2023. február 04. 13:35
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPAleix Espargaró: Muszáj gyorsabbnak lennünk

Aleix Espargaró: Muszáj gyorsabbnak lennünk

Aleix Espargaró egy interjúban kifejtette, hogy minek köszönhető az, hogy Assenben 4 versenyző is képes volt átadni a múltnak Maverick Viñales korábbi körrekordját.

Nem kevesebb, mint négy versenyző ment gyorsabban a holland TT második szabadedzésén, mint Maverick Viñales (Yamaha) eddigi, 2021-es körrekordja. 1:32,504 perces pole-idejével Pecco Bagnaia három tizeddel volt gyorsabb azon a bizonyos szombaton. Fabio Quartararo, Jorge Martín és Marco Bezzecchi is meg tudta dönteni ezt az időt.

A Sachsenringen és előtte Barcelonában is új rekordok születtek. Miért olyan gyorsak idén a versenyzők?

“Látni kell, hogy a gumik tulajdonképpen változatlanok tavaly óta. A lágy hátsó gumiabroncsnak nincs három keveréke, de a maximális dőlésszögnél ugyanolyan. Assenben szombaton négy versenyző is a körrekordon belül teljesített anélkül, hogy pénteken száraz pályán versenyeztek volna. Térdemmel, karommal, csizmámmal, mindennel a földet érintettem. Ez 65 fokos dőlésszög volt.” – fejtette ki Aleix Espargaró.

“Mostanában sokan beszéltek rólam, de ez azért van, mert elértem a motor határait. Nagyon könnyű hibázni, mert gyorsak vagyunk. A motorok nem sokat változtak a tavalyi évhez képest, a gumik ugyanazok.”

“A stratégia a versenyen hihetetlenül fontos. A guminyomást, a kopást, mindent figyelni kell. Ha olyan pályán vagy, amely gyorsan tönkreteszi a gumikat, akkor az első gumiabroncsra kell koncentrálnod. Nem minden verseny ugyanolyan, be kell kapcsolni az agyad. Minden versenynek különböző forgatókönyve van.”

Van technikai oka a megnövekedett sebességnek?

“A magasságállító rendszer jól működik. A tavalyi szezon elején nem használtam, most már rendszeresen használom. Sokat segít a kigyorsításoknál. A motorunkon még van néhány változtatás, hála ezeknek, felzárkóztunk.”

“KTM-nek például ugyanaz a motorja, mint tavaly. Ha megnézzük Oliveirát, ugyanolyan sebességgel versenyez, mint 2021-ben, akkor a győzelmekért tudott versenyezni, most viszont ritkán jut be a Q2-be.”

A világbajnok Quartararo M1-ese is alig változott. Miért tud gyorsabban menni?

“Mindenki hajt, a fiatal versenyzők nagyon erősek. Muszáj gyorsabbnak lennünk.”