szombat, június 25, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapMotoGPIndonézia teszt 1. nap - Marini: „Ha ma lett volna a futam,...

Indonézia teszt 1. nap – Marini: „Ha ma lett volna a futam, képtelenek lettünk volna versenyezni”

A mandalikai pálya gyönyörű, egzotikus, új, azonban az időjárás jelentősen befolyásolhatja a pálya által kínált lehetőségeket. A Mooney VR46 Racing Team versenyzői, Marini és Berzecchi egyetértenek abban, hogy nincs egyszerű dolguk.

- Hirdetés -

Luca Marini és Marco Bezzecchi az első tesztnapot a 20. és 21. helyen zárták. Valentino Rossi növendékei több, mint másfél másodperccel maradtak el a tesztnapot behúzó, Pol Espargarótól. A körülmények mindenki számára egyformák voltak: szakadó eső, piros zászló, szinte már saras aszfalt. Ezek a kondíciók egyértelműen megnehezítették a pilóták dolgát.

Luca Marini az alábbi gondolatokat osztotta meg a pénteki nappal kapcsolatban, szavait a GPOne.com idézi:
„Mandalika egy érdekes pálya. Gyors, hosszú kanyarokkal és érdekes féktávokkal, azonban a mai nap nagyon kemény volt. Meg kellett ismerkednünk az aszfaltcsíkkal, én jól éreztem magam. Az egyetlen problémát a körülmények jelentették, mivel a páyla még nem áll készen, és szerintem ezt mind láttuk. Ha ma lett volna a futam, kizártnak tartom, hogy képesek lettünk volna versenyezni. Semmi kétségem nincs efelől. A pályának 100%-ig kész kell lennie, különben nem tudunk rajta versenyezni. Volt néhány kritikus pillanat, amikor egy másik versenyző szélárnyékában haladtál, és az egész sisakodat belepte a sár, valamint a bőrruhádat is. Olyan volt, mint a Forma-1-ben. Holnap le kell majd cserélni a sisakomat.”

A versenyigazgatóság úgy döntött, hogy a pilótáknak meg kell tenniük 5 egymást követő kört a pályán, hogy megtisztítsák azt.
„Nagyon furcsálltam a döntésüket. Tisztelem természetesen, de meg kell érteniük mi történhetett volna, mivel ez nagyon veszélyes. Mind láthattuk, hogy felkészületlenek voltak.”

Marco Bezzecchi csatlakozott csapattársa véleményéhez:
„A pálya valóban nagyszerű és gyors. Próbáltam alkalmazkodni a körülményekhez, de szörnyűek voltak a látási viszonyok számomra. nem tudtam összehasonlítani magam más ducatis pilótákkal. Ezen kívül sajnos két bukást is elszenvedtem, amelyek miatt nagyon csalódott vagyok. Szerencsére nem sérültem meg és tudtam folytatni. Amikor először elestem, próbáltam megakadályozni, hogy nekiütközzek Di Giannantoniónak. Másodszor pedig elment a motor eleje, mert elrontottam az ívet. Sajnos nem elég jó a tempóm, de tetszik a pálya.”

Ami pedig magát a motort illeti, Bezzecchi így fogalmazott:
„Még mindig hiányolom ebből a motorból azt, hogy nem tudom meddig húzhatom a gázt. A második bukásomra gondolok, mert próbáltam bevetődni a kanyarba és a földön találtam magam. Természetesen nem szeretném elkapkodni a dolgokat. Hasonló vezetési stílusom van, mint Lucának, de szeretném, ha a többi Ducati inspirációul szolgálna számomra. Úgy szeretnék vezetni, mint Enea, Martin vagy Bagnaia.”

Fotó: MotoGP Media