai napon derült égbolt várta a versenyzőket, és a mezőny két tesztedzést is tartott a nap végi futam előtt.

    Dominique Aegerter nyerte a versenyszimulációt a tesztelés harmadik és egyben utolsó napján a Circuito de Jerez-Angel Nieto pályán. A svájci versenyző 1,6 másodperccel végzett a visszatérő Hector Garzo előtt, a dobogót pedig Mattia Casadei zárta.

    Dominique Aegerter, Dynavolt Intact GP MotoE, Jerez MotoE™ Official Test II
    Fotó: MotoGP Media

    Eric Granado a verseny közepén az 1-es kanyarban esett, a kétszeres kupagyőztes Jordi Torres pedig olyan problémával küzdött, ami miatt rövid időre a boxutcába kényszerült.

    Versenyszimuláció végeredménye:

    1 Dominique AEGERTER DYNAVOLT INTACT 16:26.261
    2 Hector GARZO TECH3 E-RACING 16:27.862 1.601
    3 Mattia CASADEI PONS RACING 16:32.963 6.702
    4 Hikari OKUBO AVANT AJO 16:33.112 6.851
    5 Kevin ZANNONI ONGETTA SIC58 16:41.158 14.897
    6 Xavier CARDELUS AVINTIA ESPONSORAMA 16:41.215 14.954
    7 Marc ALCOBA OPENBANK ASPAR 16:45.085 18.824
    8 Maria HERRERA OPENBANK ASPAR 16:56.926 30.665
    9 Matteo FERRARI FELO GRESINI 16:58.271 32.010
    10 Bradley SMITH WITHU GRT 16:58.488 32.227
    11 Alex ESCRIG TECH3 E-RACING 16:59.128 32.867
    12 Alessio FINELLO FELO GRESINI 17:00.952 34.691
    13 Miquel PONS LCR E-TEAM 13:00.242
    14 Eric GRANADO LCR E-TEAM 13:34.164
    15 Jordi TORRES PONS RACING 17:59.783
    A háromnapos teszt kombinált időeredménye

    Nagyon szoros volt az élmezőny az összetettbeli eredményeket illetően, a leggyorsabb versenyző összességében a teszt végére Garzo lett 1:48.458-as idejével. Mindössze 0,022 másodperccel követte őt Aegerter, Matteo Ferrari pedig további 0,025-tel.

    A negyedik leggyorsabb Granado lett, a brazil két tizeddel maradt el Garzótól, Miquel Pons zárta a legjobb ötöt. Casadei végzett a hatodik helyen, amit a versenyszimuláció harmadik helyével egészített ki. Hikari Okubo, Xavier Cardelus, Torres és Bradley Smith zárták az első tíz helyezést (1 másodpercen belül a legjobb időhöz képest).

    Kombinált eredmények:

    1 Hector GARZO TECH3 E-RACING 1:48.458
    2 Dominique AEGERTER DYNAVOLT INTACT 1:48.480 0.022
    3 Matteo FERRARI FELO GRESINI 1:48.505 0.047
    4 Eric GRANADO LCR E-TEAM 1:48.666 0.208
    5 Miquel PONS LCR E-TEAM 1:48.712 0.254
    6 Mattia CASADEI PONS RACING 1:48.921 0.463
    7 Hikari OKUBO AVANT AJO 1:49.076 0.618
    8 Xavier CARDELUS AVINTIA ESPONSORAMA 1:49.183 0.725
    9 Jordi TORRES PONS RACING 1:49.313 0.855
    10 Bradley SMITH WITHU GRT RNF 1:49.417 0.959
    11 Marc ALCOBA OCTO PRAMAC 1:49.488 1.030
    12 Kevin ZANNONI ONGETTA SIC58 1:49.561 1.103
    13 Xavi FORES OCTO PRAMAC 1:49.792 1.334
    14 Alex ESCRIG TECH3 E-RACING 1:49.996 1.538
    15 Kevin MANFREDI OCTO PRAMAC 1:50.007 1.549
    16 Maria HERRERA OCTO PRAMAC 1:50.971 2.513
    17 Alessio FINELLO FELO GRESINI 1:51.156 2.698

     

