péntek, szeptember 30, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park sprint
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 3.verseny
KezdőlapMotoGPSachsenring: Bagnaia eldobta, Quartararo megnyerte

Sachsenring: Bagnaia eldobta, Quartararo megnyerte

Pecco Bagnaia indulhatott a Német Nagydíj pole-pozíciójából. Viszont nagyon hamar véget ért a versenye, Quartararo pedig köszönte a lehetőséget.

- Hirdetés -

A MotoGP Német Nagydíja előtt a rajtrácsot illető leginkább releváns hír az volt, hogy Jack Miller a hátrasorolást megúszta FP4-es balesete után. Ezzel együtt az ausztrálra azért rásóztak egy hosszúkörös büntetést, tehát azért nem vitte el teljesen szárazon azt, hogy sárga zászló alatt még esett is.

A pole-ból Francesco Bagnaia várhatta a piros lámpák kialvását, mellőle Quartararo és Johann Zarco indult. Aleix Espargaró nem fért oda az első sorba, Fabio Di Giannantonio viszont a Q1-ből ért oda az ötödik rajthelyre.

- Hirdetés -

Az első métereken Fabio Quartararo vette át a vezetést, mögé sorolt csak be Bagnaia. Aleix Espargaró kiválóan kapta el a rajtot, és feljött harmadiknak. Zarco visszaesett egy pozíciót, míg Diggia megtartotta az ötödik helyét a rajt után. Az első körök után 2-2 leosztásban Quartararo és Bagnaia, valamint Zarco és Espargaró kicsit el tudtak lépni a riválisoktól.

Mindössze az ötödik körben jártunk, amikor Francesco Bagnaia a szezon során negyedszer is eldobta Ducatiját, és kiesett a versenyből. Tőle függetlenül, de vele szinte egy időben Joan Mir is kiesett Suzukijával. A múltkori bukása után még nem teljesen egészséges Takaaki Nakagami ma is esett, és az ő versenye is csak hét körig tartott.

A körök előrehaladtával Quartararo előnye fokozatosan nőni kezdett Zarcóhoz képest, aki pedig a maga részéről szintén leszakította magáról az Apriliákat. Ha már a két Aprilia: a verseny egyharmadánál már ők találtak egymásra és harcoltak egymással a dobogó legalsó fokáért. A két Aprilia csatáját köszönte szépen a féltávig a büntetését már letöltő Jack Miller, és fokozatosan elkezdett felzárkózni.

Sűrűsödő akciók a futam második felében

A verseny második feléhez érkezve Fabio Di Giannantonio Jorge Martínnal volt elfoglalva a hatodik helyért folytatott versenyben. A Gresini és a Pramac Ducatiján a két versenyző a hatodik helyért gyepálta és előzte oda-vissza egymást.

A dobogóért folytatott csatában a két Aprilia mellé hamar felzárkózott Jack Miller, háromfőssé bővítve ezt a csatát. A nyomást ebből a trióból Maverick Viñales bírta a legrosszabbul, egy hiba után leszakadt csapattársáról és Millerről. Viñales aztán nem sokkal később kicsi híján el is dobta az Apriliát, később kiderült, egy műszaki hiba miatt kellett kiállnia.

Quartararo a legelején már három másodpercre hizlalta az előnyét Zarcóhoz képest, közepes hátsó gumija tehát bírta a terhelést. Miller eközben nem ment még el Espargaró mellett, úgy tűnt, kivárásra játszik. Az ausztrál 8 körrel a vége előtt szánta volna el magát az előzésre, de nem tudta bevenni olyan tempóban az egyes kanyart, ahogy azt próbálta.

A legnagyobb csaták az 5-6-7-8. helyen zajlottak. Öt körrel a vége előtt ez a négyes Marini-Martín-Binder-Di Giannantonio sorrendben haladt a leintés felé.

Miller végül három körrel a vége előtt tudta megelőzni Espargarót, akire hibájának következtében még Luca Marini is ráesett.

A futamot végül Quartararo önnön magányában tudta nagyon kényelmes különbséggel megnyerni. Johann Zarco szintén senkitől sem zavartatva futott be másodikként, Miller pedig türelmes taktikájának köszönhetően felért még a dobogóra. Espargarónak végül a negyedik hely maradt vigasztalásképp, Marini pedig le tudott szakítani minden riválist, sőt, a negyedik apriliáshoz is közel ért célba.

A top 10-be még Jorge Martín, Brad Binder, Fabio Di Giannantonio, Miguel Oliveira és Enea Bastianini fértek be. A futamot mindössze 16-an fejezték be, az egyetlen, aki nem tudott pontot szerezni, a Repsol Honda beugrója, Stefan Bradl volt.

A futam végeredménye

# Versenyző Csapat Motor Idő/Kül.
1 Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha 41:12.816
2 Johann Zarco Pramac Ducati +4.939
3 Jack Miller Ducati Ducati +8.372
4 Aleix Espargaró Aprilia Aprilia +9.113
5 Luca Marini Mooney VR46 Ducati +11.679
6 Jorge Martín Pramac Ducati +13.164
7 Brad Binder Red Bull KTM +15.405
8 Fabio Di Giannantonio Gresini Ducati +15.851
9 Miguel Oliveira Red Bull KTM +19.740
10 Enea Bastianini Gresini Ducati +21.611
11 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Ducati +23.175
12 Raúl Fernández Tech3 KTM +26.548
13 Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha +29.014
14 Andrea Dovizioso RNF Yamaha +30.680
15 Remy Gardner Tech3 KTM +30.812
16 Stefan Bradl Repsol Honda +52.040
Nem értek célba
  Pol Espargaró Repsol Honda +8 kör
  Maverick Viñales Aprilia Aprilia +11 kör
  Álex Márquez LCR Honda +24 kör
  Takaaki Nakagami LCR Honda +24 kör
  Darryn Binder RNF Yamaha +25 kör
  Joan Mir Suzuki Suzuki +27 kör
  Francesco Bagnaia Ducati Ducati +27 kör
Varga Ákos
Varga Ákoshttps://p1race.hu
Valentino Rossin nőttem fel, és szerintem ő marad "A" kedvenc versenyzőm. De a MotoGP sem csak és kizárólag ő, hát még az egyetemes motorversenyzés világa! Gyárilag, az egyik végzettségem szerint olasz-spanyol szakos tanár vagyok, így be is tudjátok viszonylag könnyen lőni, merrefelé irányul alapvetően az érdeklődésem... :)