A suzukis versenyzők teljesítményén versenyek óta érezhető az a határozatlanság és kétségbeesés, amit a csapat bejelentése okozott. Mir és Rins ugyanabban a körben buktak Mugellóban.
Joan Mir szenvedett egész hétvégén. Nem sikerült beverekednie magát a Q2-be a három szabadedzés alapján, majd az időmérő első szakaszából sem jutott tovább. A 17. rajtkockából kezdte meg az olasz futamot vasárnap.
„Tudtam, hogy nem leszek képes ugyanazon a szinten versenyezni 23 körön keresztül.” – kezdi a spanyol versenyző.
„Jorge Martin mögött voltam, nem tudtam kihasználni a szélárnyék adta lehetőséget, teljesen más íven haladtam. Végül pedig elment a motor eleje.”
„Nem tudom mi volt a baj, de egész hétvégén rossz érzésem volt. A kanyartempónk közel sem olyan jó, mint tavaly. Ha kicsit jobban húzom a gázt, be se tudom venni a kanyart. Muszáj fejlődnünk, különben jobban teszem, ha inkább otthon maradok. Eddig a kanyartempónk volt a legerősebb, most ennek nyoma sincs, pedig nem sok különbség van a tavalyi és az idei motor között. Esetleg az üléspozíció. Rá kell jönnünk, hogy a többiek mit csinálnak jobban nálunk. Valami nem stimmel, mert korábban a motornak feküdtek azok a pályák, ahol hosszú egyenesek vannak, most nem. Gondolok itt Katarra vagy Mugellóra. Portimaóban is megfigyelhető volt, hogy valami nem oké az első kerékkel. Furcsa.”