kedd, augusztus 16, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
EWC - 🇯🇵 Suzuka 8h
🇬🇧 Brit Superbike - Thruxton 1
KezdőlapMotoGPCiabatti: A kiegyensúlyozottság a fontos

Ciabatti: A kiegyensúlyozottság a fontos

A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti válaszolt azokra a felvetésekre, hogy nem gond-e a sok versenyző az olasz márkánál a királykategóriában.

- Hirdetés -

Francesco Bagnaia és Enea Bastianini révén a Ducati az idei szezon eddigi tizenegy futamából hatot megnyert, és nyolc pole pozíciót is szerzett Bagnaia, Jorge Martin és Johann Zarco, valamint a Gresini újonca, Fabio Di Giannantonio révén. A világbajnoki tabella felénél azonban egy pillantást vetve a világbajnokság állására, kiderül, hogy a 2007-es Casey Stoner után régóta várt második versenyzői címről szőtt álom ismét eltávolodtak számukra.

“A kiegyensúlyozottság az, ami ma számít” – mondta el Paolo Ciabatti, a Ducati sportigazgatója. “Ha megnézzük a tabellát, különösen Fabio Quartararo és Aleix Espargaró minden nagydíjon pontokat gyűjtenek, és nagyszerű munkát végeznek.”
A holland TT-ig a bajnokság első két helyezettje minden futamon pontot tudott szerezni. Quartararo két asseni bukása után már csak az apriliás Espargaró áll ezzel a mérleggel.

- Hirdetés -

“Gyártóként egyrészt elégedettek vagyunk az eredményekkel – folytatta Ciabatti. “Mert mindig van legalább egy Ducati az első sorban, mindig van egy Ducati a dobogón, és vezetjük a konstruktőri világbajnokságot. De természetesen le vagyunk maradva a pilóták pontversenyében, különösen Peccóval és Jackkel.”

Bagnaia 66 ponttal van lemaradva a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo mögött a negyedik helyen, Jack Miller pedig 81 ponttal a hetedik. Még az összesítésben harmadik helyen álló Ducati-pilótának, Zarcónak is 58 pontos a hátránya a pontvadászatban.

Különösen a tavalyi második helyezett Bagnaia nincs ott, ahová a Ducati illetékesei várták őt az erős 2021-es szezonzáró után (négy győzelem az utolsó hat futamból). “Mert a nullázás – az egyik nem az ő hibája volt, de attól még nullázás – nyilvánvalóan befolyásolja az esélyeit, amikor a világbajnoki címért való küzdelemről van szó, ami mindig is a célunk volt. Nehéz kihívásnak tűnik” – ismerte el Ciabatti.

Arról is elmondta a véleményét a szakember, hogy mennyire lesz nehéz a Ducatinak megverni Quartararót az idei szezonban: “Nos, ez még lehetséges, mert még kilenc futam van hátra és rengeteg pontot kell szerezni, de reálisan nézve nagyon nehéz. Fabio és Aleix következetesek és keveset hibáznak, nekünk a legjobbat kell kihoznunk magunkból és megpróbálni nyerni, ahol csak lehet.”

Míg a Yamaha egyetlen versenyképes pilótával vezeti a bajnokságot, addig a Ducati nyilvánvalóan más stratégiát követ nyolc versenyzővel. Ezt egyes megfigyelők kritikusan szemlélik.
“Amikor Dovi és Danilo helyett Peccót és Jacket hoztuk a gyári csapatba, egyúttal fiatal, ígéretes versenyzőket kerestünk. Valójában úgy gondolom, sikerrel jártunk, és nagyon gyors pilótákat találtunk” – mondta a sportigazgató.

“Egyesek azt mondhatják, hogy túl sok gyors versenyzőnk van a motorokon, és hogy ez problémát jelenthet. Bizonyos értelemben így is lehet szemlélni, de ez nem így van. Mert az, hogy gyors versenyzők ülnek a motoron, nekünk, a Ducatinak is segít abban, hogy a megfelelő irányba fejlesszük a motort. De természetesen ezeknek a gyors versenyzőknek is meg kell tenniük az utolsó lépést – és egyenletes teljesítményt kell nyújtaniuk. Látjuk ezt Zarco példáján, aki még nem nyert futamot a Ducatival, de a világbajnokság harmadik helyén áll, mert nagyon kiegyensúlyozott. Egy ötödik vagy hetedik hellyel is beéri, ha szükséges. Más versenyzők, mint Pecco, Enea és néha Jorge is rendkívül gyorsak, de aztán nulláznak. Ezek nem segítenek abban, hogy bajnokságot nyerjünk. Ahogy mondtam, nem adjuk fel, mindent megteszünk. De egyenletesebbnek teljesítményt kell nyújtanunk.” – erősítette meg Ciabatti.