2024. március 29. 09:08
KezdőlapMotoGPPetrucci is megnézné a MotoGP-ben Razgatlıoğlut

Petrucci is megnézné a MotoGP-ben Razgatlıoğlut

A legnagyobb beszédtémát Toprak Razgatlıoğlu esetében az szolgáltatja jelenleg, vajon látjuk-e őt a MotoGP-ben. Petrucci mindenesetre kíváncsi lenne rá.

Nincs olyan nagyon sok versenyző a MotoGP történetében, aki Superbike-világbajnoki háttérrel, vagy annak valamilyen utánpótlás-szériájából érkezve tudott futamot nyerni a gyorsaságimotoros-világbajnokságon. Az utolsó ilyen Tamada Makoto, Troy Bayliss, Nicky Hayden, Ben Spies és Cal Crutchlow után Danilo Petrucci volt.

Danilo Petrucci annak idején még a 2011-es Superstock 1000-es bajnokságban végzett a második helyen, innen került a MotoGP-be 2012-re. Itt töltött évei során két futamot tudott megnyerni. 2019-ben hazai pályán aratott érzelemdús sikert, egy évre rá pedig az esős francia futamon intették le elsőként.

A következő ilyen reménység a török Superbike-világbajnoki címvédő, Toprak Razgatlıoğlu lehet, aki nemrég tesztelte is a Yamaha MotoGP-gépét. Az már korábban eldőlt, hogy a törököt 2023-ban biztosan nem látjuk a mezőnyben, így erre leghamarabb két év múlva kerülhetne sor.

Nem tudom, (Toprak) tudna-e annyira későn fékezni a MotoGP-ben, mint teszi azt a Superbike-vb-n” – gondolkodott el kollégája stílusával kapcsolatban Petrucci a crash.net kérdésére. „Az viszont biztos, hogy egy élmény nézni őt. Fékezéskor egy igazi állat. Nyilván sok minden múlik majd azon, milyen motorra van esélye, de óriási tehetség, efelől semmi kétség.  Minden, rendelkezésére álló eszközzel él, amihez jelenleg hozzáfér. Jonathan, Toprak és Álvaro három hihetetlen versenyző. Ami Toprakot illeti, kíváncsi lennék rá a MotoGP-ben. Szerintem gyors lenne.

Az viszont biztos Petrucci szerint, hogy a töröknek másra lesz szüksége, ha átnyergel. „Nem lehet már annyira későn fékezni, mint régen. Egyszerűen azért, mert sokkal érzékenyebbek erre a gumik. Nálam is ez volt 2020 után, amikor a gumik kihúzták a méregfogát a fékezésemnek, ami addig a legerősebb pontom volt. Régebben azt láthattad, hogy a levegőben van a motorok hátulja. Most a kanyarodás közben, illetve a kigyorsításkor lehet sokat nyerni.

Forráscrash.net