vasárnap, augusztus 14, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
EWC - 🇯🇵 Suzuka 8h
🇬🇧 Brit Superbike - Thruxton 1
KezdőlapMotoGPPoncharal: Mugello volt a mélypont

Poncharal: Mugello volt a mélypont

Hervé Poncharal számára csalódást okozott Remy Gardner és Raúl Fernández az idei szezonban, de az ausztrál versenyző emelkedő tendenciát mutat a barcelonai teszt óta.

- Hirdetés -

Poncharal a szezon előtt azt remélte, hogy az első futamok után Katarban, Indonéziában, Argentínában és Texasban, valamint az európai GP-ken versenyzői az első tíz hely valamelyikéért harcolnak majd, és közel kerülhetnek a Red Bull KTM sztárjaihoz, Binderhez és Oliveirához. Gardner és Fernández ugyanis 2021-ben összesen 13 Moto2-es futamot nyertek, és hét kettős győzelmet hoztak az Ajo-KTM csapatnak.

Nem csinált titok, hogy Poncharal Gardnerrel szeretné folytatni. Ez a szándék egybeesik a KTM-Motosport igazgatójának, Pit Beirernek a terveivel is. Ahogyan az is nyilvánosságra került már, hogy a spanyol Pol Espargaró veszi át a második ülést a Tech3-nál.

- Hirdetés -

Amikor a Gardner menedzsere, Paco Sanchez egy interjúban kijelentette, hogy a Remy számára 2023-ra felajánlott versenyzői fizetés nem volt elégséges, és hogy a Tech3 technikusainak hozzáértése hagy kívánnivalót maga után, Poncharal emberileg csalódott volt.

“Nem akartam magam az első sorba helyezni a Pierer Mobility szervezeten belül” – mondta Poncharal.

“Nem akarok közvetlen csatát vívni a versenyzőim menedzsereivel. Az én koromban már elfogadom ezt a szabadságot. Nem veszek tudomást az ilyen esetekről. Ez valószínűleg másképp alakult volna 20 vagy 25 évvel ezelőtt. A szakmai életem nagyrészt mögöttem van. Jól akarom érezni magam és élvezni, amennyire csak lehet. Élvezem, amit csinálok. Én inkább olyan emberekkel dolgozom, akiknek a jelenlétében jól érzem magam. Ezért nem veszek részt olyan dolgokban, amelyek nem vezetnek sehova. A munkámra koncentrálok, és a legjobbat hozom ki belőle.”

“Hogyan ítélje meg egy menedzser, hogy melyik szerelő jó és melyik rossz. Hogyan értékelhetné ezt egy kívülálló, aki sosem volt a gödörben? Milyen alapon tesznek ilyen kijelentéseket? Mi alapján ítélik meg a technikusok minőségét? Én nem fogok részt venni ezekben a vitákban. Egy menedzser mindig megvédi a maga versenyzőjét…”

Poncharal szeretné maga mögött hagyni a szezon első felében elszenvedett kudarcokat, és a két újoncával a hátralévő kilenc MotoGP-futamon minél több sikert szeretne elérni.

A cél, hogy 2022-ben a két versenyző valamelyikével megnyerje az Év Újonca díjat, már távolinak tűnik, mivel Bezzecchi már 55 pontot gyűjtött, Gardner 9-et, Fernández pedig 5 pontot.

“Az idei szezon eddigi mélypontja Mugello volt. Remy aztán egy héttel később elég erős volt. A 11. helyen végzett, és mindössze 5,6 másodpercet veszített Miguel Oliveira ellen. Ugyanakkor nagyon meleg volt a verseny, így sok versenyző küzdött. Remy jobb újonc lett. Másnap egy igazán jó tesztnapot tartottunk. Ing Sebastian Risse a boxban volt, Remy nagyon jó visszajelzéseket adott a mérnököknek. Barcelona minden bizonnyal a legjobb MotoGP-hétvége volt Remy számára. Mugello után egyértelműen javult, és erős teljesítményt nyújtott. A Raúl ezután a legjobb versenyét mutatta be Sachsenringen. Az asseni edzéseken is mindkét versenyző közelebb volt a Red Bull KTM versenyzőihez, mint korábban, néha csak 0,3 vagy 0,4 másodpercet veszítettek hozzájuk képest. Ez teljesen elfogadható. Most a középmezőnybe kerültünk.”

“Ahogy a Red Bull-KTM csapatfőnöke, Guidotti mondta a Német GP után – a gyenge pontunk még mindig az egyetlen gyors kör. A versenytempó nem olyan rossz. Ezt nem csak Bradnél, hanem a két srácnál is látható. Raúl például a Sachsenringen gyorsabb versenytávot ment, mint Bezzecchi, aki ott éppen előtte végzett a 11. helyen. Ez sokat jelent. Azonban még mindig rosszak a rajtpozícióink…”

“A KTM-nél mindenki tisztában van azzal, hogy egy körön kell javulnunk” – tette hozzá Poncharal a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

“A versenyzőinknek lehetőséget kell kapniuk arra, hogy jobban tudják használni a lágy hátsó gumit, mert momentán nagyon csúszkál az eleje. Ezért van az, hogy csak 0,2 másodpercet javulunk vele, a többiek többsége 0,5 másodpercet, és mindezt úgy, hogy tudjuk, a rajtpozíció mennyire fontos.”