    Dominique Aegerter, a Supersport bajnoka így nyilatkozott a tesztelés után:

    Kedden az időjárás nem működött együtt. Nagyon furcsa volt, először esett az eső, aztán kisütött a nap, de a pálya akkor félig vizes, félig száraz volt. Ezért úgy döntöttünk, hogy nem megyünk ki a pályára. Egyszerűen nincs értelme ilyen körülmények között bármit is megpróbálni vagy kockáztatni” hangsúlyozta Aegerter. „Szerda reggel még mindig nem volt teljesen száraz a pálya, így ezt az edzést is kihagytuk. Aztán volt egy másik edzésünk, ami tulajdonképpen egész jól ment, sokkal jobban boldogultam. A stábom, Patrickkal és Thomasszal, tényleg jó beállítást és motort adott nekem. Újra jól éreztem magam, és a köridők is gyorsabbak lettek” 

    Az utolsó versenyszimuláció ismét jól ment a svájcinak „Az utolsó edzésen egy versenyszimulációt csináltunk, amelyen a 2. helyről indultam. Kilenc kört tettünk meg, ami eléggé szűkös lett az akkumulátor élettartamával, de működött, és az idők gyorsak voltak. Jól rajtoltam, de aztán visszaestem a 3. helyre. Az utolsó négy körben azonban átvettem a vezetést, és még 1,6 másodperces előnyt is sikerült szereznem.”

    „Az biztos, hogy jó érzés elsőként befejezni a szimulációt. A teszt második leggyorsabb idejét is én értem el, és ez jó érzéssel tölt el. Remélem, hogy ezt magammal vihetem a két hét múlva itt megrendezésre kerülő versenyre” – mondta magabiztosan a tavalyi vb második helyezettje.

    A riválisokról ez mondta: „Nem úgy motoroztak a versenyszimuláción, ahogy kell, és még nem tettek ki minden lapot az asztalra. De a végén remek köridőket mentem és egyenletes teljesítményt nyújtottam. Elégedett vagyok a tempóval és azzal a munkával, amit az Intact GP csapata végzett.”

    „Tíz nap múlva Assenben ismét a Supersportban, majd két és fél hét múlva Jerezben MotoE-ben fogok versenyezni. Már nagyon várom az új kvalifikációs formátumot és a két futamot is, amit mostantól minden hétvégén szombaton és vasárnap rendeznek. 

    Az ex-MotoGP-s Bradley Smith is nyilatkozott a tesztelés után:

    „Igyekszem mindent a lehető legjobban megismerni, hogy könnyebben tudjak alkalmazkodni a szezon során, és hogy tudjam, mi működik nekem, és mi nem. A körök és a megtett kilométerek jelenleg a barátaim.”

    „A 14 futamos szezon miatt úgy érzem, hogy nagyon fontos, hogy jó alapot találjak, és sokat tudjak a motorról. Minden bizonnyal különböző körülményekkel fogunk találkozni, és fontos lesz, hogy mind a 14 versenyen pontot szerezzünk.”

    Arra a kérdésre, hogy mit tapasztal 2019-hez képest, ezt válaszolta: „Két év után nagyon nehéz észrevennem a különbségeket 2019-hez képest. Az én szemszögemből nézve azonban a gumik teljesítménye csökkent. Szerintem a lassú köridőkben ez is közrejátszik.”

    A hajtásegység, amely az Energica szerint 15 kilogrammal könnyebb, szintén érezhető. „A súlyelosztás idén sokat változott. Súlyt vesztettünk, de a motor hátulján, amivel úgy tűnik, mindenki küzd”

    Az idei elvárásokkal kapcsolatban is van véleménye a brit versenyzőnek: „Az elvárások mindig magasak, és én magam is azt várom, hogy visszatérjek oda, ahol 2019-ben voltam. Persze a szint továbblépett, sokan már a negyedik szezonjukat töltik itt. Hogy őszinte legyek, nem várom el, hogy 100 százalékon legyek a szezon elején. Ha az első két hétvégén jó pontokat tudunk szerezni, akkor remélhetőleg Mugellótól jó irányba indulunk el, és a dobogós helyekért harcolhatunk.”