2024. április 25. 11:34
KezdőlapMotoGPRins nem számított rá, hogy dobogóesélyes lehet a harmadik sorból

Rins nem számított rá, hogy dobogóesélyes lehet a harmadik sorból

Nagyjából amióta a Suzuki versenyzői odaérnek az élmezőnybe, azóta megszokhattuk, hogy ez a motor tipikusan csak versenyen működik jól. Ez 2020-ban ahhoz is elég volt, hogy világbajnokok legyenek úgy, hogy egyikük sem szerzett pole-t a királykategóriában. A Suzuki visszatérése óta viszont az egyetlen rajtelsőséget Aleix Espargaro jegyzi 2015-ből. Mivel még mindig egyre szorosabb a mezőny, így az egy körön gyengébb teljesítmény a futamon is nagyobb hátránynak számít. Argentínában mégis azt láttuk, hogy a harmadik rajtsorból azért előre verekedték magukat, noha a győzelemre így sem volt esélyük. Rins révén viszont megszerezték az idei első dobogós helyezést.

Forrás: Team Suzuki

„Nyilván jó futam volt ez nekem, de őszintén szólva nem számítottam rá, hogy a hetedik helyről, azaz a harmadik sorból a dobogóig előre lehet jönni, hiszen elképesztő magas szinten van a MotoGP. Szóval ez már nem olyan, mint régen, amikor a 10. helyről előzgettem a dobogós helyekig. De jól rajtoltunk, és lényegében végig tartottuk ezt a pozíciót, miközben próbáltam közelíti az első kettőhöz. Utóbbi végül nem sikerült ,de ez a harmadik a bajnokság szempontjából fontos volt nekem és a Suzukinak is. Régen álltam utoljára dobogón, de egyébként most ugyanígy kell tovább dolgoznunk, mint ezen a hétvégén, és az előzőeken.”

Forrás: Team Suzuki

A két Suzuki eddig minden versenyen egymás mögött ért be, ezúttal is az eredménylistán Mir követi a csapattársát, és a 2020-as világbajnok is idei legjobb futamán van túl.

„Az első néhány versenyen sokat küzdöttem a tapadással. Ezúttal ha nem is volt fantasztikus, de sokkal közelebb voltunk a riválisokhoz. Ilyenkor minden kicsit könnyebb, mert ha van tapadás, akkor tud kanyarodni, keményen fékezni, és könnyen felállítani a motort. De ha ez nincs meg, akkor védtelen vagy. Itt most volt esélyünk a verseny végén is gyorsnak lenni, mert végig megvolt a tapadás. Ha sokat kipörög a kerék, akkor a verseny végén erősen visszaesel. Szóval ez azt jelenti, hogy a teljesítményünk egyre jobb. A helyezéssel nem vagyok boldog, de a tempóval és az érzettel igen. Idén először azt éreztem, hogy a verseny végén az egyik legerősebb vagyok, és ez különösen fontos.”