Michele Pirro rendszeresen ül a Ducati MotoGP-motorján, de tavaly óta a 2023-as MotoE-gépet is teszteli: „A hangzástól eltekintve a V21L olyan, mint egy normál motor.”
Michele Pirro volt az első versenyző, aki 2021. december 16-án tesztelte a Ducati V21L kódnevű MotoE prototípusát. „Az első teszt a MotoE-vel nagyszerű volt” – számolt be a MotoGP tesztpilótája. „Nehéz kezelhetőségű motorra számítottam, mert a súlya egy kicsit nagyobb, mint egy MotoGP versenygépé. De az első kör után úgy éreztem, hogy ez nem jelent nagy problémát. Az érzés hasonló, mint egy MotoGP vagy Superbike motor esetében. Különösen a nyomaték leadása érződik jól, nagyon közel áll azokhoz a motorokhoz, amiket általában vezetek – a MotoGP, a Superbike vagy a Panigale V4-es.”
„A hangtól eltekintve a hasomló hasonló a többi motorhoz, ha a futóműről vagy a kezelhetőségről van szó. Persze, hiányzik belőle a váltó, de már három-négy kör után olyan érzés, mint egy normális motor, csak a hang nélkül. Ez más, inkább olyan a hangja, mint egy sugárhajtású gépnek. De összességében nagyon jó érzés, és én is nagyon élvezem, amikor tesztelek. Tegnap például teszteltem a MotoGP-t, de hat kört mentem a MotoE motorral is. Az érzés rögtön nagyon jó – és nem is annyira más” – mondta az olasz. „A felfüggesztés elemei, a futómű és a gumik is nagyon jól működnek.”
A média képviselőinek egy kis csoportja először csütörtökön Modenában vehette közelről szemügyre a Borgo Panigale MotoE-motort. Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója, Vincenzo De Silvio (a Ducati Motor Holding kutatás-fejlesztési műszaki igazgatója) és Roberto Canè (a Ducati Emobility és MotoE igazgatója) elárulta az első részleteket.
A motor középpontjában a 110 kg-os, kifejezetten versenymotorhoz formázott akkumulátor áll, amelynek kapacitása 18 kWh, és amelynek szénszálas háza egyben a váz tartóeleme is. A geometria egy MotoGP-motorhoz hasonlít, hangzott el a bemutatón.
A motor súlya mindössze 21 kg, az inverter további 5 kg. A Ducati egy modern 800 voltos rendszerre és egy innovatív hűtőrendszerre támaszkodik, amely az akkumulátort és a motor/inverter egységet külön-külön hűti. A maximális teljesítményt 110 kW-ban (150 lóerő) határozták meg.
Mugellóban 275 km/h-s végsebességet értek el a 225 kg-os motorral, de a köridők egyelőre titokban maradnak.
„A MotoGP-hez vagy a Superbike-hoz vagyok szokva, ehhez képest a MotoE gépnek kisebb a teljesítménye. Így nagyobb kanyarsebességgel kell motorozni. De hiszem, hogy a Ducati mérnökei és a srácok a jövőben csökkenteni tudják ezt a különbséget” – mondta meggyőződéssel Pirro.
A V21L – hogy a 2023-as versenydebütálásra átnevezik-e, az egyébként még nem dőlt el – Brembo fékekkel és Öhlins felfüggesztési elemekkel van felszerelve. Az elektronika állítólag a Borgo Panigale más versenymotorjainak rendszereihez hasonló (kipergésgátló, egykerekezés gátló, valamint a gáz és a motorfék mapping).
„Váltó nélkül elsőre kicsit más. De különösen a MotoGP-hez hasonló elektronikus rendszerek nagyon hasonló érzést adnak, különösen a fékezésnél és a kanyarok bejáratánál. Ugyanazt a motorféket használhatod kanyarról kanyarra, mint egy normál motoron” – írta le Pirro.
A Ducati tesztpilótája zárásként elmondta: „Ugyanúgy dolgozom a srácokkal a fejlesztésben, mint a MotoGP-motoron és a Superbike-on. Ez megerősíti, hogy a Ducati mennyire elkötelezett a projekt és az aktuális technikai újítások iránt, a kiválóságra törekszik, mint minden más dologban – ahogy az elmúlt években a MotoGP-ben és a Superbike-ban, ahol a csúcson vannak.”
A motor:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon