Nem a legegyszerűbb körülmények fogadták a MotoGP mezőnyét az Olasz Nagydíj időmérőjén. Di Giannantonio ezektől sem ingott meg.
Vegyes körülmények között kellett, hogy nekivágjon a Q1-nek a MotoGP mezőnye. Gyakorlatilag percről percre változott az időjárás, hol esett, hol éppen száraz körülmények vártak a motorosokra. Voltak olyan szakaszai is a kvalifikáció első szakaszának, amikor csak a pálya bizonyos szakaszain esett az eső – ott viszont nagyon.
A körülményekhez eleinte Brad Binder tudott a legjobban alkalmazkodni, akit ekkor a szabadkártyás Michele Pirro követett a Ducatin. Ott volt a mezőnyben Jack Miller és Marc Márquez is, akik szintén nagyot harcoltak a Q2-be történő továbbjutásért.
Az utolsó pillanatokban nem kis meglepetésre Fabio Di Giannantonio állt a Q1 első helyén, megelőzve Marc Márquezt és Jack Millert. Végül ők hárman folyamatosan egymásra licitáltak legjobb köröket illetően, de a sorrend ez maradt a Q1 leintésekor is. Jack Miller tehát kiesett! Az elején még kimondottan jól álló Brad Binder végül esélytelennek bizonyult a továbbjutást tekintve, csak Pirro és Oliveira mögött zárt a hatodik helyen.
Q2
Óriási tülekedéssel indult a Q2, ugyanis a teljes mezőny szeretett volna a lehető leghamarabb mért kört futni. Az időjárást illetően még mindig vakon tapogatózott mindenki, ugyanis továbbra is pillanatról változott az, hogy a pálya egyes pontjain esik-e, és ha igen, mennyire.
Tulajdonképpen rögtön az első másodpercekben jött is a dráma, amikor Marc Márquezt ledobta a motorja. A highside következtében ráadásul a Honda pont az első teleszkópokat megterhelve ért földet, aminek következtében a lángok is felcsaptak a motoron. Az edzést néhány másodperc elteltével piros zászlóval kellett megszakítani, miután a Repsol mozgásképtelen volt.
Márquez bukása:
🛑 RED FLAG after this highside for @marcmarquez93 😱
Thankfully the 8-times champion was quickly back onto his feet but the session is stopped for a cleanup operation ⚠️#MotoGP | #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/Qehewmtai8
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 28, 2022
Amikor az időmérő végső szakasza újraindult, még 13:50 volt a Q2-ből. A vb-éllovas Fabio Quartararo nagyot kockáztatva száraz gumikkal jött ki az újraindulás után. Az ő példáján felbátorodva aztán többen így tettek még.
Az első mért kört Marco Bezzecchi futotta, de a Q1-ből továbbjutó Fabio Di Giannantonio hamar az élre állt. Diggia 1:47.163-mal állt az élre második köre befejeztével, amit rögtön a következő körben igyekezett megjavítani. 1:46.967-es következő körével az első olyan motoros lett, akinek ilyen számmal kezdődött a körideje.
Marc Márquez tartalékmotorját időbe tellett rendbetenni, ő csak az utolsó szűk 5 percben tudott érdemben köröket futni. Az első, aki le tudta (legalábbis ideiglenesen) le tudta nyomni Di Giannantoniót, az Johann Zarco volt. A francia két perccel a vége előtt 1:46.875-tel vezetett. Egy ideig Marco Bezzecchi is állt az élen, őt legelöl aztán Bagnaia követte.
Az utolsó körök tűzijátékának Di Giannantonio vághatott neki az első helyen. A végén az élmezőny már az 1:45-ös köröket ostromolta, az utolsó szó viszont Diggiáé volt egy 1:46.156-os körrel. Di Giannantonio újoncévében először állhat tehát a pole-pozícióba. Mellé a meglepetés-első sorba Bezzecchi és Marini állhatnak még fel.
Az időmérő végeredménye
# | Versenyző | Csapat | Motor | Idő | Kül. |
1 | Fabio Di Giannantonio | Gresini | Ducati | 1:46.156 | – |
2 | Marco Bezzecchi | VR46 | Ducati | 1:46.224 | +0.088 |
3 | Luca Marini | VR46 | Ducati | 1:46.327 | +0.171 |
4 | Johann Zarco | Pramac | Ducati | 1:46.383 | +0.227 |
5 | Francesco Bagnaia | Ducati | Ducati | 1:46.471 | +0.315 |
6 | Fabio Quartararo | Monster | Yamaha | 1:46.506 | +0.350 |
7 | Aleix Espargaró | Aprilia | Aprilia | 1:46.507 | +0.351 |
8 | Takaaki Nakagami | LCR | Honda | 1:46.561 | +0.405 |
9 | Pol Espargaró | Repsol | Honda | 1:46.667 | +0.511 |
10 | Enea Bastianini | Gresini | Ducati | 1:46.679 | +0.523 |
11 | Jorge Martín | Pramac | Ducati | 1:47.223 | +1.067 |
12 | Marc Márquez | Repsol | Honda | 1:47.468 | +1.312 |
Nem jutottak tovább a Q1-ből | |||||
13 | Jack Miller | Ducati | Ducati | 1:47.621 | +0.402* |
14 | Michele Pirro | Aruba.it | Ducati | 1:48.209 | +0.990* |
15 | Miguel Oliveira | KTM | KTM | 1:48.231 | +1.012* |
16 | Brad Binder | KTM | KTM | 1:48.255 | +1.036* |
17 | Joan Mir | Suzuki | Suzuki | 1:48.732 | +1.513* |
18 | Álex Márquez | LCR | Honda | 1:48.846 | +1.627* |
19 | Remy Gardner | Tech3 | KTM | 1:48.907 | +1.688* |
20 | Darryn Binder | RNF | Yamaha | 1:49.471 | +2.252* |
21 | Álex Rins | Suzuki | Suzuki | 1:50.266 | +3.047* |
22 | Lorenzo Savadori | Aprilia | Aprilia | 1:50.270 | +3.051* |
23 | Franco Morbidelli | Monster | Yamaha | 1:55.369 | +8.150* |
24 | Maverick Viñales | Aprilia | Aprilia | 1:56.479 | +9.260* |
25 | Raúl Fernández | Tech3 | KTM | 1:57.106 | +9.887* |
26 | Andrea Dovizioso | RNF | Yamaha | 1:57.671 | +10.452* |
*: Fabio Di Giannantonio Q1-es legjobb idejéhez (1:47.219) képest |