2022. december 10. 06:40
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPMiller szívesebben látott volna Ducati dobogót

Miller szívesebben látott volna Ducati dobogót

- Hirdetés -

Jack Miller jó tempóban kezdte a versenyt, de később nem tudott márkatársaival azonos ritmusban. Végül teljesítménye elég volt a 2. pozícióra.

Jack Miller második rajtkockából kezdhette meg a le mans-i futamot, de a negyedik körben Pecco Bagnaia elment mellette, majd a 13. körben Enea Bastianini is megelőzte. Bagnaia bukásával azonban Jack Miller a 27 körös versenyen végül a 2. helyen szelte át a célvonalat. Az ausztrál láthatóan jó barátságot ápol a Bugatti aszfaltcsíkkal, hiszen a tavalyi első helye után most a pódium középső fokára állhatott fel.

Miller a legtöbb versenyzővel ellentétben váratlant húzott a gumiválasztással kapcsolatban. “Néhány embert megleptünk a rajtrácson, amikor feltettük a lágy keveréket. De minden hétvégén, amikor a közepes keverékkel mentem ki, elestem” – mondta Miller, akinek márkatársai, Bagnaia és Bastianini, valamint Alex Espargaró is a közepes keveréket választották. “Kétszer is megtörtént, nem akartam megkockáztatni harmadszor is. Persze, az első kerék többet mozgott, de jól tudtam olvasni az első gumit, jól tudtam irányítani a határon.”

- Hirdetés -

Miller azt tervezte, hogy a rajtnál megszerzi a vezetést és ő diktálja a tempót. “Alapvetően álomrajtot vettem, átvettem a vezetést” – mondta az ausztrál. “Trükkös volt az első kanyarban, de képes voltam blokkolni az ívet és megvédtem az első helyet. Aztán diktáltam a tempót, de a harmadik körben három tizedet veszítettem, amikor Rins az első kanyarban áthajtott. A 2. és 3. kanyar között aztán elcsúszott mellettem. Kicsit megijedtem, de aztán rájöttem, hogy Alex el fog esni… Mindent megtett, hogy lelassítsa a motorját. Nagy köszönetet kell mondanom neki, hogy nem tarolt le. Mindannyiunkat megmentett egy balesettől.”

“Nem voltak tartalékaim, hogy Enea és Pecco után menjekmondta el Miller. “De legalább célba értem a motorral.”

Mit csinál jobban Bastianini, aki idén már három futamot nyert és a hétvégi három bukás sem szegte kedvét? “Enea meglepett Texasban. És ezt már elég gyakran megtette. Mindig nagyon erős a verseny végén. Jól motorozik, nem terheli túlságosan a gumikat, ma is erős teljesítményt nyújtott. Enea nem hibázott. De a végén egy kicsit másképp ment. Észrevettem, hogy a célegyenesben, például a 8-as kanyarban nagyon közel hajtott a szegélyekhez. Arra gondoltam, hogy talán most az első gumival van gondja, mert ekkor már tizenkét körön keresztül voltak gondjaim elől…”

Mi volt a véleménye Bagnaia teljesítményéről? “Jó versenyt ment. Feltételeztem, hogy a tempójával el tud húzni. A 7-es kanyarból kijövet meglökött, így nem tudtam olyan simán és energikusan kijönni, mint szoktam, így a 8-as kanyar külső ív meg tudott előzni. Persze, erőből útjába állhattam volna, és blokkolhattam volna a belső ívet. De aztán arra gondoltam: Nem, inkább dolgozzunk össze, és elhúzunk az ellenfelektől.”

“Pecco aztán egy kicsit elnyúlt, de három kör után észrevettem, hogy néhány jobbos kanyarban küszködik, például a 8-as kanyarban és egy kicsit az utolsóban” – mondta Miller. “Amikor Enea elment és rávetette magát Peccóra, rájöttem: ‘Most megint ez történik!’. De aztán Pecco ismét átvette a vezetést, ezt láttam. Fekete vonalat hagyott, kemény küzdelem volt az utolsó szektorban, aztán Pecco ott kicsúszott. Kár, ma hármas győzelmet szerezhettünk volna a Ducati számára. Nem így kellett volna lennie.”

- Hirdetés -